فونیکسریمکسبهتام

چگونه با آب باران، خودرو خود را بشوییم؟

عصر خودرو- اگر می خواهید بدانید که چگونه می‌توان با آب باران، خودرو خود را بشویید ، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

چگونه با آب باران، خودرو خود را بشوییم؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی بر این باورند که شستشوی خودرو کاری غیرضروری و بی‌فایده است، ولی برخی دیگر این عمل را سبب سالم نگه‌داشتن خودرو و ظاهر مرتب آن می‌دانند. هرچند شستشوی خودرو ظاهرا تأثیری بر عملکرد آن نمی‌گذارد؛ ولی اگر به آن توجه نشود، ممکن است رنگ خودرو را دچار آسیب کند و باعث به بار آمدن هزینه‌های اضافه برای صاحب خودرو شود.

    یک خودروی تمیز از نظر آیرودینامیکی هم نسبت به خودروی کثیف برتری دارد، زیرا منافذ ورودی و خروجی هوا در آن باز است و هوا به‌ خوبی می‌تواند از این مجاری عبور کند. در اینجا ما قصد داریم تا روشی جدید برای شستشوی خودرو بیان کنیم که لزومی برای مراجعه‌ی پی‌در‌پی به کارواش نداشته باشید. این روشی که به بحث راجع به آن خواهیم پرداخت، شستشوی بارانی نام دارد.

    سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا آب باران می‌تواند خودرو را بشوید؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت بارش شدید باران می‌تواند لکه‌ها و گردوغبار را از سطح خودروی شما پاک کند؛ ولی هنگام رانندگی در معابر شهری که دارای دود و آلودگی ناشی از تردد وسایل نقلیه است، قطره‌های باران پس از خشک شدن روی خودرو، لکه‌هایی برجای می‌گذارند.

    برای انجام این روش که آسیبی به محیط زیست هم وارد نمی‌کند، ابتدا چند قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی را داخل اسفنج یا پارچه‌ای نرم بریزید و با آن، خودرو را به کف ایجادشده توسط مایع ظرف‌شویی آغشته کنید. در آخر خودرو را در معرض بارش باران قرار دهید تا مابقی شستشو به کمک طبیعت به اتمام برسد. با این کار برای تمیزی خودروی‌ هیچ آبی هدر نخواهید داد. ولی مشکلی که در این روش وجود دارد این است که فقط در فصل بارندگی امکان‌پذیر است.

    اما اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که آلودگی هوا زیاد است (مانند تهران و کلان‌شهرها)، باران اسیدی را شاهد خواهید بود. از این باران نباید برای شستشوی خودرو استفاده شود، زیرا این باران‌ها اسیدی هستند و به رنگ خودرو آسیب می‌زنند. پس از اتمام این‌گونه از باران‌ها و در صورتی که قادر به شستشوی خودرو  بودید؛ از این امر غفلت نکنید و سریعا به پاک کردن قطرات باران اسیدی از روی خودرو اقدام کنید.

    با در نظر گرفتن آلودگی هوا در برخی از مناطق، باید تا حد امکان از خودرو در برابر آلودگی‌ها محافظت شود و اگر شما در این مناطق زندگی می‌کنید، به خاطر داشته باشید که در شستشوی خودرو از حداقل آب استفاده کنید؛ این امر نه‌تنها باعث حفظ محیط زیست‌ می‌شود، بلکه سبب طولانی‌تر شدن عمر رنگ خودروی شما نیز خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو