فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۳۰ آذر ۹۵

ریزش زیر پوستی خودرویی ها

عصر خودرو- در معاملات امروز سه شنبه ۳۰ آذرماه شاخص کل گروه خودرو با افت ۳۴۱ واحدی به مدار ۱۸ هزار و ۹۰۵ واحد عقب گرد کرد و بازدهی گروه ۱ درصد کمتر شد.

ریزش زیر پوستی خودرویی ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این روزها سهامداران خودرویی دسته دسته سهام خود را با زیان سنگین می‌فروشند و از بازار خارج می‌شوند، همچنان رفتارهای هیجانی در میان سهامداران، مهم‌ترین پیشران روندهای قیمتی است.
    هر زمان که مشارکت حقیقی‌ها در بازار افزایش یافته، افت و خیز قیمت‌ها پررنگ‌تر و شدیدتر بوده است. تمایل سهامداران خودرویی به فروش سهم تا جایی پیش رفت که طی معاملات امروز خودرویی ها، 114 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از 15 میلیارد تومان و در 9 هزار نوبت دست به دست شد.
    امروز خودرویی ها افت نسبتا شدیدی را تجربه کردند، تقریبا سراسر گروه قرمز پوش بود مگر در نمادهای خپارسح، خفناور و ختراک، نماد خپارسح با رشد 6.59 درصدی قیمت پایانی تا 97 ریال پیش رفت، از طرفی خفناور با رشد 2 درصدی در قیمت پایانی 3,139 ریال و ختراک با رشد تنها 0.9 درصدی در قیمت 3,938 ریال به کار خود خاتمه دادند.
    سایر نمادها کاهش قیمت داشتند که در این بین نمادهای خلنت و خکمک صف فروش سبکی تشکیل داده بودند، خودرو 2.85 درصد افت قیمت پایانی داشت، خگستر هم تا 3.96 درصد کاهش قیمت پایانی را تجربه کرد، اما منفی ترین های امروز نمادهای خکمک،خریخت وخموتور بودند با 4 درصد کاهش قیمت پایانی بودند.
    هرچند که اخبار منفی‌ای این روزها بر سر بازار سرمایه سایه نیفکنده است، اما در روزهایی که سهامداران با ناامیدی منتظر بازگشایی خساپا پس از توقفی طولانی هستند و کمبود نقدینگی در بازار موج می زند دلیلی بر دلسردی سرمایه گذاران بازار شده است، علاوه بر آن تسویه اعتباری این روزهای حدود  8  کارگزاری که  معادل 20 درصد از کل کارگزاریها  هستند مزید بر علت شده اند.
    امروز رئیس جمهور اعلام کرد اولین خودرو مشترک ایران و فرانسه در اسفند ماه رونمایی خواهد شد، همچنین مدیرعامل سایپا در گفت‌وگو با یک خبرگزاری  عنوان کرده وضعیت امروز سایپا  در مقایسه با سال‌های قبل شبیه معجزه است و تمام تلاش شرکت بر این است که سود مناسبی به سهامداران بپردازد.
    "خاور"  هم که دیروز سهام شرکت تولیدی و خدماتی تجارت ستاره ایران (نماینده مرسدس بنز) را به مزایده گذاشته بود ، قرار است 176 سهم این شرکت به قیمت پایه هر سهم 295 میلیون و 967 هزار و 100 تومان و به ارزش پایه 52.1 میلیارد تومان عرضه کند لذا مقرر شده  امروز پاکت های این مزایده باز شود.
    در پایان اخبار کدال نیز حاکی از این است که خکاوه در مجمع  فوق العاده با افزایش سرمایه 26 درصدی از 2,100 به 2,636 میلیارد ریال از محل جذاب مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها موافقت کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو