فونیکسریمکسبهتام

رییس اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو اهواز انتقاد کرد:

ورود قطعات بی‌کیفیت از مجرای قانونی و درج مهر استاندارد بر آن‌ها!

عصر خودرو- رییس اتحادیه صنف لوازم یدکی و نمایندگی‌های مجاز خودرو اهواز با بیان این نکته که قطعات و لوازم یدکی داخلی اگر با کیفیت خوب تولید شوند، قطعا بهتر از قطعات وارداتی هستند، گفت: اگر مرجعی برای رسیدگی به کیفیت قطعات تولیدشده در داخل وجود داشته باشد، کیفیت قطعات داخلی بهتر از قطعات وارداتی بی کیفیت و تقلبی خواهد بود.

ورود قطعات بی‌کیفیت از مجرای قانونی و درج مهر استاندارد بر آن‌ها!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمود بازرگان اظهار کرد: تبلیغات لازم در ارتباط با قطعات داخلی به خوبی انجام نمی‌گیرد و سیستمی که تاییدکننده صلاحیت قطعات داخلی باشد، وجود ندارد تا بتواند علاوه بر تایید کیفیت، به معرفی تولیدات داخلی نیز بپردازد.

وی ادعا کرد: اداره استاندارد فقط آرم خود را بر روی قطعات می‌چسباند و در این زمینه پولی دریافت می‌کند اما اینکه کیفیت قطعات را کنترل می‌کند یا نه، مساله‌ای است که باید به آن توجه شود تا قطعات تولیدشده از نظر کیفی دارای کیفیت بالایی باشند.

بازرگان عنوان کرد: قطعات تولید داخل بهتر از قطعات خارجی هستند و آنچه که در بازار وجود دارد و مردم از آن استفاده می‌کنند، بیانگر آن است که قطعات داخلی بسیار بهتر از قطعات بی کیفیت وارداتی است.

وی گفت: قطعات و لوازم یدکی بی کیفیت معمولا از طریق گمرکات وارد می‌شود و معمولا با برگ سبز همراه هستند و باید در این زمینه و از مبدا بر روی کیفیت این کالاها نظارت شود تا شاهد ورود قطعات بی کیفیت و تقلبی خارجی به درون کشور نباشیم.

بازرگان تصریح کرد: قطعات بی کیفیت خارجی از مجرای قانونی وارد کشور می‌شوند که باید جلوی این مساله گرفته شود و باید قوانین محکمی وجود داشته باشد، تا از گمرکات و مناطق آزاد قطعات غیر اصلی و تقلبی به داخل کشور وارد نشود.

وی با بیان این‌که ورود قطعات غیر اصلی فقط از مجرای قانونی امکانپذیر است، گفت: با توجه به جایگاهی که اداره استاندارد در گمرک‌ها دارد، باید به کنترل قطعات بپردازد و اگر این اتفاق بیفتد به مرور زمان مساله ورود قطعات بی کیفیت به داخل کشور حل خواهد شد.

بازرگان ادامه داد: اگر بتوانیم نیاز داخل را با تولید قطعات داخلی تامین کنیم، به سود کشور خواهد بود و با حمایت از تولید داخل می‌توان به این مهم دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان لوازم یدکی و قطعات در داخل کشور، این توان را دارند تا به تولید محصولات با کیفیت بپردازند و در این زمینه باید از آن‌ها حمایت کرد و به معرفی کالایی تولید شده آن‌ها پرداخت.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط