فونیکسریمکسبهتام

پیش بینی خرابی خودروها قبل از وقوع به مدد فناوری

عصر خودرو- یکی از مشکلات همیشگی مالکان خودرو این است که نمی توانند خرابی قطعات حساس اتومبیل هایشان را پیش بینی کنند و احتمال غافلگیرشدن آنها زیاد است.

پیش بینی خرابی خودروها قبل از وقوع به مدد فناوری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، پیشرفت فناوری به کمک حل این مشکل آمده و با نصب میکروفون های مافوق صوت می توان نقص ها و مشکلات قطعات مختلف و همین طور سروصدای مکانیکی مشکوک را در خودروها تشخیص داد و از این طریق مشکل قریب الوقوع احتمالی را شناسایی و برطرف کرد.

    این میکروفون ها که از قابلیت خودآموزی برخوردارند دارای شبکه های عصبی هوشمندی هستند که می توانند درک خود از نحوه کارکرد بخش های مختلف خودرو را به تدریج بهبود ببخشند تا با دقت و سرعت بیشتری خرابی های احتمالی هر خودرو را تشخیص دهند.

    شرکت 3DSignals  مبدع این فناوری در حال مذاکره با تعدادی از شرکت های خودروسازی اروپایی است تا انها از دستاورد مذکور در تولیدات خود استفاده کنند. اختراع مذکور به خصوص برای ارتقا و بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف سوخت و قطعه در خودروهای پرکاربرد مانند تاکسی و سرویس های عمومی مفید است.

    ضریب دقت این میکروفون های مافوق صوت 98 درصد برآورد شده و پیش از این از فناوری مشابهی برای شناسایی مشکلات و قطعات معیوب برخی دستگاه های صنعتی در کارخانه ها نیز استفاده شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط