فونیکسریمکسبهتام

قابلیت الماس های مصنوعی برای جایگزینی سیستم جی پی اس

عصر خودرو- محققان می گویند الماس های قرمز رنگ مصنوعی که در آزمایشگاه ساخته می شوند، به دلیل حساسیت زیادشان به امواج مغناطیسی، می توانند روزی جایگزین سیستم های موقعیت یاب جهانی (جی.پی.اس) شوند.

قابلیت الماس های مصنوعی برای جایگزینی سیستم جی پی اس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، گروهی از محققان شرکت 'المنت ایکس' (Element Six) که یک شرکت فناورانه مستقر در آکسفوردشایر است، سرگرم کشف ویژگی های قابل توجه کریستال های هستند که یک به اصطلاح 'نقص نیتروژن تهاجمی' - شکافی در شبکه اتمی مرکز الماس - دارند.
این الماس ها حساسیت قابل توجهی به امواج مغناطیسی در درجه حرارت اتاق نشان داده اند و در حال حاضر می توانند عبور یک خودرو را از فاصله 300 متری تشخیص دهند.
امید می رود که روزی این الماس ها بتوانند با خواندن امواج مغناطیسی ناشی از خورشید، موقعیت خود را بر روی سطح زمین تشخیص دهند.
این ویژگی نیاز به ماهواره های جی.پی.اس را که سیگنال هایی را برای اعلام موقعیت مکانی خودروها به زمین ارسال می کنند، برطرف می سازد.
چنین موفقیتی ساخت خودروهای بدون راننده را به واقعیت تبدیل می کند زیرا این ویژگی امکان حرکت ایمن این خودروها را در کنار یکدیگر فراهم می کند.
در عین حال، 'ریچارد بادکین' محقق اصلی این تحقیق می گوید: با این وجود، چنین تحولی ده ها سال طول می کشد و فعالیت این الماس های مصنوعی بر تقویت حساسیت مغناطیسی آنها تمرکز دارد تا بتوانند برای جایگزینی حسگرهای ام.آر.آی نیز مورد استفاده قرار گیرند.
این کار همچنین می تواند به تولید یک کلاه و یا اسکنر دستی منجر شود که بدن بیمار را بدون نیاز به قرار گرفتن در تونل ام.آر.آی، بررسی می کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط