فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۱۱ دی ۹۵

بارقه امید در دل سهامداران خودرویی

عصر خودرو- امروز شنبه یازدهم دی ماه، اکثر سهام گروه خودرویی کم حجم ولی مثبت معاملاتشان را آغاز کردند ولی طبق روال روزهای گذشته در ساعات پایانی فشار فروشندگان قدری افزایش یافت، در این روز شاخص گروه با افزایش ۲۵۰ واحدی بازدهی۱.۳۳ درصدی را ثبت کرد.

بارقه امید در دل سهامداران خودرویی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، امروز شاخص گروه خودرو و ساخت قطعات در مدار 18 هزار و 996واحد آرام گرفت، شاخص تا لحظات آخر در مدار 19 هزار واحدی بود ولی یک ربع آخر به مدار 18 هزار واحدی اش بازگشت.
    در این روز، ارزش معاملات گروه 11 میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن 57 میلیون سهام خودرویی در  5 هزار نوبت معاملاتی است.
    چند وقتی است نمادهای خودرویی در اطراف سطوح حمایتیشان قرار دارند، خبر بازگشایی خساپا در این هفته و همچنین به گوش رسیدن مجدد شایعه فروش بلوک پارسیان و خگستر توسط خودرو جزو عوامل موثر در روند این گروه طی روز جاری و از بارقه های امید برای تغییر شرایط هستند.
    تا ساعات پایانی امروز گروه خودرویی درمجموع سبزپوش بود مگر در چند نماد کاهش اندکی در قیمت پایانی داشتند ولی به تدریج بر منفی های بازار افزوده شد و سرخی گروه بیشتر به چشم آمد، در این بین نمادهای  خنصیر 1.52 درصد، خموتور 0.59 درصد، خفناور 0.53 درصد، خشرق 0.27 درصد کاهش قیمت پایانی را ثبت کردند، نماد خلنت نیز در قیمت 2,995 ریال با افت 0.43 درصدی (قیمت معامله 5 درصد منفی) صف فروش سبکی تشکیل داده بود.
    در طرف مقابل نماد خکمک با افزایش تقاضا در قیمت  ریال1,198 و رشد 5 درصدی (مثبت کامل) صف خرید  2 میلیونی در حجم معامله 1میلیونی را تجربه کرد، نمادهای خچرخش، خگستر نیز در حاشیه 4 درصد مثبت افزایش قیمت داشتند.
    خودرو نیز با تاثیر 35 واحدی مثبت روی شاخص کل بورس، 15 میلیون حجم معامله در قیمت پایانی 2,827 ریال با رشد 3.52 درصدی و ارزش معامله 4 میلیارد تومانی داشت، امروز سرمایه گذاری ملی با 200 هزار و شرکت پلیمرهای مهندسی با 400 هزار خرید از این سهم حمایت کردند.
    طبق روال روزهای اخیر با گذشت زمان معاملات شاهد غلبه فروشندگان به خریداران و در نتیجه نمایان شدن نوسانات منفی در اکثر گرو ه ها و منفی شدن جو کم عمق بازار بودیم موضوعی که احتمالا تا عدم بازگشایی خساپا  و سایر نمادهای متوقف به همین منوال تکرار خواهد شد.
    اهالی بازار دیگر بیشتر به دنبال دیدن اقدامات عملی با چشمانشان هستند، نه شایعه و وعده، باید توجه داشت شاخص سازیهای روی کاغذ و مثبت جلوه دادن دست آوردهای اقتصادی دردی از سهامداران را دوا نخواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو