فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۲۵ دی ۹۵

پالس های مثبت در گروه خودرویی

عصر خودرو- امروز شنبه ۲۵ دی ماه، شاهد سبزپوشی گروه خودرو پس از اصلاح مناسب قیمت اکثر نمادهای گروه بودیم، لذا شاخص گروه خودرو و ساخت قطعات پس از ۶۰۷واحد رشد در مدار ۱۷ هزار و ۵۴۳ واحدی قرار گرفت.

پالس های مثبت در گروه خودرویی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، امروز بازدهی خودرویی‌ها 3.58 درصد بالا رفت و شاهد برگشت  نماد خودرو از محدوده تراکمی با اعلام برنامه واگذاری بلوک 16.6 درصدی خگستر بودیم، خگستر هم اعلام کرد سرمایه گذاری در سهام شرکت بیمه پارسیان را واگذار می کند.
از این رو امروز نماد خودرو در قیمت پایانی 2,686 ریال با رشد 4.96درصدی( تقریبا درسقف قیمت مجاز روزانه) صف خرید سنگین21   میلیونی تشکیل داد و لیدری گروه را در دست گرفت، شرکت پلیمرهای مهندسی به عنوان حقوقی خودرو نیز 5 میلیون از این سهم خریداری کرد.
در این روز از  254واحد مثبت شاخص کل بورس 82  واحد مربوط به خودرو و خساپا بود.لذا سهامداران خودرویی 254 میلیون سهام را به ارزش 32میلیارد تومان در 16 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند، در این بین خساپا با 78میلیون حجم و 9 میلیارد تومان ارزش معامله بیشترین حجم و ارزش معاملات گروه را به خود تخصیص داد.
خساپا که در میانه معاملات پس از 25 میلیون معامله در قیمت 1,185 ریال به تدریج صف خرید شده بود، نهایتا بدون صف به کار خود پایان داد و در قیمت 1,169 ریال با رشد 3.54 درصدی امروز را به پایان برد.
امروز همچنین شاهد بازگشایی نماد خزامیا و قطعه سازی خاهن بودیم، خزامیا به دلیل اینکه در گزارش حسابرسی شده برای بودجه فقط 1 ریال سود پیش بینی کرده بود و تعدیل منفی 99 درصدی داد، بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شد  لذا  معادل 6.61 درصد در قیمت پایانی نزول کرد و در قیمت 946 ریال قرار گرفت.
خاهن هم با توجه به جو مثبت در گروه خودرویی و قطعه ساز، پس از ارائه تعدیل مثبت 17 درصدی در کدال  بازگشایی شد که امروز را  با صف خرید حدودا  5 میلیونی و قیمت 3,764 ریال به پایان برد.
در مجموع گروه خودرویی شروعی پرتقاضا و مثبت را تجربه کردند و رفته رفته بر روند مثبت گروه افزوده شد تا جایی که اکثر نمادهای گروه مانند خودرو، خپارس، خکاوه، ورنا، خریخت، خگستر، خکمک، ختوقا، خرینگ، خمحرکه، ختراک، خمهر، خکار، خزر، خچرخش، ختور، خاهن وخپارسح با صف خرید بسته شدند، نمادهایی مثل خساپا و خفناور نیز صف خرید بودند اما نهایتا صفشان را عرضه کردند.
از بین نمادهایی که صف خرید بودند حسابرس ورنا تعدیل مثبت شرکت را در پایان سال مالی و پوشش 102 درصدی بودجه را تایید کرد.
در مقابل تنها نمادهای خزامیا، خمحور و خفنر قرمز پوش بوند که خمحور در قیمت 3,064 ریال با افت 4 درصدی در آستانه صف فروش بود ، نماد خلنت هم در قیمت پایانی 2,644 ریال در صفر تابلو قرار گرفت.
البته هنوز خودرویی ها برای تثبیت روند مثبت کوتاه مدت نیاز به  تایید اندیکاتورها، نشانه های پایان اصلاح از منظر تکنیکالی و شکست خطوط روند کوتاه مدت خود دارند.
می توان گفت اصلاح مناسب قیمت اکثر نمادهای گروه های خودرویی و قطعه ساز و قرار داشتن در سطوح حمایتی از مهمترین دلایل رشد قیمتی امروز گروه بوده است.
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز خبرهای مثبتی برای گروه خودرویی داشت وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری 5 قرارداد در حوزه خودرو منعقد می شود، گفت: نجات صنعت خودروسازی در مشارکت های بین المللی است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو