فونیکسریمکسبهتام

نکاتی برای انتخاب راحت‌تر خودرو

عصر خودرو: انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست. در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودروی خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودروی کنونی‌شان چیست. در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار مساله انتخاب خودرو، روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

نکاتی برای انتخاب راحت‌تر خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در این صفحه سعی شده خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.

رنو فلوئنس یا هیوندای اکسنت

خودروی فلوئنس در کلاسی بالاتر از اکسنت قرار دارد اما از نظر قیمت می‌توان این دو خودرو را با هم برابر دانست. این خودش یک چراغ راهنما برای شما هنگام انتخاب است. رنو فلوئنس از موتوری قوی‌تر و پر‌حجم‌تر برخوردار است و در شتاب‌گیری نیز به راحتی اکسنت را جا می‌گذارد اما اکسنت آپشن‌های فراوانی داشته و البته در بازار دست دوم نیز موفق‌تر از فلوئنس عمل کرده است. اگر بخواهیم واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنیم هیوندای اکسنت هیچ شانسی در مقابل کیفیت کابین و البته کیفیت سواری فلوئنس ندارد اما در دراز‌مدت این کره‌ای‌ها هستند که خود را نشان داده و کمتر خرج روی دست شما می‌گذارند. شاید همین موضوع سبب شده تا فرانسوی‌ها در بازار ایران نتوانند در بخش خودروهای وارداتی موفق باشند. به‌طور کلی می‌توان هر دو خودرو را انتخاب‌هایی مناسب در رنج قیمت 100 میلیون دانست اما هزینه‌های تعمیر و نگهداری اکسنت به مراتب کمتر از فلوئنس است و البته گستردگی مراکزخدمات پس از فروش هیوندای نیز در سطح کشور نسبت به رنو بیشتر است. حال اگر به دنبال کیفیت سواری و موتوری پر‌قدرت‌تر هستید فلوئنس گزینه‌ای مناسب است اما بازار دست دوم و امکانات بیشتر را می‌توانید در اکسنت داشته باشید.

کیا ریو یا رنو اسکالا

این دو خودرو را می‌توان در بازار ایران کم‌اقبال دانست اگرچه هر دو در نسل‌های قبلی خود در بازار یکی از پر فروش‌ترین‌ها بودند. هم مگان و هم ریو که در ایران تولید می‌شدند با اقبال فراوانی همراه بودند. اما حالا نمونه‌های وارداتی آنها در بازار به سختی خرید و فروش می‌شوند. اسکالا با موتوری پر‌حجم‌تر و البته پر‌قدرت‌تر در مقابل کره‌ای کوچکی که امکانات زیادی دارد و البته چهره‌ای به مراتب جذاب‌تر از رنو دارد قرار گرفته است. هر دو خودرو امکاناتی مناسب دارند اما ریو حرف‌های بیشتری در این زمینه برای گفتن دارد. مصرف سوخت ریو پایین‌تر بوده و خدمات پس از فروش گسترده‌تری دارد، این در حالی است که فضای کابین رنو جادارتر بوده و از کیفیت بالاتری در مواد استفاده شده برای کابین نیز برخوردار است. در این رنج قیمتی هر دو خودرو انتخاب‌های خوبی هستند اما باز هم می‌توان اقبال بیشتر را در ریو طلب کرد هر چند که افت قیمت هر دو خودرو هنگام فروش دست دوم بالا است. ریو خودرویی تازه وارد بوده و اسکالا کمی کهنه‌کارتر است، از این‌رو اگر امکانات زیاد و چهره‌ای زیبا می‌خواهید ریو انتخاب خوبی بوده و اگر قدرت و شتاب بالاتر می‌خواهید اسکالا انتخاب مناسب‌تری است.

 

برلیانس H330  یا جک J5

دو خودروی صندوق‌دار و البته پر‌اقبال در بازار ایران در بخش خودروهای چینی که در این زمینه می‌توان جک را قدیمی‌تر دانست که به همین دلیل تعداد بیشتری هم فروخته است. اما برلیانس که در نمونه هاچ بک نیز در دسترس است توانسته سهم خوبی از بازار داشته باشد. یک دلیل آن پشتیبانی شدن از سوی خودروسازان بزرگ داخلی است که برای مصرف‌کننده از بابت خدمات پس از فروش اطمینان ایجاد می‌کند. جک با موتور پر‌حجم‌تر و البته قوی‌تر تولید می‌شود و در شتاب‌گیری نیز عملکرد بهتری دارد. اگرچه در شتاب‌گیری هر دو خودرو چندان سریع نیستند، اما با ادامه گاز دادن خوب راه می‌روند و می‌توانند به سرعت‌های بالایی دست یابند. هر دو خودرو طراحی ظاهری خوبی دارند و درون کابین نیز طراحی آنها متناسب با قیمت‌شان است. اما کابین جک را می‌توان با کیفیت‌تر دانست. در مقابل برلیانس هندلینگ بهتری دارد و رانندگی با آن جذابیت خاص خود را دارد. هر دو خودرو خدمات پس از فروش گسترده‌ای دارند، اما قطعات جک در بازار هم ارزان‌تر است و هم فراوان‌تر. از این‌رو دغدغه‌های دارندگان خود را کاهش می‌دهد. به‌طور کلی می‌توان هر دو خودرو را انتخاب‌هایی مناسب دانست، اما اگر موتوری پر‌قدرت‌تر می‌خواهید جک انتخاب خوبی بوده و اگر زیبایی می‌خواهید برلیانس انتخاب بهتری خواهد بود.

اوپل موکا یا ام‌جی GS

این دو خودرو شاسی‌بلند در بازار ایران چندان پر اقبال نیستند، اما می‌توان ام جی را پر‌اقبال‌تر دانست؛ چراکه هم خدمات پس از فروش بهتری دارد و هم اینکه در فروش موفق‌تر بوده، اما این همه ماجرا نیست چراکه ام‌جی از موتوری قوی‌تر و البته پر‌حجم‌تر برخوردار است و در شتاب‌گیری نیز با فاصله زیادی موکا را جا می‌گذارد اما این نکته را فراموش نکنید که موکا یک اوپل است و سواری خاصی داشته و جذابیت‌های فراوانی دارد همچنین امکانات کاربردی زیادی دارد که نمی‌توان به راحتی از آنها گذشت، اما شاید اگر خدمات پس از فروش خوبی داشت و شرکت عرضه‌کننده نیز کمی فعال‌تر بود کار اوپل هم به اینجا نمی‌کشید اما به هر ترتیب جی اس نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد امکانات زیاد خدمات پس از فروش مناسب و البته موتور پر‌قدرت که توانسته این خودرو را در این‌ کلاس از همه رقبایش قوی‌تر و البته پر‌شتاب‌تر نشان دهد. طراحی هر دو خودرو خوب بوده و درون کابین نیز مدرن هستند اما می‌توان کیفیت کابین اوپل را کمی بهتر از ام جی دانست در بازار دست دوم نیز می‌توان ام جی را به وضوح موفق‌تر دانست.از این‌رو اگر خودرویی قوی‌تر با بازار بهتر و خدمات بهتر می‌خواهید ام‌جیGSو اگر خودرویی با کیفیت سواری متفاوت می‌خواهید موکا بخرید.

 

نیسان جوک یا  سانگ یانگ کوراندو

شاید مقایسه این دو خودرو هنوز زود باشد. چرا‌که جوک هنوز به بازار نیامده و به‌تازگی فروش آن آغاز شده است، اما در سوی دیگر کوراندو چند سالی است که در بازار ایران حضور دارد و البته خودروی چندان موفقی نبوده، آن هم بر‌خلاف نسل قبلش که حسابی طرفدار داشت. شاید اگر نیسان جوک به بازار بیاید بتواند خیلی زود در این کلاس به موفقیت برسد. اگرچه جوک ظاهری خنده‌دار هم دارد اما همیشه افرادی هستند که خودروهایی با ظاهر نامتعارف را می‌پسندند و جوک به کار آنها می‌آید. در سوی دیگر کوراندو خودرویی پر قدرت و جذاب است که نتوانسته آنطور که باید در بازار موفق باشد. خودرویی که موتوری پر‌حجم‌تر نسبت به جوک دارد. همچنین خصوصیت آفرود آن هم بیشتر است. این خودرو نشان داده که کم استهلاک است و همانند دیگر کره ای‌های بازار آپشن‌های فراوانی دارد، البته میزان آپشن‌های نیسان جوک هم راضی‌کننده است. در مورد کیفیت مواد استفاده شده برای کابین کفه ترازو به سود نیسان سنگینی می‌کند. اگر از یک کراس اوور انتظار سواری آفرود را دارید بهتر است کوراندو را انتخاب کنید و اگر ظاهر متفاوت برایتان مهم است جوک هم پیش روی شما قرار دارد.

پورشه پانامرا  یا ب‌ام‌و i8

این دو خودرو تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند، چرا‌که i8 یک خودروی معمولی نبوده و خودرویی هیبرید است. i8 از دو موتور برقی و بنزینی بهره می‌برد موتورهایی که هر کدام قدرت‌های متفاوتی دارند و به‌صورت ترکیبی توان بالایی را تولید می‌کنند. موتور بنزینی این خودرو سه سیلندر بوده و بسیار کم حجم است. در سوی دیگر پورشه با موتوری هشت سیلندر و پر حجم به میدان آمده که البته قدرت بیشتری نسبت به موتور i8 تولید می‌کند. اما i8 خودرویی با شتاب‌گیری بهتر بوده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در بخش طراحی هم تفاوت زیادی وجود دارد و ب‌ام‌و i8 جوان‌پسندتر است. در سوی دیگر پورشه پانامرا خودرویی لوکس بوده که کیفیت ساخت بالایی دارد. i8 تنها برای دو نفر جا دارد، اما پانامرا خانوادگی است. از نظر امکانات نیز پانامرا در سطح بالاتری قرار دارد و البته خودرویی است که استهلاک بالاتری نسبت به i8 هیبریدی دارد. هر چند می‌توان گفت که در دسترس نبودن قطعات یدکی و البته بدنه i8 می‌تواند برای صاحبانش دردسر ساز باشد. انتخاب میان این دو خودرو به هیچ وجه سخت نیست. برخی از افراد به دنبال خودرویی لوکس با فضای بیشتر و تعداد صندلی‌های بیشتر هستند و برخی دیگر چهره اسپرت و خاص و متفاوت i8 را می‌خواهند این در حالی است که پورشه چند سالی را کار کرده و i8ها تازه نفس ترند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو