فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

خودروهای دارای معاینه فنی، نیازی به دریافت معاینه فنی برتر ندارند

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: خودروهایی که دارای معاینه فنی معتبر هستند، برای دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک سال ۹۶ پایتخت نیازی به دریافت معاینه فنی برتر ندارند.

خودروهای دارای معاینه فنی، نیازی به دریافت معاینه فنی برتر ندارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، اقبال شاکری   با بیان اینکه دریافت معاینه فنی برتر برای خودروهای فاقد معاینه فنی الزامی است افزود: خوروهایی که دارای معاینه فنی هستند، نیازی به مراجعه مجدد به مراکز معاینه فنی برای دریافت معاینه فنی برتر ندارند.
وی با اشاره به اینکه در جلسه غیرعلنی امروز شورای اسلامی شهر تهران موضوع معاینه فنی برتر خودروها مورد بحث و بررسی قرار گرفت اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد براساس اعلام وزارت کشور، خودروهایی که معاینه فنی ندارند، برای دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک سال 96 باید معاینه فنی برتر داشته باشند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: صدور معاینه فنی خودروها در سطح کلانشهرهای کشور از جمله تهران، از این پس در قالب آزمون های(تست) جدید و با عنوان «معاینه فنی برتر» انجام می شود.
وی در خصوص برخی اخبار منتشره مبنی بر ملغی شدن طرح معاینه فنی برتر افزود: موضوع اجرای طرح معاینه فنی برتر لغو نشده بلکه تنها دریافت این نوع معاینه فنی برای خودروهایی که دارای معاینه فنی معتبر در سال جاری هستند، حذف شده است.
شاکری تصریح کرد: موضوع لغو الزام دریافت معاینه فنی برتر برای خودروهای دارای معاینه فنی، با توجه به ازدحام و شلوغی مراکز معاینه فنی تهران اتخاذ شده است.
درهمین ارتباط، سیدنواب حسینی منش مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد که خودروهایی دارای معاینه فنی معتبر در سال جاری، نیازی به دریافت معاینه فنی برتر ندارند.
وی تصریح کرد: البته از این پس صدور معاینه فنی خودروها براساس آزمون(تست) جدید و در قالب معاینه فنی برتر انجام می شود.
به گفته وی، امسال تنها دارندگان خودروها فاقد معاینه فنی که در خواست مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک سال 96 را دارند، باید حتما نسبت به اخذ معاینه فنی برتر خودروی خود اقدام کنند.
گفتنی است، مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران روز گذشته در گفت وگو با ایرنا دریافت معاینه فنی برتر برای تمامی خودروهای متقاضی ورود به محدده طرح ترافیک سال 96 را الزامی عنوان کرده بود.
سید نواب حسینی منش امروز درهمین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت که با توجه به اعلام وزارت کشور، اخذ معاینه فنی برتر برای خودروهایی که در سال جاری معاینه فنی معتبر دریافت کرده اند، الزامی نیست.
طرح معاینه فنی برتر، ترتیبات سختگیرانه تری را به منظور افزایش استاندارد گازهای خروجی از خودروهای بنزینی از جمله درصد حجمی مونواکسید کربن (CO) و نیز میزان آلایندگی خودروها در دورهای بالای موتور(بیش از 2500RPM) اعمال می کند.
براساس این طرح، حد مجاز درصد حجمی آلایندگی مونواکسیدکربن منتشرشده از خودروها از 2.5 کنونی به 0.7 کاهش می یابد ضمن اینکه کیفیت گازهای خروجی از اگزوز و عملکرد موتور در دورهای بالا (بیش از 2500RPM) براساس حدود مجاز آلایندگی جدید بررسی می شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو