فونیکسریمکسبهتام

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد:

لزوم برخورد قاطع بابدحجابی بانوان در داخل خودروها

عصر خودرو- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: داخل خودرو مکان خصوصی نیست و بی حجابی بانوان در پشت فرمان جرم است و مجازات حبس دارد.

لزوم برخورد قاطع بابدحجابی بانوان در داخل خودروها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  محمدرضا عدالتخواه امروز دوشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طلاق از درون ازدواج ناموفق بیرون می آید و اگر ازدواج حساب شده باشد و از روی احساسات نباشد کمتر شاهد پدیده طلاق هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان کرد: بسیاری از طلاق ها در همان سال تنظیم عقدنامه انجام می شود  و خانواده ها نیز در مواردی به جای اینکه دعوت کننده به آرامش باشد خود وارد درگیری و اختلافات زوج های جوان می شوند.

وی با انتقاد از مهریه های سنگین ازدواج گفت: در دستگاه قضایی تاکید کردیم تا مشاوران  زن در دادگاه های خانواده فعالیت داشته باشند و پرونده های طلاق به مشاوران زن ارجاع داده شود.

عدالتخواه گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند نگذارید پای جوانان با کوچکترین اختلافی به دادگاه باز شود.

وی با انتقاد از بدحجابی در جامعه گفت: برخی بانوان فکر می کنند ماشین مکان شخصی است و در داخل خودرو مکشفه  هستند در صورتیکه اگر خانمی پشت فرمان ماشین بدون حجاب باشد  جرم است و طبق قانون مجازات اسلامی حضور بدون حجاب بانوان در انتظار عمومی جرم است.

عدالتخواه گفت: داخل خودرو مکان خصوصی نیست و اگر چنین مواردی دیده شود هم خودرو توقیف خواهد شد وهم  خانم بدحجاب یا بی حجاب باید به دادسرا برود و مجازات مکشفه نیز 2 تا 3 ماه حبس است و نیروی انتظامی نیز برای برخورد با بی حجابی بانوان در داخل خودرو نیاز به اجازه قاضی ندارد.

وی همچنین بر دوری از ربا در جامعه تاکید کرد و گفت: رفتار با ارباب رجوعان در ادارات مهم است و کارمندان باید بدانند که خدمه مردم هستند و کمترین کار این است که با روی خوش با مردم برخورد کنند.

عدالتخواه بیان کرد: فرهنگ غلطی در جامعه وجود دارد که فردی که از زندان آزاد شده را به چشم همان مجرم سابق می پندارند  در صورتیکه وقتی زندانی آزاد می شود  غالبا اصلاح شده اما با همان نگاه مجرمان خطرناک به آنان نگاه می شود که همه درها به رویشان بسته شده  و این فرهنگ باید اصلاح شود و دولت برنامه ری می کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه همچنین خواستار توجه به فریضه نماز در دانشگاه ها شد.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط