فونیکسریمکسبهتام

کلینیک خودرو در مراکز معاینه فنی پایتخت راه اندازی می شود

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو پایتخت گفت: با توجه به درخواست شهروندان و نیازسنجی انجام شده، کلینیک خودرو در مراکز شهر تهران با استفاده از تجربیات کشورهای پیشرو در این زمینه راه اندازی می شود.

کلینیک خودرو در مراکز معاینه فنی پایتخت راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا ، سیدنواب حسینی منش افزود: در این کلینیک ها علاوه بر تشخیص دقیق ایراد، بخش تخصصی مورد تایید اتحادیه مکانیسینها به مالک خودرو برای رفع ایراد معرفی خواهد شد.
    وی تصریح کرد: همچنین شهروندان به منظور خرید و فروش خودرو و آگاهی از وضعیت بدنه و فنی خودرو می توانند به این کلینیک ها مراجعه کنند.

    * افزایش تعداد مراکز معاینه فنی خودرو در تهران
    مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو تهران در ادامه با اشاره به اصلاح قانون معافیت معاینه فنی خودروهای نو در مجلس شورای اسلامی و کاهش مدت آن از پنج سال به 2 سال افزود: با اصلاح این قانون حدود یک میلیون خودرو به آمار مشمولین اخذ معاینه فنی در شهر تهران افزوده خواهد شد.
    وی اظهار کرد: راه اندازی مراکز معاینه فنی با الگوی مشابه مراکز 13 گانه و استفاده از سیستم معاینه فنی موبایل و پورتابل که اقدامی جدید در این حوزه به شمار می رود اجرا خواهد شد.

    * مراجعه روزانه 3500 خودرو به مراکز معاینه فنی
    حسینی منش در خصوص میزان مراجعات شهروندان به این مراکز نیز گفت: در حال حاضر روزانه در حدود سه هزار و 500 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی پایتخت مراجعه می کنند.
    وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر خودروهای مشمول پلاک تهران براساس گزارش سامانه سیمفا نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کرده اند وضعیت مراجعات مراکز از ثبات و آرامش مناسبی برخوردار است.
    حسینی منش یادآور شد: هر خودرو در صورت سلامت در کمتر از نیم ساعت می تواند تأییدیه معاینه فنی خود را دریافت کند.
    وی درخصوص بالاترین میزان مردودی خودروها اظهار کرد: با توجه به فراوانی خودروهای 2 گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو، آمار مردودی خودروهای تولیدی این 2 خودروساز در مقایسه با سایر خودروها بیشتر بوده اما براساس تحلیل داده های مراکز معاینه فنی، درصد بالایی از خودروهای پراید با سن بالاتر از پنج سال از آزمون آلایندگی مردود شده و شرایط قبولی در این آزمون را ندارند.
    حسینی منش خاطرنشان کرد: این عدد نشان می دهد این خودرو در مقایسه با سایر خودروها زودتر از وضعیت استاندارد تولید فاصله گرفته و بدون تردید با توجه به فراوانی آن در سطح شهر می تواند نقش بسزایی در آلودگی هوای شهر داشته باشد.
    وی درخصوص ساعات کاری مراکز معاینه فنی نیز گفت: ساعت کاری مراکز 13 گانه شهر تهران متفاوت است و شهروندان به منظور آگاهی از آخرین وضعیت کاری مراکز می توانند به سایت inspection.tehran.ir مراجعه کنند.
    مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو تهران افزود: در حال حاضر برای رفاه حال شهروندانبعضی از مراکز در ایام هفته تا ساعت 24 و همچنین تعدادی از مراکز در روزهای جمعه فعال هستند.
    وی با توجه به آغاز ثبت نام طرح ترافیک سال 96 افزود: یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت آرم طرح ترافیک داشتن تأییدیه معاینه فنی بوده و تمامی خودروهای مشمول ملزم به اخذ معاینه فنی هستند.
    مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروی تهران یادآور شد: بدون تردید با نزدیک شدن به ماه های انتهای سال همچون سنوات گذشته میزان مراجعات به مراکز افزایش خواهد یافت و بنابراین به شهروندان توصیه می شود خودروهای متقاضی طرح ترافیک هرچه زودتر برای اخذ معاینه فنی خودرو خود از مراکز شهر تهران اقدام کنند.
    وی خاطرنشان کرد: علاوه بر سامانه ندای ترافیک به شماره 87500، سامانه تلفنی6 -88523062 به منظور پاسخگویی به سئوالات شهروندان در مرکز بیهقی راه اندازی شده و شهروندان می توانند به صورت تلفنی یا حضوری سؤالات خود را درخصوص معاینه فنی خودرو از اپراتور مربوطه بپرسند.
    * برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو