فونیکسریمکسبهتام

تذکر به راهور در مورد فعالیت مسافربرهای شخصی با پلاک شهرستان

عصر خودرو- عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: مسافربرهای شخصی با پلاک شهرستان بیشتر در مناطق ۱ و ۲ فعالیت می‌کنند و در این رابطه به پلیس راهور تذکر داده‌ایم.

تذکر به راهور در مورد فعالیت مسافربرهای شخصی با پلاک شهرستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، ابوالفضل قناعتی  درخصوص ساماندهی فعالیت مسافربرهای شخصی با پلاک شهرستان گفت: بارها در رابطه با ساماندهی این مسافربرها به پلیس راهور تذکر دادیم. این مسافربرها عمدتا در مناطق 1 و 2 تهران فعالیت می کنند که مشکلاتی دارد زیرا استعلامی بر روی آنها نیست.

وی ادامه داد: مسافربرهایی که از شهرستان می آیند، شب ها تا دیر وقت مسافرکشی می کنند و در ماشین می خوابند و هیچ گونه استعلامی هم برای فعالیت آنها صورت نگرفته است. معلوم نیست این مسافربرها از کجا آمده اند بنابراین پلیس راهور باید جلوی فعالیت آن را بگیرد و امیدواریم در رابطه با فعالیت این افراد برخورد شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص فعالیت آژانس های آنلاین گفت: فعالیت آژانس های آنلاین بدون ضابطه و مجوز است، بر اساس قانون حمل ‌و نقل درون ‌شهری اعم از آژانس‌ های خودرو و تاکسی‌ ها باید زیر نظر شهرداری تهران باشد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران افزود: سال ها قبل شاهد فعالیت مسافربرهای شخصی بودیم که مشکلاتی را به وجود آورد و برای ساماندهی فعالیت این مسافربرها ضوابطی تعریف شد و به آنها تاکسی داده شد تا تحت نظر شرکت تاکسیرانی فعالیت داشته باشند و استعلامات لازم برای فعالیت این افراد انجام شد و تا کنون هم اتفاقی در این زمینه رخ نداده چون فیلترهای لازم را گذرانده اند.

آژانس‌های آنلاین باید زیر نظر تاکسیرانی فعالیت کنند

وی با بیان اینکه فعالیت آژانس های موبایلی دارای ابهام است، گفت: ما هنوز نمی دانیم که این شرکت های موبایلی شرایط و ضوابط تاکسیرانی را رعایت کرده اند یا نه. نمی توانیم به شرکت هایی که اپلیکیشن تلفن همراه تعریف و بعد هم مسافر جابجا می کنند اعتماد کنیم لذا اگر می خواهند فعالیتی داشته باشند، می بایست تاییدیه لازم را بگیرند.

قناعتی با اشاره به استقبال مردم از فعالیت آژانس های موبایلی بیان کرد: موضوع دومی که وجود دارد این است که این شرکت های موبایلی پول کمی می گیرند که از نظر ما ایرادی ندارد کسی زیر قیمت بازار خدمات ارائه کند اما فعالیت این شرکت ها باید تحت نظر سازمان تاکسیرانی باشد تا اگر متضرر شوند کسی پاسخگو باشد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران اضافه کرد: شرکت هایی که تحت نظر سازمان تاکسیرانی فعالیت می کنند، تعهد بانکی دارند تا اگر مشکلی پیش آمد مسئولان شرکت ها پاسخگو باشند. بنابراین آژانس های موبایلی باید تحت نظر سازمان تاکسیرانی فعالیت کنند.

به گزارش مهر، صادق زاده سرپرست دفتر توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از این اعلام کرده بود شرکت هایی مانند سرویس دهنده های حمل و نقل که در فضای مجازی مشغول شده اند در صورت داشتن نماد اعتماد الکترونیکی مانعی برای فعالیت آنها وجود ندارد. اما اگر اصناف و اتحادیه مربوطه شکایت کنند تا رسیدگی به این مشکلات، ما هم بعد از طرح موضوع وارد عمل می شویم.
 

  

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط