فونیکسریمکسبهتام

انواع سرقت های خودرو را در اینجا ببینید

عصر خودرو- راننده آمبولانس زمانی که ماشین را مقابل بیمارستان پارک کرد، نمی‌دانست در دام دزدان گرفتار می‌شود. او منتظر انتقال بیمار از بیمارستان به آمبولانس بود که دو مرد جوان از غفلت او سوء استفاده کرده و با دزدیدن آمبولانس فرار کردند.

انواع سرقت های خودرو را در اینجا ببینید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از افکارنیوز، جلوگیری از سرقت خودرو یکی از دغدغه‌های شهروندان است و سعی می‌کنند قبل از ترک خودرو از قفل بودن درها مطمئن شوند. برخی نیز برای این‌که راه سارقان را سد کنند، از تجهیزاتی مانند قفل فرمان یا دزدگیر استفاده می‌کنند.
هر روز خبرهایی در مورد سرقت خودرو یا دستگیری سارقان خودروها می‌خوانیم. گاهی برخی خبرها باعث تعجب و شگفتی می‌شود. مانند سرقت آمبولانس، تراکتور یا حتی خودروی پلیس. این هفته سراغ این سرقت‌های عجیب رفته‌ایم.

دزدی با مدرک لیسانس

دو برادر زمانی که برای گرفتن مدرک دانشگاه راهی شهر محل تحصیل شدند، تصور نمی‌کردند که این سفر باعث ورود آنها به عالم جرم می‌شود. دو برادر وقتی مدرک لیسانس خود را گرفتند، سراغ دو نفر از دوستانشان رفتند که بعد از دانشگاه پولدار شده بودند. باورشان نمی‌شد آنها طی چند ماه کاری پیدا کرده و وضع مالی‌شان خوب شده باشد.

ابتدا فکر کردند در رشته تحصیلی استخدام شده‌اند، اما بعد فهمیدند، آنها بعد از دانشگاه سراغ سرقت مسلحانه با اسلحه شکاری رفته‌اند. وضع مالی آنها باعث وسوسه دو برادر شد و آنها برای این‌که از غافله پولدار شده‌ها عقب نمانند، دست به سرقت زدند.

آنها سراغ کشاورزان می‌رفتند و مسلحانه تراکتور سرقت می‌کردند. ماموران پلیس خراسان رضوی با دریافت نیابت قضایی دو برادر را دستگیر کردند. آنها در بازجویی به سرقت تراکتور از رانندگان اعتراف کردند و گفتند: به خاطر این‌که سرعت تراکتور کم است، مجبور بودیم دست و پای راننده را ببندیم تا ما را تعقیب نکند.

سرقت آمبولانس از مقابل بیمارستان

راننده آمبولانس زمانی که ماشین را مقابل بیمارستان پارک کرد، نمی‌دانست در دام دزدان گرفتار می‌شود. او منتظر انتقال بیمار از بیمارستان به آمبولانس بود که دو مرد جوان از غفلت او سوء استفاده کرده و با دزدیدن آمبولانس فرار کردند. با شکایت راننده آمبولانس، ماموران پلیس گیلان تحقیقات را آغاز کرده و با شناسایی خودروی سرقتی دو سارق را دستگیر کردند.

متهمان در بازجویی‌ها ها مدعی شدند با مشاهده آمبولانس در مقابل بیمارستان وسوسه شده و آن را در حالی که سوئیچ روی آن بود، سرقت کردند.

سرقت آمبولانس هلال احمر

بامداد پنجشنبه 12 آذرماه سال گذشته پنج نفر با همراه داشتن یک قبضه اسلحه کلاشینکف و یک قبضه اسلحه کلت کمری به پایگاه امداد ونجات جاده‌ای حسن‌آباد مراجعه کرده و با اعلام این‌که از نیروهای داعشی هستند، با ایجاد رعب و وحشت در میان امدادگران هلال احمر، اقدام به ضرب و شتم و بستن دست و پای امدادگران کردند. سارقان پس از بستن دست و پای امدادگران مستقر در پایگاه، اقدام به سرقت یک دستگاه خودروی آمبولانس کردند. با توجه به حساسیت موضوع و مجهز بودن آمبولانس به جی پی اس، پنج تیم تخصصی از اداره کل حراست جمعیت هلال احمر ردیابی موقعیت مکانی این خودرو را در دستور کار خود قرار دادند و تیم‌های هلال احمر به صورت زمینی و هوایی اقدام به جست‌وجو کردند و از طریق جی پی اس آمبولانس موفق به شناسایی موقعیت خودرو در محدوده ملارد شدند. در ادامه خودرو شناسایی شد و ماموران توانستند سارقان را دستگیر کردند.

دزدان مدعی شدند، برای ترساندن افراد حاضر در پایگاه خود را داعشی معرفی کرده‌اند و نمی‌دانستند که آمبولانس مجهز به جی پی اس است و خیلی زود دستگیر می‌شوند.

کیف قاپی با خودروی عروس

دو سارق بعد از این‌که خودروی عروس را دزدیدند، با آن به کیف قاپی در سطح شهر پرداختند. چندی پیش زن جوانی که در حاشیه خیابانی در شمال تهران در حال تردد بود از سوی سرنشین یک دستگاه خودروی پژوپارس که مانند ماشین عروس تزئین شده بود، مورد حمله قرار گرفت و کیف وی به سرقت رفت.

به‌دنبال این ماجرا زن مالباخته با حضور در کلانتری شکایتی ارائه کرد و مشخصات خودرو در اختیار واحدهای گشتی قرار گرفت.

4 ساعت بعد، یکی از واحدهای گشت انتظامی با مشاهده این خودرو به راننده آن دستور توقف داد، اما وی بدون توجه به هشدار پلیس متواری شد که بلافاصله با اجرای طرح مهار خودرو متوقف و 2 سرنشین آن دستگیر شدند.

با انتقال متهمان به کلانتری، یک زن مالباخته دیگر که وی نیز از سرنشینان خودروی عروس به اتهام سرقت کیفش شکایت و برای پیگیری شکایت خود به کلانتری مراجعه کرده بود، با مشاهده 2 سارق دستگیرشده و ماشین عروس، آنها را شناسایی کرد و گفت کیف‌قاپان در شمال تهران کیف وی را سرقت کرده و متواری شده‌اند. در تحقیقات مشخص شد، متهمان با سرقت خودروی عروس برای این‌که کسی به آنها شک نکند، با آن کیف قاپی کرده بودند.

فرار با خودروی پلیس

گاهی دزدان وقتی خود را در یک قدمی دستگیری می‌بینند از هر راهی برای فرار استفاده می‌کنند. مجرمان از هر وسیله‌ای که بتواند آنها را فراری دهد، استفاده می‌کنند. حالا شاید این خودرو، ماشین پلیس باشد. مانند جنایتکاران مسلحی که سال 93 جانشین فرمانده انتظامی گلپایگان را به شهادت رسانده و خودرویش را سرقت کردند.دزدان از یکی از بانک‌ها سرقتی انجام داده و پس از آن سارقان به سمت شهر خمین در استان مرکزی متواری شده و در آنجا با ماموران پلیس درگیر شدند. پس از آن، درگیری‌ها به سمت روستای سعیدآباد شهرستان گلپایگان کشیده شده و ماموران نیروی انتظامی پس از ورود سارقان به این شهر با آنها درگیر شدند.

در این بین سارقان یک دانشجوی گلپایگانی را که از خمین به طرف گلپایگان آمده بود، گروگان می‌گیرند و زمانی که به منطقه مَرغ ـ مرز بین خمین و گلپایگان ـ می‌رسند این گروگان را به ضرب گلوله از ناحیه دست و پا مجروح می‌کنند و بعد از آن به طرف کمربندی آیت‌الله محمدی‌گلپایگان رفته و با ماموران راهنمایی و رانندگی برخورد می‌کنند و یکی از ماموران راهنمایی و رانندگی را از ناحیه پا مجروح کرده و به سوی خودروی راهنمایی و رانندگی تیراندازی می‌کنند.

پس از این ماجرا سارقان به خودروی نیروی انتظامی برخورد می‌کنند و محمد هاشمی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان و سرباز وی را به شهادت رسانده و اسلحه و ماشین پلیس را با خود می‌برند.

این مجرمان با خودروی پلیس زیاد نتوانستند فرار کنند و بعد از دستگیری سرکرده آنها در ملأعام اعدام شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو