فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور استان همدان:

امسال ۷۵۰۰ دستگاه خودرو در استان همدان اسقاط و از رده خارج شد

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور استان همدان گفت: امسال ۷ هزار و ۴۹۱ دستگاه خودرو در استان همدان اسقاط و از رده خارج شد.

امسال ۷۵۰۰ دستگاه خودرو در استان همدان اسقاط و از رده خارج شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  سرهنگ علی فکری ظهر چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران به وضعیت حوادث ترافیکی درون شهری استان همدان طی 9 ماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: امسال تصادفات فوتی در معابر شهری استان همدان چهار درصد کاهش داشته و 67 نفر جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات فوتی مربوطه به شهر همدان با 40 مورد بوده است، افزود: بیشترین تصادفات فوتی متوجه عابران پیاده بوده به طوری که امسال 39 عابر پیاده و 16 راکب موتورسیکلت بر اساس حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند.

رئیس پلیس راهور استان همدان با تأکید بر اینکه شهرداری باید ایمن‌سازی معابر را انجام دهد، گفت: در مهندسی ترافیک باید در کنار افزایش سرعت، ایمنی حرکت نیز رعایت شود.

22 هزار دستگاه موتورسیکلت توقیف و تحویل پارکینگ‌ها شده است

وی با اشاره به اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف عنوان کرد: امسال 22 هزار دستگاه موتورسیکلت در استان همدان توقیف و تحویل پارکینگ‌ها شده است.

فکری بابیان اینکه امسال 16 نفر از راکبان موتورسیکلت در استان همدان جان خود را از دست داده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 نفر فوتی کاهش داشته است، از کاهش 29 درصدی فوت رانندگان در معابر شهری خبر داد و گفت: امسال 2 هزار و 621 نفر بر اثر حوادث رانندگی درون شهری استان همدان مجروح شده اند که از این تعداد 897 نفر عابران پیاده هستند.

وی با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی در کاهش آمار فوتی راننندگان مؤثر بوده است، افزود: 316 سرنشین خودرو، 189 راننده خودرو و 261 ترک‌نشین موتورسیکلت در سوانح رانندگی مجروح شده اند.

فکری با بیان اینکه عدم توجه به جلو با یک‌هزار و 102 مورد بیشترین عامل تصادفات در معابر شهری استان همدان است، عنوان کرد: عامل 655 فقره از تصادفات رانندگی در استان همدان عدم رعایت حق تقدم عبور، 111 فقره انحراف به چپ یا راست و 107 فقره حرکت با دنده عقب بوده است.

وی با اشاره به فراوانی تصادفات براساس نوع وسایل نقلیه بیان کرد: براساس بررسی ها یک هزار و 934 مورد خودرو سواری، 452 فقره موتورسیکلت، 204 فقره وانت بار، 21 فقره اتوبوس و 11 مورد مینی‌بوس در وقوع تصادفات مقصر بودند.

بیشترین تصادفات منجر به فوت در رینگ سوم شهر همدان رخ داده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه بیشترین تصادفات منجر به فوت در رینگ سوم شهر همدان رخ داده است، عنوان کرد: در تصادفات فوتی 75 درصد آقایان و 25 درصد خانم‌ها و در تصادفات جرحی 76 درصد آقایان و 24 درصد خانم‌ها سهم داشتند.

وی با بیان اینکه 79 درصد تصادفات درون شهری استان همدان در شرایط هوایی مناسب رخ داده است، افزود: 74 درصد تصادقات در ساعات روز و 26 درصد شب به وقوع پیوسته است.

فکری عنوان کرد: سهم رانندگان با گروه سنی 25 تا 34 سال با 34 درصد در تصادفات رانندگی درون شهری، هشدار دهنده است چرا که گروه جوان و فعال جامعه را شامل می‌شود.

وی گفت: امسال 75 هزار نفر از دانش‌آموزان در بحث فرهنگ ترافیک آموزش و 4500 نفر نیز در پارک ترافیک آموزش راهنمایی و رانندگی را به صورت عملی دریافت کردند.

رئیس پلیس راهور استان همدان از صدور 85 هزار و 369 جلد گواهینامه در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد گواهینامه 31 هزار و 181 جلد صدور اولیه، 48 هزار و 735 جلد تعویضی، 5 هزار و 113 جلد المثنی بوده و 340 مورد نیز گواهینامه ماشین‌های کشاورزی صادر شده است.

وی از انجام بازدید فنی از 55 هزار دستگاه وسیله نقلیه خبر داد و افزود: امسال 7000 دستگاه موتور و 7 هزار و 799 دستگاه خودرو با شماره‌گذاری پلاک جدید به معابر شهری استان همدان افزوده شد.

وی با بیان اینکه امسال 7 هزار و 491 دستگاه خودرو در استان همدان اسقاط و از رده خارج شدند، بیان کرد: یک هزار و 362 دستگاه خودرو نیز به دلیل تخلفات برای اعمال قانون معرفی شدند

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو