فونیکسریمکسبهتام

۳ پروژه عمرانی پایتخت امروز به بهره‌برداری می‌رسد

عصر خودرو- پل‌های ۳ تقاطع غیر همسطح مهم تهران که تاثیر بسیاری در روان‌سازی ترافیک خواهند داشت، امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

۳ پروژه عمرانی پایتخت امروز به بهره‌برداری می‌رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، علیرضا جاوید، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران به همراه پل‌های تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی‌یک و دو آماده بهره‌برداری شده است، گفت: این 3 تقاطع غیرهمسطح صبح روز شنبه(امروز) با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

جاوید، پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران را سازه‌ای با 115متر طول و 8 متر عرض دانست و یادآور شد: به‌منظور احداث شیبراهه‌های ورودی و خروجی و اتصال این پل جهتی به بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران، حدود 650 متر عملیات راهسازی انجام شده است. به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بهره‌برداری از پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران، علاوه بر روان‌سازی بار ترافیک در مسیر شرق به غرب بزرگراه نیایش، شاهد دسترسی از بزرگراه نیایش به بزرگراه یادگار امام(ره) به سمت جنوب از طریق بزرگراه شهید چمران خواهیم بود.

وی در ادامه، پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی‌یک را شامل حدود 5کیلومتر عملیات راهسازی و بیش از 2کیلومتر عملیات پل‌سازی دانست و با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه مقدمه‌ای برای بهره‌گیری و احیای روش پل‌های صندوقه‌ای پیش‌ساخته در احداث تقاطع‌های غیر‌همسطح بوده است، یادآور شد: ارتباط بین ادامه بزرگراه شهید حکیم با بزرگراه فتح و اجرای تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بزرگراه شهید لشگری و تأمین گردش‌های لازم، از طریق احداث 4پل اصلی و 7رمپ جهتی برقرار شده و در ‌نتیجه تقاطع همسطح بزرگراه فتح و بزرگراه شهید لشگری حذف شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین مجموع طول عملیات راهسازی در تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی2 را با احتساب اقدامات انجام شده به‌منظور تعریض آزادراه تهران- کرج در محل تقاطع با ادامه بزرگراه شهید حکیم، بالغ بر 12کیلومتر ذکر و اضافه کرد: پل‌های ‌اصلی روی آزادراه تهران- کرج و همچنین پل‌جهتی غرب به شمال این پروژه، از نوع پل‌های صندوقه‌ای بوده و برای احداث این پل‌های سواره‌رو 562 قطعه ‌بتنی پیش‌ساخته مورد ‌استفاده قرار‌گرفته است؛ 2پل فرعی این تقاطع که به‌منظور ایجاد مسیر دسترسی در شمال آزادراه تهران -کرج و عبور ادامه بزرگراه شهید حکیم از روی خطوط مترو احداث‌ شده‌اند نیز از نوع عرشه تیر‌بتنی و فلزی بوده و در‌نهایت می‌توان گفت انواع متفاوتی از پل‌های سواره‌رو در قالب این پروژه‌عمرانی اجرا شده است که طول کلی آنها به حدود 830 متر می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با آزادراه تهران - کرج و همچنین تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی‌یک علاوه بر تکمیل حلقه‌ بزرگراهی در محدوده غرب پایتخت، کمک‌شایانی به کاهش بار‌ترافیک در محورهای بزرگراهی این محدوده خواهدکرد، یادآور شد: تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی2 تا زمان تکمیل ادامه بزرگراه شهید حکیم، ضمن اتصال جاده‌ مخصوص و جاده ‌قدیم‌کرج و همچنین بخش‌جنوبی بزرگراه شهید حکیم به آزادراه تهران - کرج، کارکردهای متعدد‌ دیگری در‌جهت توزیع ‌متناسب ترافیک خواهد ‌داشت؛ این تقاطع می‌تواند علاوه بر انتقال ترافیک از سه‌‌راه کاروانسرای سنگی به سمت تهران و کرج، گزینه‌ مناسبی نیز برای دسترسی به جاده ‌قدیم و جاده مخصوص ‌کرج باشد. گفتنی است با برگزاری مراسم رسمی آغاز بهره‌برداری از این 3پروژه مهم عمرانی تعداد پروژه‌های عمرانی به‌ثمر نشسته در سال1395 به عدد10 خواهد رسید.

    7 پروژه جدید تا پایان سال

تا پایان سال 7پروژه عمرانی دیگر در تهران افتتاح می‌شود. در اوایل بهمن‌ماه پروژه‌ تصفیه‌خانه دریاچه شهدای خلیج‌فارس که تصفیه فیزیکی و شیمیایی دریاچه شهدای خلیج‌فارس را انجام می‌دهد به بهره‌برداری خواهد رسید. پل روگذر و زیرگذر سه‌راه تقی‌آباد در منطقه 20دو پروژه مؤثر در ترافیک جنوب تهران هستند که طی 2‌ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید. همچنین ساختمان جدید مرکز مطالعات و ژئوتکنیک شهرداری تهران که همه آزمایش‌های مربوط به پروژه‌های فنی در آنجا صورت می‌گیرد نیز در همین زمان باقیمانده تا پایان سال تمام می‌شود. در شمال شرق پایتخت و در تقاطع بلوار ارتش و بزرگراه امام علی و بزرگراه صیاد 3مسیر دسترسی جنوب به شرق، شرق به جنوب بلوار ارتش به بزرگراه امام علی و پل دوربرگردان غرب به غرب و شرق به شرق افتتاح خواهد شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط