فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی خودرو - بورس

بررسی پربازده ترین و کم بازده ترین سهم های خودرویی در این هفته

عصر خودرو- شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات در هفته‌ای که گذشت جمعا با ۱۳۳ واحد (معادل ۰۰۷/ ۰) درصد افزایش مواجه شد و به کانال ۱۹ هزار واحدی بازگشت، شاخص کل در هفته گذشته از عدد ۱۸ هزار و ۸۹۲ واحد آغاز به کار کرد و در انتهای هفته به عدد ۱۹ هزار و ۱۹۳ واحد رسید. این در حالی بود که دماسنج بازار در بازه‌ای از زمان عدد ۱۸ هزار و ۸۱۵ واحد را نیز به خود دید؛ اما با یک حرکت برگشتی نه چندان محسوس، بخشی از ارتفاع از دست داده خود را جبران کرد.

بررسی پربازده ترین و کم بازده ترین سهم های خودرویی در این هفته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با افتی که  تا این هفته برای شاخص کل خودرو رخ داده، حالا زیان متوسط خودرویی ها از ابتدای سال تاکنون به 28 درصد رسیده است. به‌عبارت دقیق‌تر، سهامداران حاضر در بورس به‌طور متوسط 28 درصد از دارایی خود را از دست داده‌اند، در حالی که سپرده‌گذاران بانکی از ابتدای سال سود بدون دردسر تقریبا 14 درصدی را به دست آورده‌اند.
    براساس این گزارش، میانگین قیمت کل گروه در این هفته 2,307 ریال بود، بیشترین قیمت مختص خنصیر با میانگین قیمت پایانی 4,483 ریال و ارزانترین سهم خاذین با میانگین 944 ریال بود.
    از میان 20 نماد فعال حاضر در گروه، اکثر نمادها در هفته‌ای که گذشت با افت قیمتی مواجه شدند. در صدر صنایع زیان‌بار گروه نمادهای خکار  و خریخت قرار داشتند که به سهامداران خود زیان 6 درصدی را تحمیل کردند، در طرف مقابل خچرخش بیشترین بازدهی را بود 6 درصدی نصیب سهامداران کرد، خودرو به عنوان لیدر گروه نیز 3 درصد بازدهی داشت.
    در ضمن در این هفته تعداد 64 میلیون سهم  با ارزش معاملات 16 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب 15 درصد کاهش و 12 درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند. همچنین در هفته گذشته تعداد  76میلیون برگه اوراق خودرویی به ارزش14  میلیارد تومان معامله شد.
    نکات مهم دیگر در هفته ای که گذشت در مقایسه با هفته قبل در قالب جداولی به شکل زیر ارائه شده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو