فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تبدیل ۲۵۰۰ شرکت حمل و نقل مسافری به ۴۰ برند

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از تبدیل ۲۵۰۰ شرکت حمل و نقل مسافری کشور به ۳۰ تا ۴۰ برند خبر داد و گفت:‌آئین‌نامه این برنامه توسط سازمان راهداری ابلاغ شده است.

تبدیل ۲۵۰۰ شرکت حمل و نقل مسافری به ۴۰ برند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم،‌ داوود کشاورزیان در کنفرانس خبری نمایشگاه راهسازی در پاسخ به تسنیم اظهار کرد: آئین‌نامه برند سازی شرکت های حمل ونقل مسافری جاده‌ای ابلاغ شده که بر اساس آن حدود 2500 شرکت کنونی فعال در این بخش به 30 تا 40 برند تبدیل می‌شوند.

    وی ادامه داد: بر اساس این آئین نامه اگر کسی بخواهد شرکتی را ثبت کند باید با یک شرکت قرارداد نمایندگی را امضا کند.

    وی همچنین با اشاره به این‌که 15 هزار اتوبوس فعال در ناوگان حمل و نقل نقل جاده‌ای داریم،‌افزود:‌ آمارها نشان می‌داد که حدود 20 هزار اتوبوس در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فعال هستند که در مقطعی معاینه فنی را به کارت هوشمند لینک کردیم این کار باعث ریزش حدود 5 هزار دستگاه اتوبوس شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌:ه ظرفیت ناوگان اتوبوس کشور حدود 540 هزار نفر است،‌گفت: به گفته شرکت‌ها ضریب اسغال این ظرفیت حدود 60 درصد است.

    کشاورزیان در ابتدای این نشست نیز با اشاره به این‌که نفت و گاز دیر یا زود تمام می‌شود و  منابع نامحدودی نیستند و باید از این فرصت برای تولید ثروت استفاده کنیم، اظهار کرد:  باید اجازه دهیم بخش خصوصی توانمند در کشور شکل بگیرد و دولت خودش را رقیب آنها تلقی نکند. دستگاه‌های نظارتی گاهی وقت‌ها روی مدیران اعمال فشار می‌کنند و کار با کیفیت مدنظر ما انجام نمی‌شود.

    وی افزود:  باید اجازه دهیم مدیران درست تصمیم بگیرند و مبنای تصمیم‌گیری قیمت پایین نباشد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در هیچ زمینه‌ای اجازه نداده‌ایم در کشور شرکتی با تراز بین المللی شکل بگیرد، گفت: امروز در حال صادرات نفت و فرآورده‌های آن هستیم فردا که نفت تمام شود چه چیزی را صادر می‌کنیم. باید به این رسالت بپردازیم که دنبال برند سازی باشیم مثلا یکی دو برند در حوزه تولید نیوجرسی داشته باشیم. یا فلان ماشین راهداری را در کشور بسازیم و آنرا تبدیل به یک برند کنیم تا بتوانیم محصولات آنرا صادر کنیم.

    کشاورزیان با بیان این‌که آئین نامه مسافر در راستای برندسازی تدوین شده است،‌ افزود:‌ 2500 شرکت در این بخش فعالیت می‌کنند که باید آنها را به 30 تا 40 برند تبدیل کنیم. سیاست سازمان این است که بخش حمل و نقل مسافر شامل ناوگان، شرکت و رانندگان در یک شبکه سیر همنام سیر کنند.

    وی ادامه داد:‌ این مسئله را در مقیاس کوچک قبل از انقلاب داشتیم البته ضعیف بودند و نتوانستند در برابر جریانات پس از انقلاب مقاومت کنند و از بین رفتند.

    وی با اشاره به این‌که برندسازی به ارتقای ایمنی و کیفیت حمل و نقل مسافری کمک می‌کند تاکید کرد:‌ ماشین آلات مورد استفاده در راهداری نیز باید به سمت برند سازی حرکت کند.

    وی با یادآوری این‌که 32 سازنده کارخانه آسفالت در کشور داریم که نیازی به آنها نداریم، گفت: شرکتی که سالانه 50 کیلومتر گارد ریل می‌سازد چگونه می‌تواند انتظار داشت به دنبال فناوری‌های جدید در این حوزه می‌رود؟

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد:‌یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما همین است که به دنبال برندسازی باشیم باید اجازه دهیم که بخش خصوصی واقعی شکل بگیرد که بتواند بیرون از کشور اشتغالزایی کرده و ارزآوری داشته باشد.

    کشاورزیان با اشاره به این‌که نگهداری راه‌های شریانی از محل منابع ملی تامین می‌شود،‌گفت: با توجه به قیمت قیر سالانه 7 هزار میلیارد تومان پول داشته باشیم می‌توانیم راه‌ها را به نحو مطلبو نگهداری کنیم. حدود 3000 میلیارد تومان از محل منابع ملی و بقیه از محل منابع استانی تامین شود.  منابع ملی در حال حاضر تقریبا برای نگهداری راه‌های شریانی کفایت می‌کند که حدود 3000 میلیارد تومان است.

    وی با اشاره به این‌که در دو سال اخیر وضع تخصیص خوب نبوده است افزود:‌ در 9 ماه اخیر تخصیص نقدی 125 میلیارد  و اسناد خزانه نیز حدود 1000 میلیارد تومان بوده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در ارتباط با اعتبارات استانی وضع ما مطلوب نیست،‌ تصریح کرد:‌ حداکثر 700 تا 800 میلیارد تومان از این محل پول می‌گیریم که تخصیص 100 درصدی نیست.

    کشاورزیان تاکید کرد:‌برای نگهداری راه‌ها در بعد ملی اعتیار پیش بینی شده اما در بُعد استانی فاصله ما آن چیزی که نیاز داریم بسیار زیاد است. البته تکلیف استان‌ها پس از افزایش قیمت قیر از طاقت استان‌ها خارج است یعنی نمی‌ـوانیم انتظار داشته باشیم 3000 میلیارد تومان برای نگهداری راه‌ها کنار بگذارند.

    وی با بیان این‌که برای نگهداری راه‌ها باید از منابع پایدار تامین شود که بهترین گزینه نیز عوارض بر سوخت (مردم) است، گفت:‌ امیدواریم با حمایت دولت و وزیر نفت ماده 70 قانون تنظیم 2 (عوارض گازوئیل) عملیاتی شود باید دعا کنیم گازوئیل گران شود.

    وی همچنین با اشاره به تفاهم با گمرک برای مبارزه با قاچاق کالا،‌ افزود: اگر بتوانیم با کمک پلیس جلوی تردد بدون بارنامه کالا را بگیریم قطعا به مبارزه قاچاق کمک می‌کند، هم‌اکنون 30 درصد تردد ناوگان حمل و نقل بار بدون بارنامه در کشور داریم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو