فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

ایمن‌سازی مسیرهای دوچرخه‌سواری در قزوین ضروری است

عصر خودرو- مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: رفتار و برنامه‌ریزی مسئولان برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری بسیار تاثیرگذار است.

ایمن‌سازی مسیرهای دوچرخه‌سواری در قزوین ضروری است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حامد مانی فر در نخستین همایش چشم انداز حمل و نقل پاک با محوریت دوچرخه که به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار شد عنوان کرد: امروز در دنیا ماشین را کنار گذاشته و دوچرخه را به خیابانهای شهر خود آورده اند ولی ما هنوز نگران مشکلات حمل و نقل خودروهای شخصی خود هستیم.

    مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: آرزوهای یک شهر را یک جمعیت محدود نمی نویسند بلکه باید همه برای تحقق آن دست به کار شوند.

    وی بیان کرد: هر گونه توسعه ای باید بر اساس پیشینه ی تاریخی، نیازها، تجربیات شهری و نگرش های روز باشد.

    مانی فر اضافه کرد: سازمانهای مردم نهاد با برگزاری این همایشها و سمینارها در حال انجام وظایف خود هستند ولی تا زمانی که مسئولین وارد عمل نشده و تصمیمات اجرایی نگیرند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

    مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مدیران باید در رفتارهای خود تجدید نظر کنند عنوان کرد: باید اولویت و هدف خود را در حوزه حمل و نقل مشخص کرده و با شتاب بیشتر برای تحقق آنها تلاش کنیم.

    مانی فر با اشاره به اینکه برنامه ریزی مدیران برای توسعه شهر، فرهنگ مردم را رقم می زند، گفت: وقتی همه ی برنامه ها و اولویتهای اجرایی برای تسهیل در تردد خودروهای شخصی و حمل و نقل خصوصی است، چگونه می توان توقع داشت که فضا برای استفاده از دوچرخه در سطح شهر باز شود.

    وی با بیان اینکه نگاه مردم به مسئولین است تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها با توصیه به مسولین، رفتار آنها را الگوی مردم دانسته و تاکید داشته اند که نهایت دقت در برنامه های اجرایی و حتی رفتارهای فردی توسط مسئولین بکار گرفته شود.

    مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمام معابر و خیابانهای شهر باید دارای مسیر عبور دوچرخه باشند، بیان کرد: برای استفاده از دوچرخه در سطح شهر باید مسیرهای دوچرخه سواری ایمن بوجود آمده و این مسیرها به صورت پیوسته و دنباله دار اجرا شود.

    مانی فر اضافه کرد: در ضوابط و مقررات، انواع سخت گیریها برای اجرای پارکینگ خودروها اعمال می شود ولی هیچ توجهی به ارتقای بستر استفاده از دوچرخه نمی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو