فونیکسریمکسبهتام

محصولی از ایران با تاییدهای بین‌المللی

مانیدا G۵ و G۱۰ هوای سیستم خنک‌کننده خودرو شما را دارند

عصر خودرو: گروه تولیدی هومان شیمی پارس به‌تازگی از محصولات جدید خود، مایع محافظ سیستم خنک‌کننده مانیدا G۵ و G۱۰ رونمایی کرده است، محصولاتی که با فرمولاسیون جدید می‌توانند علاوه بر وظیفه خنک‌کنندگی موتور، به‌خوبی از آن محافظت کنند.

مانیدا G۵ و G۱۰ هوای سیستم خنک‌کننده خودرو شما را دارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، هرچند در ایران هنوز هم باورهای غلطی در زمینه استفاده از ضدیخ و یا مایعات خنک‌کننده ویژه موتور خودرو وجود دارد اما همچنان توصیه عمومی آن است که در تابستان و زمستان برای حفظ کارآیی و دوام موتور خودرو از این محصولات در سیستم خنک‌کننده موتور استفاده کنید. سال‌ها است رانندگان کشورمان از ترکیب آب و ضدیخ‌های سنتی که بر پایه اتیل گلیکول ساخته می‌شوند به عنوان ضدیخ در موتور خودروها استفاده می‌کنند اما در جهان مدت‌ها است عمر چنین ترکیباتی به پایان رسیده است و مایع محافظ سیستم خنک‌کننده موتور جای آن را گرفته است، محصولی که نیازی به ترکیب با آب ندارد و علاوه بر وظیفه خنک‌کنندگی موتور، به‌خوبی می‌تواند از اجزای مختلف آن محافظت کند.
گروه تولیدی هومان شیمی پارس که شرکتی فعال در زمینه فناوری‌های جدید در صنایع شیمیایی است چندی قبل جدیدترین محصولات خود، مایع محافظ سیستم خنک‌کننده مانیدا G5 و G10 را رونمایی کرد، محصولات با فرمولاسیون جدید که علاوه بر خاصیت محافظت از موتور خودرو در مقابل افزایش یا کاهش شدید دمای محیط، با فرمولاسیون ویژه و جدید خود می‌توانند از اجزای مختلف خودرو نیز محافظت کنند.
این محصولات که در دو مدل، یکی ویژه خودروهای سبک نیمه سنگین و دیگری برای خودروهای سنگین طراحی‌شده‌اند، از فن‌آوری اسیدهای ارگانیک OAT (برای خودروهای سبک و نیمه سنگین) و فناوری هیبرید HOAT (برای خودروهای سنگین) بهره می‌برد و این مسئله باعث شده توانایی‌های منحصربه‌فردی داشته باشد تا جایی که می‌توان آن‌ها را نسل جدید مایع‌های خنک‌کننده موتور دانست.
در درجه اول مانیدا G5 و G10 از مرغوب‌ترین مواد بازدارنده استفاده می‌کنند و به این ترتیب همزمان علاوه بر خاصیت ضدیخ زدگی و ضد جوش، مانع از زنگ‌زدگی اجزای مختلف داخلی موتور و مانع از ایجاد کف در سیستم خنک‌کننده می‌شوند و به این ترتیب می‌توانند محافظتی چندجانبه را برای موتور ایجاد کنند. یکی از بزرگ‌ترین آفت‌های بهره‌گیری از ترکیب آب و ضدیخ در سیستم خنک‌کننده خودرو، تشکیل رسوب در مسیرهای آب‌رسانی است، امری که به‌مرور توان سیستم خنک کاری موتور خودرو را کاهش می‌دهد و درنهایت باعث آسیب به موتور خودرو می‌شود. این مسئله در زمان استفاده از آب و ضدیخ تقریبا غیرقابل اجتناب است اما مانیدا G5 و G10 این مشکل را برطرف کرده‌اند چراکه این محصولات نیازی به ترکیب با آب ندارند و به‌تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند ضمن آنکه ترکیبات آن‌ها به‌گونه‌ای است فاقد یون‌های کلیسیم و منیزیوم هستند و مانع از ایجاد رسوب در موتور خودرو شده و از این نظر در دراز مدت آسیبی به موتور وارد نمی‌شود.
در موتور خودرو قطعات مختلفی مورد استفاده قرار گرفته که ترکیبی از فلزات مختلف و انواع پلاستیک و لاستیک‌ها است و با توجه به آنکه مایع خنک‌کننده عملا در تمام این مسیر در حرکت است، باید به‌گونه‌ای طراحی شود که در هیچ‌یک از این بخش‌ها خوردگی ایجاد نکند. برخی از ضدیخ‌های سنتی هرچند تا حدودی برای بعضی از فلزات این خاصیت را داشتند اما نمی‌توانستند این خاصیت ضد خوردگی را برای تمامی قطعات ایجاد کنند اما مانیدا G5 و G10 بر اساس نسل جدید موتورها طراحی‌شده‌اند و از بروز خوردگی در اجرای مختلف موتور ازجمله بخش‌های آلومینیومی، چدنی، برنجی، فولادی، آهنی، مسی، لحیم‌کاری‌ها و لاستیک‌ها جلوگیری می‌کنند. در کنار این‌ها، مانیدا G5 و G10 محصولات دوستدار محیط‌زیست هستند چراکه عاری از املاح نیتریت، آمین، فسفات، سیلیکات (G10: کم سیلیکات) و بورات طراحی‌شده‌اند تا در صورت ورود اتفاقی به محیط‌زیست آسیبی وارد نکنند.
دوره عمر هر دو محصول بسیار بالا است به‌گونه‌ای که حداقل تا سه سال نیازی به تعویض ندارند ضمن آنکه باید در نظر داشت هردوی این محصولات آماده مصرف هستند و به هیچ عنوان نیازی به رقیق کردن با آب ندارند چراکه با این کار خصوصیات خود را از دست می‌دهند. به این ترتیب تنها کافی است یکی از دو محصول مانیدا G5 و G10 را متناسب با خودروی خود خریداری کنید و آن را در محفظه سیستم خنک‌کننده خودرو بریزید چراکه از این پس مانیدا محافظ خودروی شما است.
هردوی این محصولات توانسته‌اند تأییدیه‌های داخلی و بین‌المللی را اخذ کنند به‌گونه‌ای که علاوه بر نشان استاندارد ایران، توسط معتبرترین آزمایشگاه‌های تخصصی خارجی مانند Intertek تگزاس و واحد تحقیق و توسعه شرکت معتبر BASF آلمان نیز تایید شده‌اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این دو محصول، سایر محصولات گروه هومان شیمی پارس و البته مشاهده تأییدیه‌های بین‌المللی محصولات می‌توانید به وبسایت این شرکت به آدرس hcp-manida.com مراجعه کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو