فونیکسریمکسبهتام

موتورسیکلت های برقی ۳۰ درصد از آلودگی هوای تهران را کاهش می دهند

عصر خودرو- رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: موثرترین گام برای رفع آلودگی هوا جایگزینی موتورسیکلت های برقی به جای بنزینی است، چراکه با این اقدام بین ۲۵ الی ۳۰ درصد از آلودگی هوای شهر تهران کاهش خواهد یافت.

موتورسیکلت های برقی ۳۰ درصد از آلودگی هوای تهران را کاهش می دهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در روزهای آلودگی هوای شهر تهران، آمار مرگ و میر افزایش پیدا می کند، اظهار داشت: روزهای عادی آمار متوفی 160 نفر است، اما در روزهایی که آلودگی هوا داریم حدود 25 الی 30 نفر به این آمار اضافه می شود.

    وی با بیان اینکه افزایش آمار مرگ و میر به دلیل آلودگی هوا غیرقابل انکار است، افزود: سال های گذشته اگر کسی در خصوص سرطان زا بودن آلودگی هوا، بنزین و گوگرد منتشره در هوا مطلبی را عنوان می کرد، کسی نمی پذیرفت اما امروز به دلیل اثبات آن همه پذیرفته اند.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه سه سال قبل سازمان جهانی بهداشت (WHO) مستنداتی در خصوص این موضوع ارائه کرده است، گفت: سازمان بهداشت جهانی بالاترین مرجع در خصوص بحث سلامت است که می تواند در خصوص این موضوعات نظراتی را ارائه دهد که همه آن را تأیید شده بدانند.

    حافظی افزود: اگر کسی مدعی است که آلودگی هوا نقشی در افزایش مرگ و میر ندارد باید در خصوص دلایل افزایش مرگ و میرها پاسخگو باشد.

    وی ادامه داد: تا زمانی که متولیان امر در خصوص موضوع آلودگی هوا با یکدیگر جلسه ای نداشته باشند، این موضوع ادامه خواهد داشت.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بهترین جایگاه برای برقراری اجماع و جلسه جایگاه ریاست جمهوری است، گفت: رئیس جمهور می‌تواند با برقراری جلسات منظم، دستگاه های مرتبط با آلودگی هوا را گرد هم جمع کنند و از آن ها در خصوص این موضوع پاسخ بخواهد.

    حافظی اضافه کرد: رئیس جمهور باید برای دستگاه های مرتبط با موضوع آلودگی هوا تکلیف ایجاد کند تا کارهایی را در این خصوص انجام دهند.

    وی با تأکید بر این که آلودگی هوا یک موضوع فرا دستگاهی و فرا قوه ای است، گفت: روسای سایر قوا باید در خصوص این موضوع پیگیر و همچنین در خصوص رفع و کاهش آن برنامه ریزی داشته باشند.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کوتاه ترین و موثرترین گام برای رفع آلودگی هوا این است که موتورسیکلت های بنزینی را به برقی تبدیل کنیم، تأکید کرد: با این اقدام بین 25 الی 30 درصد از آلودگی هوای شهر تهران کاهش خواهد یافت.

    حافظی ادامه داد: در خصوص تبدیل موتورسیکلت های بنزینی به برقی فقط به یک حمایت نیاز است، چراکه هم اکنون تکنولوژی آن را در کشور داریم اما به دلیل کمبود تسهیلات نمی توانیم آن را اجرایی کنیم.

    وی افزود: انتظار داریم همان گونه که از خودروسازان حمایت و برای آن ها مبالغی تسهیلات در نظر گرفته شد و باید برای تولیدکنندگان موتورسیکلت های برقی هم چنین فضایی ایجاد شود.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: برخی از این تسهیلات باید برای مصرف کننده و بخشی نیز باید برای ایجاد زیرساخت های لازم در سطح شهر مانند ایستگاه ها و پارکینگ هایی که بتوانند شارژ رایگان در اختیار آن ها بگذارند، فراهم شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو