فونیکسریمکسبهتام

توفان تغییر آغاز شد

عصر خودرو- توفان تغییر در صنعت خودرو همواره وجود داشته و در بخش‌های مختلفی از این صنعت تغییرات ایجاد کرده است اما به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۶ این توفان قدرت بیشتری داشته است.

توفان تغییر آغاز شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، معرفی خودروهای جدید با فناوری‌های پیشرفته از جمله اتفاق‌هایی بوده است که در سال 2016 برخی خودرو‌سازان شاهدش بوده‌اند و از طرفی برخی نیز به 100 سال فعالیت رسیدند و با ارائه محصولات مفهومی به سبک و سیاق خود یک قرن فعالیت خود را جشن گرفتند. به مرحله تولیدی رسیدن خودروهای برقی از دیگر اتفاق‌هایی بوده است که در سال 2016 بیش از سال‌های گذشته موضوع خبرهای این صعنت بوده است و بسیاری از اتفاق‌های خوب دنیای ماشین‌های سبز در این سال رقم خورده است که می‌توان در ابتدای سال جدید میلادی، نگاهی اجمالی به آن داشت.

خودروهای جدید

خودروسازان در سال 2016 محصولات خود را در قالب خودروهایی جدیدی ارائه کرده‌اند یا نسخه گذشته خود را به‌روز‌رسانی کرده‌اند که نسخه جدیدی از نیسان GT-R از جمله این موارد است که نیسان در سال 2016 دستی به سر و گوشش کشیده است. فورد هم مدل RS را معرفی کرده که خودرویی 5‌در است و آلفا گیولیا، ب‌ام‌و M2، مک لارن 675LT اسپایدر و استون مارتین DB11 و هوندا NSX از جمله محصولاتی بوده‌اند که در 2016 چشم به جهان گشوده‌اند و وارد بازار شده‌اند. در کنار این محصولات فوق‌العاده نمونه‌های دیگری از خودروها هم وجود دارند که در حد نمونه اولیه معرفی شدند. لیست خودروهایی که سال 2016 توسط غول‌های این حوزه به مرحله فروش رسیدند بسیار طولانی است.

 

سالگردهای رویایی

یکی از پر‌حاشیه‌ترین و خبر‌ساز‌ترین سالگردهایی که در سال 2016 گرفته شد مربوط به ب‌ام‌و بود که در سال 2016 وارد 100 سالگی شد و معرفی محصولی مفهومی و آینده محور از جمله مواردی است که مدت‌ها سوژه خبری رسانه‌ها شد. این خودروی خودران و برقی تصورات ب‌ام‌و از آینده حمل‌ونقل‌ جاده‌ای را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد انسان‌ها در آینده به خودرو با چه دیدگاهی نگاه خواهند کرد. مینیو رولزرویس از دیگر خودرو‌سازانی بودند که امسال فعالیت خود را جشن گرفتند و رولز‌رویس با معرفی خودرویی مفهومی و آینده‌محور نشان داد لوکس بودن در آینده به چه معنا خواهد بود.

فناوری در خودروهای سبز

در سال 2016 برخی خودرو‌سازان با شرکت‌های حمل و نقل مانند اوبر وارد همکاری نزدیک شدند که ولوو از جمله این موارد بوده است که با ایجاد زمینه همکاری با بزرگ‌ترین شرکت تاکسی مبتنی بر تلفن همراه دنیا به اهداف زیادی دست پیدا خواهد کرد. تاکسی‌های مبتنی بر فناوری تلفن همراه محل خوبی برای در معرض تجربه قرار گرفتن یک محصول هستند و در بازار پر‌رقابت اروپا و آمریکا این موضوع یک مزیت فوق‌العاده به حساب می‌آید که در سالی که گذشت ولوو توانست بخشی از خودروهایش را در اختیار شرکت اوبر قرار دهد. البته در سایر روش‌های اجاره خودرو هم ولوو وارد شده است و افراد می‌توانند با اجاره یک خودرو و تلفن همراه خود به درون خودرو دسترسی پیدا کنند و آن را در محلی که دیگر نیاز ندارند رها کنند و هزینه را هم به‌صورت آنلاین به شرکت مجری طرح پرداخت کنند. همچنین اوبر و ولوو روی خودروهای خودران هم همکاری‌هایی خواهند داشت تا در آینده خودروهای بدون راننده وظیفه جابه‌جایی‌ مسافران را بر عهده بگیرند هر چند سنگ بنای این کار در سال 2016 گذاشته شده است اما رسیدن به این هدف کاری بسیار پیچیده و زمانبر خواهد بود و مستلزم صرف میلیون‌ها دلار هزینه خواهد بود. از سوی دیگر فولکس واگن هم بیکار نبوده است و با ایجاد یک زیر مجموعه جدید به نام Moia می‌خواهد تعاریف جدیدی را وارد حمل‌ونقل‌ کند. این زیر‌شاخه قرار است بر‌اساس مشکلات موجود در کلان‌شهرها به حل معضل ترافیک با استفاده از فناوری‌های جدید بپردازد. ایجاد سیستم‌های خودران حمل و نقل شهری از دیگر برنامه‌های این شرکت است که گام‌های اولیه آن در سال 2016 برداشت شد و بودن غول بزرگی مانند فولکس واگن می‌تواند تامین هزینه‌های مالی این طرح را ممکن و اجرایی کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط