فونیکسریمکسبهتام

توقف یک هفته ای فعالیت فورد در آمریکا

عصر خودرو- فورد موتور با هدف تطبیق عرضه و تقاضا، فعالیت کارخانه خودروسازی خود در کانزاس سیتی را اوایل ژانویه به مدت یک هفته تعطیل خواهد کرد.

توقف یک هفته ای فعالیت فورد در آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این کارخانه پیکاپ اف 150 و ون فورد ترانزیت را تولید می کند. فورد کارخانه کانزاس سیتی را چند ماه قبل به مدت یک هفته تعطیل کرده بود.

    این اقدام یک روز پس از اعلام تصمیم جنرال موتورز برای تعطیلی فعالیت پنج کارخانه آمریکایی صورت می گیرد که عمدتا سدانهای کم فروش تولید می کنند.

    جنرال موتورز همچنین اعلام کرده است در مارس حدود 1300 نفر از کارکنانش را اخراج خواهد کرد و شیفت دوم در کارخانه دیترویت همترامک را کاهش خواهد داد. این کارخانه پلاگین هیبریدی شورولت ولت و سه مدل سدان شامل شورولت ایمپالا، کادیلاک CT6 و بوئیک لاکراس را تولید می کند.

    اخراجهای جدید علاوه بر 2000 نفری است که جنرال موتورز در ژانویه حذف می کند زیرا تصمیم دارد در هر یک از کارخانه‌های لوردزاستون اوهایو و لانسینگ میشیگان یک شیفت حذف کند.

    فورد در بیانیه ای اعلام کرد تعطیلی یک هفته کارخانه کانزاس سیتی امکان انجام فعالیت تعمیراتی ماشین آلات در این کارخانه را فراهم می کند.

    بر اساس گزارش رویترز، آمار اتوموتیو نیوز نشان می دهد فورد در ابتدای ماه جاری 83 روز موجودی مدل ترانزیت دارد که کمتر از 90 روز در یک ماه قبل است.

    فورد موتور همچنین تولید خودرو در ونزوئلا را هفته گذشته متوقف کرد و تا آوریل ازسر نخواهد گرفت. لایل واترز، رییس امور منطقه آمریکای جنوبی فورد اظهار کرد این اقدام برای تنظیم تولید با تقاضا در این کشور انجام می گیرد. در این کارخانه که فعالیت آن متوقف شده است، 2000 کارگر مشغول به کار بوده اند.

    توقف تولید در ونزوئلا بر نتایج مالی فورد تاثیر نخواهد گذاشت زیرا فعالیت این خودروساز در این کشور به طور جداگانه گزارش می شود.

    فورد در ژانویه سال 2015 در فعالیتهای ونزوئلایی خود متحمل ضرر و زیان شد که سود خالص این شرکت در سه ماهه چهارم را به میزان 700 میلیون دلار کاهش داد. فورد تنها خودروساز آمریکایی بوده است که با وجود فروش محدود، همچنان در ونزئلا تولید انبوه دارد.

    طبق آمار، تولید خودرو در ونزوئلا کمتر از هشت دستگاه در روز است و این شرکت از کل 2768 خودرویی که در یک سال منتهی به نوامبر در ونزوئلا تولید شد، 2253 دستگاه را تولید کرده است.

    تولید این تعداد خودرو در یکی از کارخانه‌های آمریکایی بزرگ فورد کمتر از دو روز طول می کشد.

    فورد در سال 2014 به دلیل کمبود ارز خارجی برای واردات قطعات، تولید در ونزوئلا را به مدت یک ماه متوقف کرده بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو