فونیکسریمکسبهتام

جمع اضداد زیر یک سقف

عصر خودرو- بنتلی یکی از خودروسازان قدیمی انگلیس است که محصولات دست‌سازش یک قرن است که شهرت جهانی دارند و در حال حاضر به‌عنوان زیرمجموعه فولکس‌واگن فعالیت می‌کند. این خودروساز در سال‌های اخیر محصولاتی رقابتی و خاص را در خط تولید خود قرار داده است که بنتلی کانتیننتال ازجمله این خودروها است که در دسته خودروهای کوپه چهار نفری قرار می‌گیرد اما در حد یک خودروی سوپر اسپرت شتاب و سرعت دارد. همچنین این خودرو لوکس بودن را هم به اسپرت بودن افزوده است.

جمع اضداد زیر یک سقف
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، این سه کمتر در یک خودرو در کنار هم جمع می‌شوند. بنتلی کانتیننتال در نسخه سوپر اسپرت 2017 اما متفاوت ظاهر خواهد شد و لایق عنوان سریعترین خودرو در طول کل خودروسازی این شرکت خواهد بود. این خودروساز برای سومین بار است که از عنوان سوپر اسپرت برای خودروهایش استفاده می‌کند. در دهه 20 میلادی بود که این شرکت با استفاده از موتوری 3 لیتری و پر‌قدرت برای اولین بار سرعت را تجربه کرد. در سال 2009 اما این شرکت مجدد خودرویی با ویژگی‌های سوپر اسپرت را ساخت و نامش را مجددا کانتیننتال گذاشت و خودروی لوکس 12 سیلندر 621 اسب بخاری‌اش با دو توربو شارژر دوقلو نمونه فوق‌العاده‌ای بود که شگفت‌انگیز به نظر می‌رسید. در نسخه 2017 اما به نظر می‌رسد این خودروساز می‌خواهد غولی عظیم را معرفی کند. مدل سوپر اسپرت کانتیننتال از همان موتور 12 سیلندر و 6 لیتری استفاده می‌کند که البته 700 اسب بخار قدرت خالص تولید می‌کند. مشخصات کلی موتور تغییری نکرده است اما گشتاور و قدرت آن افزایش پیدا کرده و موتور بهینه‌تر شده است. این خودرو چهار نفره است و به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده است و جعبه دنده 8 سرعته و خودکار آن باعث شده این خودروی بزرگ و زیبا تنها در مدت 5/3 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) برسد که با توجه به ابعاد، وزن و قیمت خودرو ایده‌آل است. این کوپه لوکس قیمتی اگر چه نمی‌تواند به پورشه 911 توربو S یا تسلای 100 کیلوواتی برسد اما به‌عنوان یک خودرو لوکس و شاسی‌بلند بسیار پر‌سرعت ظاهر شده است. به‌روز‌رسانی‌های این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی شامل افزایش قدرت در بخش تعلیق شده است و بزرگ‌ترین ترمز‌های سرامیک کربنی دنیا در این خودرو استفاده خواهد شد. سایر سامانه‌های خودرو نیز تقویت شده‌اند که عبارتند از سیستم خنک‌کننده و ظرفیت بیشتر توربوشارژرها که هر کدام از این تغییرات در عملکرد خودرو اثراتی داشته‌اند.

سیستم‌های ایجاد پایداری در خودرو باعث می‌شود خودرو در هر وضعیتی ثبات خود را حفظ کند و تقسیم نیرو بین چرخ‌ها توسط حسگرهای کامپیوتری بین چرخ‌ها تقسیم می‌شود. همانند بسیاری از مدل‌های دیگر این شرکت این خودرو هم به‌صورت کاملا دست ساز ساخته خواهد شد. بنتلی در زبان به ‌کار رفته در طراحی نسل جدید خودروهایش سفری به دهه 1950میلادی داشته است و با الهام گرفتن از خودروهای قدیمی خود و ترکیب آن با معیارهای خودروسازی در آینده به اثر جذاب و هنرمندانه‌ای دست‌یافته است که می‌تواند نگاه‌ها را به سمت خود خیره کند. کانتیننتال خودرویی چشم‌نواز و البته روح‌نواز است. سامانه‌های متعددی که در این خودرو قرار گرفته است حفاظت از جان سرنشینان را در این کشتی لوکس و قدرتمند تضمین می‌کنند و داشتن کیسه‌های هوای متعدد و بزرگ‌ترین ترمز سرامیکی دنیا و بدنه‌ای محکم و عضلانی باعث شده است بنتلی در نسخه‌های جدید و ارتقا یافته کانتیننتال هر آنچه در طول ده‌ها سال لوکس‌سازی کسب کرده است را در این خودرو گردآوری کند. بنتلی برای کانتیننتال نسخه‌های متعددی با توان‌های متفاوت در نظر گرفته است که تمام آنها بیش از آنچه از یک خودروی اسپرت و خوش‌ساخت و اشرافی نیاز است را در خود جای ‌داده‌اند. در مدل کانتیننتال GT Speed قیمت خودرو بیش از 240 هزار دلار است و این کوه عضله با وزنی بیش از 2400 کیلوگرم می‌تواند در مدت‌زمان 4 ثانیه به‌سرعت 60 مایل (97 کیلومتر در ساعت) برسد و حداکثر سرعت آن 331 کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود. در مدل کانتیننتال سوپر اسپرت شتاب خودرو افزایش پیدا کرده و البته سرعت این خودرو هم به 209 مایل در ساعت رسیده است: همچنین قیمت آن هم بیش از 322 هزار دلار تخمین زده می‌شود. پیش از این شرکت بنتلی مدل کانتیننتال GT را نیز معرفی کرده بود که نسبت به مدل سوپر اسپرت از قدرت کمتری برخوردار است اما بسیاری از ویژگی‌های این دو خودرو شبیه به هم است و البته نسخه سوپر اسپرت را می‌توان نسخه بهینه‌سازی شده GT هم در نظر گرفت. در نسخه سوپر اسپرت 700 اسب بخاری بنتلی مدل کانورتیبل هم ساخته خواهد شد تا تنوع در این خودرو وجود داشته باشد. بنتلی با داشتن نزدیک به 100 سال خودروسازی همواره در حوزه خودروهای لوکس فعالیت داشته و محبوبیت بالای این برند به دلیل حساسیت بالای مدیران آن در تولید محصولات خاص است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو