فونیکسریمکسبهتام

رییس شورای راهبردی انجمن جامعه ایمن:

سالانه بالغ بر ۱۶ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند

عصر خودرو- رییس شورای راهبردی انجمن جامعه ایمن گفت: در حال حاضر، سالانه ۱۶ هزار و ۵۸۴نفر در حوادث رانندگی فوت می کنند.

سالانه بالغ بر ۱۶ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، جواد نوفرستی در همایش «جامعه ایمن» که در شهرستان سبزوار برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: هدف جامعه ایمن پیشگیری از حوادث، سوانح و تلفات جانی است و در ایران جامعه ایمن، با هماهنگی نهادهای مختلف از سال 83 شکل گرفته است.

    وی با بیان اینکه  شهرستان کاشمر نخستین شهری است که طرح جامعه ایمن در آن اجرا شده است  و منطقه یک مشهد، بردسکن و فریمان برای اجرای طرح جامعه ایمن آمادگی لازم را دارند، خاطرنشان کرد: شهرستان سبزوار نیز در حوزه فعالیت‌های اجتماع محور با محوریت‌ شهرداری و آتش نشانی عملکرد قابل قبولی داشته است.

    نوفرستی عنوان کرد: یکی از برنامه های ما ایمنی کامل مساجد، اماکن عمومی، مدارس و ساختمان هاست تا در زمینه‌های انفجار و گاز گرفتگی ایمن شوند.

    رییس شورای راهبردی انجمن جامعه ایمن گفت: ایران در زمینه جامعه ایمنی رتبه دوم در آسیا را دارد و اجلاس جهانی جامعه ایمن منطقه آسیا اسفندماه با حضور متخصصان و کارشناسان مطرح بین المللی در مشهد برگزار می شود و در این اجلاس تجربیات موفق این کارشناسان الگوی خوبی برای پیشرفت در زمینه ایمنی مناطق پر خطر کشور است.

    وی با بیان اینکه تاکنون 34 شهر کشور ما به شبکه جهانی جامعه ایمن پیوسته‌ و 20 شهر جدید نیز در حال ایجاد بستر های لازم است، تصریح کرد: رمز موفقیت در شاخص های جامعه ایمن برای پیوستن به این شبکه جهانی ایجاد ساختار مشارکتی و هماهنگی بین بخشی کمیته راهبری در سطح هر شهر است.

    نوفرستی گفت: مسئولان سازمان‌ها عضو این کمیته‌ها می شوند و بر اولویت حوادث و سوانح منطقه خود در راستای کاهش حوادث شهرستان تصمیم گیری می کنند که در این میان، در جامعه ایمن برنامه جامعه محور در جهت پیشگیری از مصدومیت و فوت افراد است.

    وی ادامه داد: مهم‌ترین راهبرد هماهنگی بین سازمان ها و افزایش آگاهی و آموزش، اصلاح قوانین و مقررات و حساس سازی مسئولان، مردم و مطالبه گری است تا مردم ایمنی و سلامتی را حق حیاتی خود بدانند و مشکلات خود را از سازمان های مرتبط درخواست کنند.

    رییس شورای راهبردی انجمن جامعه ایمن با بیان اینکه در حال حاضر 16 هزار و 584 فوتی ترافیکی در سراسر کشور داریم و 314 هزار مصدوم در مراکز درمانی به صورت رایگان مورد درمان قرار می گیرند، اظهار کرد: هزینه اقتصادی بیمه ای، خسارت‌های درمانی مصدومان و فوتی ها حدود هفت درصد تولید ناخالص ملی کشور است.

    نوفرستی تصریح کرد: اگر طی 10 سال آینده حوادث ترافیکی کشور به نصف کاهش یابد قطعا 2.5 درصد به رشد اقتصادی کشور کمک می‌شود و  علاوه برآن، پیشگیری حوادث، کاهش دغدغه مردم و حتی هزینه کمتری از بیت المال صرف خواهد شد.

    در ادامه این همایش، علی شمس، قائم مقام انجمن جامعه ایمن کشور نیز گفت: هدف جامعه ایمنی برای پیشگیری از بروز سوانح و حوادث است و به صورت سازمانی در هر شهر  کمیته راهبری جامعه ایمن تشکیل می‌شود.

    وی ادامه داد: ایران برای پیشگیری از سوانح از10 سال گذشته برنامه ریزی کرده است و با اجرای طرح جامعه ایمن حوادث مرگ‌ومیر از 27 هزار نفر در 10 سال گذشته به 16 هزار نفر در سال 94 کاهش یافته است.

    قائم مقام انجمن جامعه ایمن کشور گفت: امروز آشنایی مبانی جامعه ایمن در شهرستان سبزوار تدوین شده و کمیته راهبری شهرستان سبزوار به ریاست شهردار سبزوار فعالیت خود را آغاز می‌کند و در رأس این کمیته نیز باید شورای راهبری جامعه ایمن به ریاست فرماندار تشکیل شود.

    وی افزود: با اجرای طرح جامعه ایمن شهرستان سبزوار حوادث و سوانح بین دانش آموزان و عابران پیاده و موتور سواران کاهش پیدا می کند.

    شمس اظهار کرد: شهرستان سبزوار دارای ظرفیت بالایی برای اجرای این طرح است ومهم‌ترین اولویت جامعه ایمن اقشار آسیب پذیر همانند کودکان، سالمندان و معلولان هستند تا بتواند با ایجاد بسترهای لازم از وقوع حوادث پیشگیری شود.

    همچنین مهدی احمدی‌راد، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار گفت: شهرداری سبزوار با همت شورای شهر از نیمه دوم سال 93 تمامی واحدهای ساختمانی تجاری و مسکونی سبزوار برای دریافت استعلام خرید، فروش و پروانه پایان به آتش نشانی سبزوار نیز ارجاع می ‌دهد.

    وی افزود: در این راستا سال گذشته بیش از 4500 بازدید کارشناسی از ساختمان‌های شهرستان سبزوار صورت گرفته است.

    مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار خاطرنشان کرد: در تمامی این ساختمان‌ها، نکات ایمنی رعایت شده و مجهز به خاموش کننده، اصلاح دودکش، نرده ها و سیستم گاز کشی استاندارد شدند.

    سیدعلی کوشکی، شهردار سبزوار نیز طی سخنانی اظهار کرد: در 9 ماه نخست سال جاری، 100 میلیارد ریال جهت توسعه معابر، پیاده‌رو سازی، اصلاح هندسی و معابر پرخطر برای جامعه ایمن هزینه شد که در این میان، 50درصد از این اعتبارات برای توسعه معابر بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو