فونیکسریمکسبهتام

سایه ترامپ بر نمایشگاه خودرو دیترویت

عصر خودرو- خودروسازان که از رکورد فروش سالانه خودرو در آمریکا به وجد آمده‌اند هفته جاری برای رونمایی از جدیدترین محصولاتشان در نمایشگاه خودروی دیترویت حضور پیدا می‌کنند.

سایه ترامپ بر نمایشگاه خودرو دیترویت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بیش از 40 خودروی جدید در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها در آمریکاست، رونمایی خواهند شد. پس از رکورد فروش 17.55 میلیون خودرو در سال 2016 در بازار آمریکا، پیش بینی می‌شود فروش خودروهای سواری و پیکاپ‌های جدید در این کشور در سال جاری میلادی اندکی از تب‌وتاب بیافتد، اما تقاضا قوی می‌ماند.

حتی اگر خودروسازان بتوانند روی خریداران آمریکایی حساب کنند، نسبت به اقداماتی که دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا، انجام خواهد داد مطمئن نیستند. ترامپ از فورد، جنرال موتور و تویوتا برای تولید خودرو در مکزیک و صادرات آنها به آمریکا انتقاد کرده است. وی تهدید کرده است که تعرفه وارداتی 35 درصدی وضع خواهد کرد که ممکن است صنعت را به سردرگمی بکشاند، اما از سوی دیگر، خودروسازان امیدوار هستند که ترامپ مالیات شرکت‌ها را کمتر کرده و استانداردهای اقتصاد سوخت و سایر مقررات را تسهیل کند.

به گفته میشل کربز، تحلیل گر ارشد در وب‌سایت خرید خودرو "اتوتریدر"، امسال سال ناشناخته‌هاست. خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نگاهی اجمالی به نمایشگاه دیترویت داشته که از 14 تا 22 ژانویه (25 دی تا 3 بهمن) به روی عموم باز خواهد بود.

رونمایی‌های بزرگ

مدل‌های جدید بعضی از محصولات در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد. تویوتا سدان کمری جدید را که از سال 2002 پرفروش‌ترین خودرو در آمریکا بوده است، نمایش خواهد داد و هوندا مینی‌ون اودیسه جدید را رونمایی می‌کند. آمریکایی‌ها به میزان فزاینده به شاسی‌بلندها نسبت به خودروهای سواری علاقه‌ بیشتری نشان می‌دهند و خودروسازان تلاش می‌کنند تقاضای آنها را تامین کنند.

جنرال موتورز مدل‌های جدید شاسی‌بلندهای محبوب GMC Terrain و شورولت تراورس را رونمایی خواهد کرد. نیسان هم مدل کوچک‌تری از شاسی‌بلند روگ را نمایش می‌دهد در حالی که فولکس واگن مدل جدیدی از تیگوان را نشان خواهد داد.

حتی خودروساز چینی GAC Group که هنوز در آمریکا فروش ندارد، یک شاسی‌بلند نمایش می‌دهد. طبق معمول شگفتی‌هایی هم وجود خواهد داشت. کیا یک خودروی اسپرت های فورمنس را تبلیغ کرده و فورد که نمایشگاه سال گذشته را با خودروی GT خود شوکه کرد، در مورد برنامه‌هایش سکوت کرده است.

شور موبیلیتی: تغییرات سریع به شکل خودروهای خودران و اشتراک خودرو به صنعت خودرو می‌آید و خودروسازان تلاش می‌کنند از غافله عقب نمانند. برای نخستین بار یک همایش برای موبیلیتی اختصاص پیدا کرده که در روزهای مطبوعات نمایشگاه خودرو برگزار خواهد شد.

این همایش که "اتومبیلی دی" دارد شامل برپایی غرفه‌های بیش از 100 استارت‌اپ فناوری، قطعه‌ساز خودرو و خودروسازانی است که به نمایش جدیدترین نوآوری‌ها مانند صندلی خودرو که می‌تواند کسالت سرنشین را تشخیص دهد و نرم‌افزاری که بتوانند در ترافیک آهسته خودرو را هدایت کند، می پردازند.

وایمو که پروژه خودروی خودران گوگل اس، ت این رویداد را با نمایش مینی‌ون اتوماتیک جدید خود که از سوی فیات کرایسلر طراحی شده است، آغاز خواهد  کرد.

تاثیر ترامپ: این نمایشگاه خودرو نخستین‌ نمایشگاهی خواهد بود که بسیاری از مدیران درباره دونالد ترامپ و عملی شدن تهدید وی برای تحمیل مالیات سنگین برای واردات خودرو و تاثیری که بر برنامه‌هایشان برای ساخت کارخانه در مکزیک خواهد گذاشت، پرسش می‌کنند.

کارخانه‌های مونتاژ سرمایه‌گذاری‌های بزرگی هستند که بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارند و بعید است خودروسازان این روند را تغییر دهند. اما موضع سخت‌گیرانه ترامپ تاکنون تاثیراتی داشتند.

فورد روز جمعه اعلام کرد پروژه کارخانه جدیدش در مکزیک را متوقف خواهد کرد. این خودروساز کاهش تقاضا برای خودروهای کوچک را عامل اصلی این تصمیم عنوان کرد و مارک فیلدز، مدیر عامل فورد، تاثیر تهدید تعرفه سنگین از سوی ترامپ را تکذیب کرد اما اظهار کرد این اقدام رای اعتماد به ترامپ بود که وعده داده است کاهش مالیات شرکت‌ها، آمریکا را مکان بهتری برای انجام کسب و کار می‌کند.

علاوه بر رونمایی 40 مدل جدید، خودروسازان بیش از 750 خودرو در این نمایشگاه که در مرکز کوبو در دیترویت برگزار می‌شود، نمایش خواهند داد. بیش از 815 هزار نفر در نمایشگاه سال گذشته در روزهای بازدید عمومی از نمایشگاه دیدن کردند.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو