فونیکسریمکسبهتام

تزریق ۵۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران تا پایان سال

عصر خودرو- معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از عقد قرارداد برای خرید اتوبوس خبر داد و گفت: پس از طی شدن مراحل این قرارداد و در صورت امکان تولید این تعداد اتوبوس در کارخانجات داخلی، در اواخر سال جاری۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران افزوده خواهد شد.

تزریق ۵۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ناصر امانی در ادامه گفت: شهرداری تهران امسال 70 میلیارد تومان در بودجه خود پیش بینی کرده بود تا هم سهم خود و هم سهم دولت جهت خرید و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی شهر رابپردازد.

    وی افزود: سیاست شهرداری تهران طی چند سال اخیر در تجهیز ناوگان اتوبوسرانی خود بر  دو اصل استوار بوده است یکی اینکه در راستای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی بر خرید اتوبوس از تولیدکننده داخلی متمرکز باشیم و دوم اینکه در جهت تقویت بخش خصوصی ارائه خدمات در این حوزه را برون سپاری کرده و بخش خصوصی را در این زمینه فعال نماییم و برای آنکه این بخش در این حوزه فعال شود بایدارائه خدمات در حوزه حمل و نقل شهری را برای بخش خصوصی سود آور کنیم.

    معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: در این راستا لایحه ای را آماده کردیم که اصلاح بودجه سال 95  است که رقم 70 میلیارد تومانی موجود در بودجه را به240 میلیارد تومان افزایش دهیم و مبنای کار با پیمانکاران بخش خصوصی را هم کیلومتر مسافت طی شده قرار داده ایم.

    وی در خصوص اینکه سهم قانونی دولت در خرید اتوبوس به چه میزان است، اظهار کرد: وفق قانون برای توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی در تهران سهم شهرداری 17.5درصد و سهم دولت 82.5 درصد است که متاسفانه این سهم از سال 90 پرداخت نشده است و هر چه اتوبوس از سال 90 به بعد وارد شهر تهران شده است کل هزینه اش توسط شهرداری تهران پرداخت شده است.

    معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در ارتباط با ادعای یکی از اعضای شورای اسلامی شهر که دخالت شهردار تهران در عزل و نصب فرمانده پلیس راهور تهران را عامل ایجاد ترافیک در شهر تهران عنوان کرده بود، اظهار کرد: سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران رسما این ادعا را تکذیب و از اظهار نظری اینچنینی اظهار تاسف کرد.

    معاون شهردار تهران افزود: نیروی انتظامی رسما از این اقدام عضو شورای اسلامی شهر اظهار ناراحتی کرده چرا که آن را نوعی دخالت در امور سلسله مراتب فرماندهی نیروی انتظامی می داند و ثانیا رئیس شورای اطلاع رسانی شهرداری تهران هم در این باره توضیح داد و تاکید کرد که این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد. همچنین معاون حمل و نقل شهرداری تهران هم توضیحات مفصلی در این رابطه دادند چرا که این ادعا، باعث شگفتی و تعجب افکار عمومی و رسانه ها شدکه شهردار تهران که طی ده سال گذشته در راس مدیریت شهری تلاش زیادی برای برای توسعه حمل و نقل عمومی کرده چطور می تواند در پایان این دوره مدیریت اقدامی کند که ترافیک تهران قفل شود و تعمدا ترافیک در تهران ایجاد کند!؟

    براساس گزارش سایت تهران سما، معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه این اظهار نظر به هیچ عنوان قابل قبول نیست گفت: رسما این ادعا را تکذیب می کنیم و معتقد هستیم کسی که ادعا کرده است باید سند بیاورد چرا که این موضوع  به هیچ عنوان مبنای منطقی ندارد، البته برابر قانون مصوب سال 1370 مجلس شورای اسلامی، رئیس پلیس راهور تهران باید با هماهنگی شهردار تهران منصوب شود که این روال طی دو دهه گذشته جاری بوده است و اختصاص به این دوره و شهردار فعلی تهران ندارد. اما این به معنای دخالت و فشار شهرداری برای عزل و یا جابجایی فرماندهان راهور ناجا در تهران نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط