فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل:

وظیفه راهداری برف‌روبی راه اصلی است

کاهش تلفات جاده‌ای اردبیل

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل وظیفه اصلی راهداری را برف‌روبی جاده‌های اصلی و فرعی عنوان کرد.

وظیفه راهداری برف‌روبی راه اصلی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی رحمتی ظهر یکشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: استان اردبیل برخوردار از شش هزار و 371 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است که بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر از 12 گردنه کوهستانی این استان 9 مورد برف‌گیر است، اضافه کرد: در واقع با توجه به حجم عملیات سالانه برف‌روبی، اولویت ما برف‌روبی محورهای اصلی و فرعی و در ادامه روستایی است.

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با تأکید به اینکه در بارش‌های اخیر برف نیز عملیات برف‌روبی به شکل مطلوب انجام شده است، اضافه کرد: با وجود محدود بودن تعداد راهداران تلاش بر این است در پی بارش برف راه ارتباطی حتی یک روستا مسدود نماند.

    رحمتی به رهاسازی هزار و 427 دستگاه خودرو در طول عملیات راهداری پاییز سال جاری اشاره کرد و افزود: تلاش نیروهای راهداری امدادرسانی به موقع به خودروهای در راه مانده و در عین حال رفع مشکلات تردد خودروها به دلیل بارش برف است.

    کاهش حمل‌ونقل مسافر و کالا در اردبیل

    وی با بیان اینکه بعد از ادغام ادارات راهداری و حمل‌ونقل در استان اردبیل، تمامی مسئولیت راهداری و رسیدگی به وضعیت جاده‌ها به اداره کل سابق حمل‌ونقل و پایانه‌های استان انتقال یافته است.

    وی افزود: استان اردبیل از استان‌های موفق در امر راهداری است و به شکل مطلوب تقسیمات خود را بعد از ادغام انجام داده است.

    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به نظارت این مجموعه به عملکرد 47 شرکت مسافربری و 87 شرکت حمل‌ونقل بار اشاره کرد و افزود: در هشت‌ماهه نخست سال جاری هفت درصد در جابه‌جایی مسافر و 5.8 درصد در جابه‌جایی بار با کاهش مواجه هستیم.

    رحمتی در خصوص وضعیت تلفات جاده‌ای استان نیز تأکید کرد: در سال‌های اخیر به همت دستگاه‌های اجرایی متولی ترافیک با کاهش تصادفات همراه هستیم.

    وی افزود: در هشت‌ماهه سال جاری تعداد فوتی در تصادفات جاده‌ای استان از 118 به 111 نفر رسیده و با کاهش شش‌درصدی مواجه است.

        

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو