فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس نشان داد

هفته ای پرخبر برای خودرویی‌های بورس

عصر خودرو- در هفته جاری بازدهی گروه خودرویی نسبت به هفته قبل ۱ درصد کاهش یافت، شاخص خودرو که در هفته قبل ۱۹ هزار و ۸۰ ریال بود در این هفته به ۱۸ هزار و ۹۱۸ ریال تنزل کرد, میانگین حجم و ارزش معاملات نیز افت ۲۱ درصدی را نسبت به هفته قبل نشان دادند.

هفته ای پرخبر برای خودرویی‌های بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر خودرو، حجم معاملات با 49 میلیون  و ارزش معاملات با 7 میلیارد تومان در آخرین روز کاری این هفته همانطور که در جدول مشاهده می شود کمترین سطح خود را در  دو هفته اخیر داشته اند، در این روز خساپا بودجه براساس عملکرد 6 ماهه را به صورت حسابرسی شده و بدون تعدیل به رقم 102 ریال قبلی منتشر کرد تا در هفته آینده پس از دو ماه و چند روز انتظار شاهد بازگشایی این نماد در تابلوی معاملات باشیم.
    همچنین، خساپا آمار 9 ماهه فعالیت خود و گروه سایپا را انتشار داد براین اساس خساپا پوشش 74 درصدی از تولید و فروش داشت و مبلغ فروش در این 9 ماه پوشش خوب 78 درصدی از بودجه را نشان می داد، همینطور نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب در تولید، فروش و مبلغ فروش شاهد رشد 40 ، 69 و91 درصدی بودیم.
    خپارس از گروه سایپا نیز خبر از پوشش بالای 77 درصدی تولید و 75 درصدی فروش داد، این خودروساز همچنین از فروش محصولاتش درآمدی  معادل  28,797 میلیارد ریال کسب کرد که 69 درصد مبلغ فروش بودجه را پوشش می دهد.
    اما خزامیا از گروه سایپا پوشش خوبی از بودجه ارائه نکرده بود، این وانت ساز 67 درصد بودجه تولیدی و 48 درصد بودجه فروش را طی 9 ماه محقق کرده بود و در این مدت با مبلغ فروش 4,412 میلیارد ریال فقط 40 درصد بودجه را پوشش داده بود.
    در این هفته خودرو هم آمار 9 ماهه اش را با پوشش خوب 86 درصدی تولید و 82 درصدی فروش اعلام کرد ولی اشاره ای به مبلغ فروش نداشت.
    علاوه بر آمار خودروسازان و انتشار بودجه خساپا خبر مهم دیگری که در هفته جاری اتفاق افتاد، اظهارات مدیر عامل خپارس در مورد حق تقدم سهم باتوجه به صف خرید سنگینش بود وی گفته بود این شرکت تلاش خود را نسبت به ایجاد رابطه منطقی بین قیمت سهم و حق تقدم خرید از طریق مذاکره و هماهنگی با سهامدار عمده انجام خواهد داد که پس از این سخنان صف خپارسح عرضه شد.
    در جداول زیر خلاصه ای از اتفاقات مهم در گروه خودرویی طی دو هفته اخیر را مشاهده می کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو