فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست:

۷۶۵ کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه در کشور راه‌اندازی شد

عصر خودرو- مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باراه‌اندازی پویش مردمی سه شنبه‌های بدون خودرو از یک سال گذشته تاکنون ۷۶۵ کیلومتر به مسیر ایمن دوچرخه سواری اضافه شد.

۷۶۵ کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه در کشور راه‌اندازی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد درویش پیش از ظهر دوشنبه در همایش بزرگ چتر همکاری و آئین اختتامیه مسابقه ملی عکس در راه مدرسه با بیان اینکه بر اساس گزارشات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رخداد چاقی در بین دانش آموزان زیر 12 سال روبه افزایش است، اظهار داشت: بیماری‌هایی همچون دیابت، کبد چرب و ... این دانش آموزان را تهدید می‌کند و در این زمینه باید برنامه‌ریزی جدی در قالب پویش‌های مردمی انجام شود.

    وی با بیان اینکه برگزاری مسابقه ملی عکس در راه مدرسه در این راستا تدوین و با همکاری شهرداری اصفهان اجرایی شد، اضافه کرد: بر این اساس می‌توان گفت که اصفهان به عنوان نخستین شهر در این راستا گام برداشت و 40 شهر دیگر نیز در این پویش اصفهان را همراهی کردند.

    مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به نابودی 3.3 میلیون کیلومتر مربع از مناطق حفاظت شده جهان در طول 25 سال گذشته اشاره کرد و افزود: همچنین در این مدت زمان 2.5 میلیون متر مکعب منطقه حفاظت شده اضافه شده و این در حالی است که مساحت نابود شده بیشتر از مساحت اضافه شده است و این به این معناست که ما در حال پسرفت هستیم و باید همه ما به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنیم.

    وی در ادامه با بیان اینکه به دبنال راه‌اندازی پویش مردمی سه شنبه‌های بدون خودرو و از یک سال گذشته تاکنون 765 کیلومتر به مسیر ایمن دوچرخه سواری کشور اضافه شده است، ابراز داشت: این پویش در 14 شهر ایران اجرایی شده که این دستاورد بزرگ و تغییر رفتار در رهبران شهری ماست.

    درویش با اشاره به اینکه امروز توسعه پارکینگ‌ها، خیابان‌ها، اتوبوبان و بزرگراه‌ها شاخص فعالیت خوب شهرداری نیست، اضافه کرد: اینها همه چراغ سبزی برای توسعه حمل و نقل شخصی است و این در حالی است که ما باید عمده فعالیت‌های خود را بر روی توسعه استفاده از حمل و نقل پاک و عمومی برنامه‌ریزی کنیم.

    وی با بیان اینکه حداکثر توان تحمل ما در آلودگی صوتی 65 دسیبل است، افزود: چنانچه آلودگی صوتی به 66 دسیبل برسد آلودگی صوتی دوبرابر خواهد شد و این در حالی است که آلودگی‌ها روز به روز روبه افزایش است.

    مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزایش نزاع‌های خیابانی، پرخاشگری و کاهش آستانه تحمل شهروندان را ناشی از آلودگی‌های صوتی و بصری عنوان کرد و گفت: باید شاهد روزی باشیم که در اطراف همه مدارس کشور مسیرهای ایمن دوچرخه سواری را راه‌اندازی کنیم و تردد ایمن را در سطح شهر داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه برای تغییر رفتار در زندگی مردم نیازمند گذر زمان هستیم، ابراز داشت: این تغییر رفتار را در شهر اصفهان بیش از دیگر شهرهای کشور مشاهده می‌کنیم که سردمدار این اتفاق نیز شهردار این شهر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو