فونیکسریمکسبهتام

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی:

آمار تلفات جاده های برون‌شهری نهاوند نگران‌کننده است

عصر خودرو- نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار تلفات جاده های برون‌شهری نهاوند نگران‌کننده است.

آمار تلفات جاده های برون‌شهری نهاوند نگران‌کننده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حسن بهرام نیا صبح جمعه در بررسی مسائل و مشکلات محورهای مواصلاتی شهرستان نهاوند در فرمانداری نهاوند با اشاره به عدم وجود زیرساخت‌های لازم در برخی شاخص‌های توسعه‌ای در شهرستان نهاوند، گفت: این امر به مشکلات حمل‌ونقل و ترافیکی دامن زده و تلفات و خسارات جبران‌ناپذیری به شهر و شهروندان تحمیل کرده است.

    وی عمده مشکلات در این حوزه را مربوط به راه‌های مواصلاتی عنوان کرد و گفت: آمار تلفات در راه‌های برون‌شهری نگران‌کننده است.

    بهرام نیا در ادامه به بحث ترافیک و مدیریت شهرستان پرداخت و افزود: در این زمینه و در دوران مختلف به این شهر خیانت‌های بسیاری شده و کسانی چه عمدی و چه سهوی با اتخاذ تصمیم‌های غلط و غیرکارشناسانه به توسعه این شهر لطمه زده‌اند که در پیشگاه خدا و مردم مسئولند و باید پاسخگو باشند.

    نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کسانی برای منافع شخصی خود ساخت‌وساز کرده‌اند و شهرداری هم با توجیه به آنها مجوز داده است، افزود: امروز این مسئله یک بحران برای شهرستان محسوب می‌شود و باید بر اساس وضع موجود مدیریت کنیم.

    وی بابیان این‌که بحران ما را مدیریت می کند درحالی که ما باید این بحران را مدیریت و کنترل کنیم، گفت: لازمه این کار تدبیر شهرداری و مسئولین ذی‌ربط در مدیریت ترافیک شهرستان است.

    بهرام نیا تأکید کرد: در این راستا مطالبات مردم زیاد و البته به‌حق است و در بازگشایی و تعریض معابر اصلی شهر، شهرداری باید به حقوق شهروندی همه مردم پایبند بوده و آن را نادیده نگیرد.

    وی ادامه داد: یکی از این معابر خیابان خاقانی است که شهرداری باید تعریض آن را در اولویت قرار دهد چراکه روان کردن عبور و مرور مردم، ضمن تسریع در امور، باعث آرامش روانی و رضایتمندی مردم از مجموعه مدیریت شهری خواهد شد.

    نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از مصادیق دیگر بحران ترافیک در نهاوند را نبود پارکینگ ماشین‌های سنگین عنوان کرد و با بیان اینکه بارها از این قضیه شکایت‌هایی شده است، گفت: باید در صورت امکان پایانه قدیم و یا مکان استاندارد و مناسب دیگری در اختیار این رانندگان قرار گیرد و عبور و مرور کامیون‌ها از سطح شهر ممنوع شده و با رعایت حقوق کامیون داران، این بحران تا حدی رفع شود.

    وی در ادامه بابیان اینکه جانمایی پایانه جدید نهاوند مناسب نبوده، افزود: از دیگر مشکلات پایانه جدید، عدم ساماندهی مناسب وسایل نقلیه عمومی محورهای بروجرد و کرمانشاه و روستاهای این مسیرهاست که عملاً کسی رغبتی به استفاده از این پایانه نداشته و در اطراف همان مکان‌های قبلی خودروهای شخصی و بدون امتیاز خط، نسبت به مسافرکشی اقدام می‌کنند که این مسئله معیشت رانندگان خطوط حمل‌ونقل عمومی و سواری را تحت‌الشعاع قرار داده و باید در اسرع وقت فکری به حال این موضوع شود.

    وی عنوان کرد: در حاشیه همین پایانه و در فضایی که کاربری دیگری دارد، فردی نسبت به ساخت هتل اقدام کرده و علیرغم اخطارهای متعدد مبنی بر عدم ساخت‌وساز و غیرقانونی بودن اقدام، با خطای محرز شهرداری و شاید حمایت‌های مشکوک، ساختمان احداث‌شده است.

    وی با تأکید بر ادامه ممنوعیت تردد خودروهای سنگین از محور آور زمان و پیگیری اجرای مصوبات شورای ترافیک، ضمن تقدیر از زحمات فرماندار شهرستان که در این راستا  محور تعامل مسئولین و خدمت به مردم است، اظهار امیدواری کرد: تشکیل جلسات شورای ترافیک باید گرهی از مشکلات شهرستان بازکرده و در راستای حقوق شهروندی، رضایت و آرامش مردم شهرستان را فراهم کند

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو