فونیکسریمکسبهتام

خودروهای دودزا فک پلاک می‌شوند

آغاز طرح ضربتی برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در البرز

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: با توجه به غلظت بالای آلایندگی هوا طرح ضربتی برخوردبا خودروها و موتورسیکلت های دودزا در این استان ازامروز شنبه آغازشد.

آغاز طرح ضربتی برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در البرز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ همایون شریفی افزود: این طرح به علت افزایش آلاینده ها به مدت 3 روز ادامه دارد. وی اضافه کرد: درصورت پایداری هوا دراین استان این طرح تمدید خواهد شد.

    شریفی  درخصوص نرخ جریمه‌های در نظر گرفته شده در اجرای طرح گسترش محدوده طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد که از امروز آغاز شده است، اظهار داشت: نرخ جریمه در خوروهای فاقد معاینه فنی 50 هزار تومان است همچنین خودروهای پلاک مخدوش نیز برابر با ماده 720 قانون مجازات اسلامی، علاوه بر توقف و انتقال آن‌ها به پارکینگ به مراجع قضایی معرفی می‌شوند که برهمین اساس مجازات آن‌ها نیز بین 6 ماه تا 1سال حبس است.
    شریفی همچنین در رابطه با بحث برخورد با خودروهای دودزا مطرح کرد: در صورت شناسایی خودروهای دودزا، این خودروها فک پلاک می‌شوند و پلاک اعزام به تعمیرگاه بر آن‌ها نصب می‌شود که در این صورت خودرو حق تردد در سطح شهر و مسافربری را ندارند و فقط می‌تواند از محل توقف تا تعمیرگاه ادامه مسیر دهند.

    وی در همین راستا ادامه داد: خودروهای دودزا برای در یافت پلاک اصلی خود باید به مراکز معغاینه فنی مراجعه کنند و پس از اخذ معاینه فنی به ستاد ترخیص مراجعه کرده و پلاک اصلی خود را دریافت کنند.


    وی خاطرنشا ن کرد :خودروهای فاقد معاینه فنی و دارای نقص فنی دراجرای این طرح اعمال قانون می شوند.
    وی گفت: چنانچه وسیله نقلیه دارای نقص فنی باشد وادامه حرکت آن سبب آلودگی بیشتر شود توقیف وبه تعمیرگاه منتقل تا نسبت به رفع نقص اقدام کنند.
    وی اضافه کرد: طبق قانون، حرکت وسائط نقلیه دودزا اعم از خودرو و موتورسیکلت ممنوع بوده و این خودروها به پارکینگ منتقل می شوند.
    وی تاکید کرد: با توجه به غلظت آلاینده ها در برخی شهرهای بزرگ کشور از جمله کرج این طرح به صورت ویژه در استان البرز اجرایی شده است.
    وی بیان کرد: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.
    وی افزود: اکنون13 مرکز معاینه فنی خودرو دراستان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ ، سه مرکز درنظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.
    شریفی گفت: پس از توقیف خودروهای دودزا، صاحبان آنها باید در کمترین زمان به رفع آلایندگی خودرو اقدام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو