فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خبر داد:

وقوع ۲۷۵۲ فقره حادثه رانندگی در کرمانشاه

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از وقوع ۲۷۵۲ فقره تصادف رانندگی در استان خبر داد و گفت: طی ۸ ماهه امسال ۳۱۷ نفر در استان قربانی تصادفات رانندگی شدند.

وقوع ۲۷۵۲ فقره حادثه رانندگی در کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ فضل‌الله شیری امروز چهارشنبه در نشست خبری آموزش، مهندسی ترافیک و اجرایی مقررات سه حوزه کار پلیس راه استان عنوان و اظهار داشت: توجه به حقوق عمومی امری بسیار مهم بویژه در حوزه ترافیک و رانندگی است.

وی با اشاره به احصاء 66 نقطه حادثه خیز در استان کرمانشاه، بر تامین اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز از سوی وزارت راه تاکید کرد و گفت: طی 9 ماهه امسال 1646 دستگاه موتورسیکلت و 8714 دستگاه خودرو به دلیل تخلفات رانندگی توقیف شدند.

برخورد با 213هزار و 800 مورد تخلف حادثه ساز در استان

سرهنگ شیری از صدور 408 هزار و 707 برگ جریمه طی 9 ماهه امسال در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: رقم جریمه‌ها در این مدت 26 میلیارد و 558 میلیون و 781 هزار تومان بوده است.

این مسئول با اشاره اینکه طی 9 ماهه امسال 213هزار و 800 مورد برخورد با تخلفات حادثه ساز انجام شده، افزود: طی این مدت با رشد 24 درصدی جریمه‌های رانندگی مواجه بودیم.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تعداد کشته‌های تصادفی در جاده‌های ایران طی 14 سال گذشته را 315 هزار نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته 16 هزار و 584 نفر در جاده های کشور به علت تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی به آمار کشته‌های تصادفی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سال گذشته 425 نفر  در استان به دلیل تصادفات رانندگی کشته شدند که از این تعداد 118 نفر از فوتی‌ها مربوط به تصادفات درون شهری و اما 307 کشته مربوط به تصادفات برون شهری بوده است.

سرهنگ شیری از کشته شدن 317 نفر در استان کرمانشاه بر اثر تصادفات رانندگی طی 8 ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 74 نفر مربوط به تصادفات درون شهری و 243 نفر در تصادفات برون شهری کشته شدند.

کاهش 6 درصدی تصادفات فوتی در استان

سرهنگ شیری از کاهش 6 درصدی تصادفات فوتی طی 9 ماهه امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت شاهد کاهش 25 درصدی تعداد جان باختگان حوادث رانندگی در استان بودیم.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از وقوع 2752 فقره تصادف رانندگی در کرمانشاه خبر داد و گفت: سال گذشته 2690 فقره تصادف رخ داد و امسال 2.9 درصد افزایش در تصادفات داشتیم.

وی سهم وقوع تصادفات در برخورد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه دیگر در استان را 64 درصد، خروج از جاده، واژگونی بدون برخورد با دیگر وسیله نقلیه را 32.3 درصد و تصادف وسیله نقلیه با عابر را 3.7 درصد اعلام کرد و افزود: 25 درصد از تصادفات در ساعات 16 تا 20 رخ داده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه 70 درصد از تصادفات رانندگی استان در طول روز رخ داده، گفت: 70.5 درصد علت فوت در تصادفات رانندگی در استان ضربه به سر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید در هر 35 کیلومتر از جاده‌ها یک اورژانس جاده‌ای مستقر باشد، اظهار کرد: 8000 کیلومتر راه اصلی و فرعی و بزرگراه در استان داریم.

انتقاد از عدم وجود امکانات جاده‌ای آتش نشانی در استان

سرهنگ شیری از قاطعیت جدی پلیس برای برخورد با قانون شکنان خبر داد و گفت: یکی از مصداق های سوءاستفاده از قوانین و بیمه، تصادفات ساختگی است اما پلیس در این زمینه بسیار هوشمندانه و با جدیت برخورد خواهد کرد.

وی شهریور، مهر و مرداد را ماه‌های پرتصادف در استان اعلام کرد و افزود: طی 9 ماه امسال علت 37.7 درصد از تصادفات رانندگی در استان عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، 20.5 درصد عدم توجه به جلو، 13.9 انحراف به چپ بوده است.

سرهنگ شیری بیشترین فوتی های تصادفات رانندگی در استان طی 9 ماه امسال را افراد دارای شغل آزاد با 28.2 درصد اعلام کرد و گفت: کشاورزان 12.8 درصد از کشته‌ها را تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از عدم وجود امکانات جاده‌ای آتش نشانی در استان انتقاد کرد و گفت: باید رفع این مشکل در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی با اشاره به کاهش کشته های تصادفی در استان بیان کرد:50 درصد از تصادفات رانندگی در جاده های اصلی، 20 درصد جاده های فرعی، 20 درصد بزرگراه ها و 10 درصد نیز در جاده های روستایی رخ داده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو