فونیکسریمکسبهتام

سند خودرو باید ثبت رسمی شود

عصر خودرو- رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت رسمی را از ضروریات و نیاز مبرم جامعه امروز دانست و گفت: سند خودرو باید ثبت رسمی شود و ترغیب مردم به اجرا نکردن قانون در این زمینه موجب بروز مشکلات می شود.

سند خودرو باید ثبت رسمی شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، احمد تویسرکانی شامگاه دوشنبه در همایش ششم دی روز سردفتر که با حضور شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری و جمعی از سردفتران در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: در ماده ٢٩ قانون أخذ جرایم رانندگی به نقش اسناد رسمی تاکید شد. اما بطور مداوم و با شیوه نادرست بر عدم اجرای این مصوبه و ثبت رسمی خودرو تبلیغ می شود.

    وی اضافه کرد: این بی توجهی ها باعث می شود هزینه های سنگین تری را در بخش های دیگر بپردازیم.

    تویسرکانی با بیان این که ترغیب مردم به اجرا نکردن قانون و تبلیغ این موضوع با توجیه تحمیل هزینه کمتر به مصلحت نیست، اظهار کرد: همواره تاکید کردیم فهم ما از این ماده این است که نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی باید صورت بگیرد و برای همین قانونگذار تصریح به استقرار دفاتر اسناد رسمی در مراکز شماره گذاری خودرو دارد.

    معاون قوه قضاییه با تاکید بر نقش انکارناپذیر ثبت رسمی در پیشگیری از نزاع ها و دعواها و تشکیل پرونده ها گفت: همه اینها درحقیقت بمنظور محقق شدن اجرای عدالت بوده و اجرای عدالت بعنوان یک امر حاکمیتی قلمداد شده است.

     وی اضافه کرد: حاکمان و حکومت باید با نیازهای روز جامعه ، خدمات روز آمد ارائه کنند که بعد از انقلاب در نخستین مرحله شاهد وضع قوانین جدید و به روز به ویژه قوانین با اولویت عمومی بودیم .

    وی ادامه داد: امروز شاهد قوانین در حوزه های مختلف هستیم و در اداره جامعه ، قوانین و مقررات مربوط به نظم عمومی، جامعه شهری و غیره وجود دارد.

    تویسرکانی افزود: در حوزه اموال غیرمنقول گرچه ثبت اسناد بدنبال اجباری کردن ثبت رسمی آن بود، اما کم توجهی به این موضوع شد و شاهد مشکلات عدیده در این حوزه بویژه زمین خواری، دعاوی قولنامه ای املاک و اراضی هستیم.

    رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اهمیت ثبت رسمی به ابلاغیه مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه چهار دستور به دولت و مجلس ابلاغ فرمودند که ٢ دستور مرتبط با حوزه ثبت رسمی بود.

    وی یادآور شد: امروز به جهت سیستمی شدن امور ، سازمان ثبت می تواند بعنوان مرجع مهمی در تصمیم گیری های کشور نقش إیفا کند.

    تویسرکانی حذف دفاتر سردفتر را در سال جاری اقدام خوب دیگر سازمان ثبت اسناد و املاک عنوان کرد و گفت: نگارش دستی این دفاتر می توانست باعث اشتباهات، تخلفات و جعل هایی باشد که امروز این بستر دیگر فراهم نیست.

    رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: با الکترونیکی شدن فرایند ثبت و حذف تبادل اطلاعات کاغذی، سالانه ٣۰ میلیون مراجعه کاهش یافته درحالی که پیش از این ، میزان مراجعات به مراکز ثبت و دفاتراسناد رسمی ١۰۰ میلیون مورد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط