فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران:

نمی توان منکر نقش خودروهای فرسوده در آلودگی هوای تهران شد

عصر خودرو-عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: نمی توان منکر نقش خودروهای فرسوده در آلودگی هوای تهران شد.

نمی توان منکر نقش خودروهای فرسوده در آلودگی هوای تهران شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ابوالفضل قناعتی با اعلام اینکه سازمان تاکسیرانی شهر تهران اقدام خوبی در زمینه شناسایی تاکسی های فرسوده و ثبت آمار و اطلاعات شان در سامانه نوسازی انجام داده، اما سختگیری بانک های عامل، سدی بر سر راه نوسازی شده است، تصریح کرد: در کنار بانک های عامل، شرکت های خودروساز نیز با سنگ اندازی های مختلف مسیر نوسازی تاکسی های فرسوده را ناهموار کرده اند.

    وی با تاکید بر اینکه اگر بانک های عامل و خودروسازان تلاش کنند تا سازمان تاکسیرانی با سرعت در  مسیر نوسازی تاکسی ها حرکت کند بی شک شاهد حذف بخش قابل توجهی از مشکلات آلودگی هوای پایتخت ناشی از تردد تاکسی های فرسوده خواهیم بود، افزود: هم اکنون در پایتخت 17 هزار تاکسی فرسوده تردد می کنند که تنها حدود 4 هزار دستگاه آن در سال گذشته نوسازی شد.

    قناعتی با یادآوری اینکه سازمان تاکسیرانی آمار و اطلاعات بیش از 10 هزار تاکسی آماده نوسازی را ثبت کرده، اما همچنان روند نوسازی با کندی مواجه است، بیان کرد: درست است که مراحل تشکیل پرونده 10 هزار تاکسی فرسوده تکمیل شده و نوسازی در مرحله تخصیص وام و تحویل خودرو به مالکان است، اما موضوع مهم این است که تسریع روند این نوسازی ها تنها عزم ملی می خواهد و بس. عزمی که ریشه آن در تسهیل گری دولت در تخصیص وام از سوی بانک های عامل است تا روند نوسازی تسریع شود.

    عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با ابراز امیدواری از اینکه در ماه های باقیمانده سال جاری روند نوسازی تاکسی های فرسوده شهر تهران تکمیل شود، خاطر نشان کرد: نوسازی تاکسی های فرسوده تهران نه تنها در زمینه کاهش آلودگی هوا بلکه در زمینه ارتقا منزلت شهروندان در استفاده از ناوگان حمل و نقل نیمه خصوصی نقش بسزایی دارد. ضمن آنکه هرچقدر به سمت استفاده از خودروهای نو در ناوگان حمل و نقل تهران برویم، بی شک کیفیت زندگی در پایتخت رشد می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو