فونیکسریمکسبهتام

کشف۶۰درصدخودروها درروز اول سرقت

عصر خودرو- رییس پلیس آگاهی ناجا گفت: در حوزه های مرتبط با بعضی از جرایم، امنیت خوبی داریم مثل بحث کشف خودروهای سرقتی که در ۲۴ ساعت اول بالغ بر ۶۰ درصد خودروها کشف می شوند.

کشف۶۰درصدخودروها درروز اول سرقت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار محمدرضا مقیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف 60 درصدی خودروها در 24 ساعت ابتدای سرقت گفت: آنچه که آشکار است در بحث خودرو 98 درصد خودروهای سرقتی کشف می شوند و درصد کمی که سند نمره می شوند ممکن است از دسترس و کشفیات پلیس خارج باشند.

    وی گفت: در کشفیات مربوط به قتل هم 80 درصد کشفیات متعلق به سال جاری است و بقیه آمار کشفیات تا 98 درصد، مربوط به سال های گذشته است.

    مقیمی عنوان کرد: در تحلیلی که انجام داده ایم سازمان های تاثیرگذار بر جرایم به ویژه قتل را معرفی کردیم با بسیاری از سازمان ها ارتباط خوبی داریم نزدیک به 10 درصد قتل ها در 9 ماهه امسال کاهش داشته است ما از کارآگاهان جنایی که بازنشسته می شوند استفاده و دعوت به کار می کنیم و از تجربیات آنها استفاده می شود برای همین هم آمار کشفیاتمان بالاتر رفته است.

    مقیمی ادامه داد: کمتر قتلی را داریم که کشف نشده باشد در همه استان هایی که افسران بازنشسته در حال کار هستند مثلا در قزوین و زنجان، کشفیاتمان بیشتر بوده است.

    وی گفت: در مفاسد اقتصادی تمرکزمان روی چند موضوع بود. در بحث زمین خواری طبق فرمایشات رهبری این زیر مجموعه فعال تر شده است. رصدهایمان را بالا بردیم تعامل و تفاهم با وزارتخانه ها را بالا برده ایم و داریم از این تفاهمات استفاده می کنیم در بحث زمین خواری متراژ بالا و ریال بالا را طرف هستیم همه پرونده های زمین خواری برای ما مهم هستند.

    تشکیل 763 میلیارد تومان پرونده فرار مالیاتی

    به گفته مقیمی، در بحث فرار مالیاتی دو سال است کار می کنیم در این بحث که اولویت نظام است تا الان 763 میلیارد تومان در این زمینه پرونده تشکیل شده که امیدواریم این وجوه به خزانه برگردد.

    رییس پلیس آگاهی ناجا عنوان کرد: پرونده های مختلفی در حوزه جرایم اقتصادی وجود دارد که به روز به نتیجه نمی رسد. پلیس، فضای اقتصادی و فضای کسب و کار را رصد می کند تا امنیت داشته باشد. قصدمان پیشگیری است تا دستگیر کردن و به شرکت ها و موسسات درگیر اطلاع رسانی می کنیم تا از بروز پرونده های سنگین جلوگیری شود و از تولد بابک زنجانی ها جلوگیری شود. هرچقدر فضای اقتصادی آرامش داشته باشد فضای تولید امن تر و پویا تر می شود و اقتصاد رونق می گیرد.

    مقیمی گفت: تصویت ممنوعیت حمل سلاح سرد خوشبختانه تصویب شد و جا دارد از نمایندگان مجلس تشکر کنم و این نوید را می دهم که انشاالله سرقت ها و جرایم ما با تصویب این قوانین از درجه خشن بودنش کاسته شود.

    وی در پایان از مردم خواست توجه به آگاه سازی ها داشته باشند هنوز به نحوی کلاهبرداری از سامانه های خودپردازی در کشورمان انجام می شود که با توجه به آگاه سازی های صورت گرفته رقم بسیار بالایی است و با توجه شهروندان شاهد کاهش وقوع آن خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو