فونیکسریمکسبهتام

گزارش ISQI از کیفیت خودروهای تولید داخل در آذرماه منتشر شد

خبری از بهبود کیفیت نیست

عصر خودرو- شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI گزارش ماهیانه خود از ارزیابی کیفیت خودروهای ساخت داخل را اعلام کرد که در آن تغییر محسوسی در کیفیت خودروهای تولید داخل طی آذرماه ایجاد نشده است.

خبری از بهبود کیفیت نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچون ماه‌های گذشته گزارش خود با عنوان "ارزشیابی ملی خودروهای ساخت داخل" را برای ماه آذر منتشر کرد که در آن به بررسی کیفیت خودروهای تولید شده در این ماه پرداخته است. بر اساس این گزارش، کیفیت خودروهای سواری تولید شده در آذرماه نسبت به ماه پیش از آن تغییری نداشته است اما در بخش خودروهای تجاری شاهد تغییرات اندکی بوده‌ایم. بر اساس گزارش ISQI در آذرماه درمجموع 90هزار و 297 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است که 99درصد از تولیدات را خودروهای سبک (سواری و وانت) تشکل می‌داده است.

    در بخش خودروهای سواری بالاترین امتیاز کیفی که شامل 4 ستاره از مجموع 5 ستاره می‌شود به خودروهای مزا 3 و رنو ساندرو رسیده است و سایر خودروها از دستیابی به چهار ستاره بازمانده‌اند. این در حالی است که پیش از این و در مقاطع مختلف سال شاهد حضور خودروهایی همچون سوزوکی گرندویتارا، کیا سراتو و خانواده تندر 90 در جمع 4 ستاره‌ها بودیم و به این ترتیب می‌توان گفت در نیمه دوم سال شاهد افت نسبی کیفیت در این خودروها هستیم.
    در رده قیمتی بالای 100 میلیون تومان، عنوان باکیفیت‌ترین خودرو تولید شده در کشور طی ماه گذشته به مزدا 3 رسیده است و در رده قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان خودروهای کیا سراتو و چری تیگو5 توانسته‌اند 4 ستاره کیفی را از آن خود کنند. در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان، هیچ‌یک از خودروهای حاضر نتوانسته‌اند به سطح کیفی 4 ستاره برسند و برترین خودروها در این رده برلیانس H330، جک j5 و آریو هستند که هر یک توانسته‌اند تنها 2 ستاره کیفی را از آن خود کنند. در رده قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان اما وضعیت بهتر است و غیر از رنو ساندرو با 4 ستاره کیفی، شاهد حضور خانواده تندر 90، رانا و پژو 206 با سه ستاره کیفی هستیم و به این ترتیب خریداران خودرو در این بازه قیمتی، خودروهایی باکیفیت‌تر از بازه قیمتی بالاتر از خود را به دست خواهند آورد. درنهایت و در بازه قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان، شاهد حضور تیبا و خانواده پراید هستیم، خودروهایی که تنها یک ستاره کیفی را از آن خود کرده‌اند تا همچنان خریداران خودرو در این بازه قیمتی شاهد عرضه خودروهای بی‌کیفیتی باشند.

    در میان وانت‌ها بازهم محصولی از رنو پیشتاز است و وانتتندر 90 با کسب سه ستاره کیفی بهترین نتیجه را به دست آورده و این در حالی است که سایر وانت‌ها در این بخش تنها یک ستاره کیفی کسب کرده‌اند که نتیجه ضعیفی برای خودروهای حاضر در این بخش است.
    در بخش خودروهای تجاری و در رده اتوبوس‌ها، تمامی محصولات با کسب تنها یک ستاره کیفی، نتیجه ضعیفی را به دست آوردند اما در بخش خودروها باری، کامیونت ایسوزو با کسب سه ستاره و کشنده اسکانیا با کسب دوستاره عملکرد بهتری از سایرین داشتند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو