فونیکسریمکسبهتام

مهم‌ترین کارخانه‌های خودروسازی در سال ۲۰۱۷

عصر خودرو- ولوو حدود ۱۰۰ دستگاه از XC۹۰ های خودران خود را در اختیار مردم معمولی قرار داده است. این اولین مالکیت بخش خصوصی در خصوص خودران‌هاست.

مهم‌ترین کارخانه‌های خودروسازی در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از عصرایران، در دو هفته اول سال 2017 حدود 145 فناوری مرتبط با اتومبیل در نمایشگاه مصرف‌کنندگان الکترونیک و 750 دستگاه از اتومبیل‌های مختلف در نمایشگاه بین‌المللی دیترویت در آمریکای شمالی به نمایش درآمد. این نمایشگاه‌ها دو رکن اساسی از نمایش تجاری صنعت اتومبیل به شمار می‌آیند. از طرفی در این رویدادها سرعت رقابت در سامانه‌های ارتباطی، قدرت باتری و اتومبیل‌های خودران بین خودروسازها را برجسته می‌سازد.

مهم‌ترین کارخانه‌های خودروسازی در سال 2017

گروه خودروسازی جنرال موتورز یکی از مهم‌ترین صنایع خودروسازی در سال 2017 خواهد بود. در یک دهه گذشته این خودروسازی نمادی برای تمام امور باستانی در صنعت اتومبیل سازی بوده است. اما در سال 2017 این کمپانی آمادگی خود را برای تبدیل شدن به یک رهبر و پیشرو در عرصه فناوری‌های پیشرفته صنعت اتومبیل‌سازی را نشان داده است. در سال گذشته سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری این شرکت در عرصه فناوری‌های پیشرفته، باعث فروش گسترده اولین الکتریکی‌های شرکت در بازار شد. این شرکت نشان می‌دهد که استراتژی خودران‌سازی اولویت خاصی برایش دارد و در این زمینه به پرورش استعدادها و به کارگیری بهینه و آگاهانه از آن می‌پردازد. تمامی این تلاش‌ها نشانه خوبی برای تصمیم‌گیری بهتر در آینده است.

وایمو Waymo

یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های خودرو در نمایشگاه بین‌المللی آمریکای شمالی خودروی شرکت خود را نساخته و به نمایش درنیاورده است. وایمو بخش خودران‌سازی گوگل در اواخر سال گذشته از خودران‌های گوگل روی برگرداند و در نمایش‌های اولیه سال جاری با مینی‌ون‌های خودران کرایسلر پسفیکا ظهور کرد. چنین حرکاتی نشان از حضور پررنگ شرکت‌های فناوری در آینده صنعت خودرو و تغییرات بزرگ دارد. تمام خودروسازهای بزرگ مانند هیوندای، ولوو و فورد به خودران‌های خود می‌نازند، اما زمانی که صحبت از داده‌ها و فناوری می‌شود، گوگل با مجموعه‌هایش قدرت و برتریش را به رخ می‌کشد. این غول بزرگ جست‌وجو با خودران‌هایش بیش از 4 میلیون کیلومتر در جاده‌ها سفر کرده است. اما اینک این شرکت به جای توسعه خودران‌های گوگل با کارخانه‌هایی مانند کرایسلر و هوندا برای تبدیل اتومبیل به خودران‌ها قرارداد می‌بندد. خودروساز‌ها قصد دارند تا خودران‌هایشان را بفروشند و این همان راهی‌ است که گوگل از آن درآمدزایی می‌کند. از این لحاظ وایمو را می‌توان از مهم‌های سال 2017 و پس از آن نامید که خودروسازهای زیادی با آن ارتباط برقرار خواهند کرد.

انویدیا

هرچند انویدیا به عنوان تولیدکننده پردازنده‌های گرافیکی شناخته‌ می‌شود، اما این کمپانی در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای معطوف حوزه‌ خودروسازی و توسعه‌ی سیستم‌های هوشمند کرده است. انویدیا در جریان برگزاری CES 2017 ،جزئیات بیشتری از فعالیت‌ها و برنامه‌هایش برای تولید و توسعه‌ خودروهای هوشمند ارائه کرد. براساس اطلاعات ارائه ‌شده توسط انویدیا این کمپانی با بوش و ZF آلمان که در زمینه‌ تولید تجهیزات خودکار خودروها فعالیت می‌کنند، همکاری خواهد کرد و این همان چیزی است که در سال جاری خودروسازها به آن احتیاج دارند.

ولوو

در حالیکه بسیاری از خودروسازان در حال آزمایش خودران‌هایشان در محیط‌های کنترل شده و با حضور کارشناسان هستند، ولوو حدود 100 دستگاه از XC90 های خودران خود را در اختیار مردم معمولی قرار داده است. این اولین مالکیت بخش خصوصی در خصوص خودران‌هاست. این خودروها قادر به رانندگی در بزرگراه های ویژه و با تعامل صفر با راننده هستند. آنها می‌توانند با مدیریت شرایط، خطوط مورد نظر خود را انتخاب کرده و بین آنها برانند. ولوو سرمایه گذاری سنگینی را روی خودران‌ها انجام داده و بر این باور است که این سامانه رانندگی به افزایش امنیت و حفظ جان انسان‌ها کمک می‌کند. این شرکت سوئدی تحت مدیریت شرکت چینی جیلی، همکاری ویژه‌ای را با شرکت اوبر برای ایجاد یک شاسی‌بلند XC90 روی یک پلت‌فرم آزمایشی خودران آغاز کرده است. این خودروسازی همچنین سرمایه‌گذاری بزرگی را با یک شرکت سوئدی برای فروش خودران‌ها انجام داده است. با وجود ارائه خودران‌های ولوو به عموم، هنوز مشخص نیست چه کسی برنده نهایی فروش خودران‌ها به جهان خواهد بود. با این وجود ولوو قدم بزرگی را در این زمینه برداشته است.

تسلا

تسلا بدون شک یکی از مهم‌ترین شرکت‌های خودروسازی کنونی است و به دلیل ساخت خودروهای الکتریکی محبوب است. نه تنها خودروهای الکتریکی این شرکت مورد توجه هستند، بلکه کارخانه بزرگ این شرکت با قدرت استفاده از انرژی خورشیدی نیز مورد توجه است. تسلا رهبر تولید شبه خودران‌هاست و درعین حال خودروهای سریع و زیبا می‌سازد. تسلا همچنین خودروی اقتصادی در عرصه الکتریکی‌هاست. شاید در آینده خودروهایی از تسلا را داشته باشید که با کسب انرژی خورشید به حرکت خود ادامه دهد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو