فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۷۲۵»

نظرات مخالفان کارت سوخت منطقی و کارشناسی نیست

عصر خودرو- عضو کمیسیون انرژی مجلس نظرات مخالفان ابقا کارت سوخت را فاقد منطق و مستندات کارشناسی دانست وگفت: پیش بینی می‌کنم با توجه به تصویب طرح حفظ کارت سوخت با اکثریت آرا در کمیسیون انرژی و همچنین امضا بیش از ۱۲۰ نماینده ذیل این طرح، در صحن علنی مجلس نیز تصویب خواهد شد.

نظرات مخالفان کارت سوخت منطقی و کارشناسی نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، حسن بهرام‌نیا  در خصوص جلسه روز گذشته کمیسیون انرژی اظهار داشت: در این جلسه که با حضور کلیه اعضا کمیسیون انرژی، نماینده دولت، مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات کشور و تعدادی دیگر از نهادهای مربوطه تشکیل شد، طرح حفظ کارت سوخت مورد بحث قرار گرفت و در پایان نیز با اکثریت آرا تصمیم به ابقا کارت سوخت گرفته شد.

    وی در ادامه با بیان اینکه بحث­‌های مفصلی بین موافقان و مخالفان طرح در کمیسیون انرژی انجام گرفت، اظهار داشت: بر این اساس نخستین دلیل موافقان طرح آن است که حفظ کارت سوخت و زیر ساخت‌های آن می­تواند شفافیت را بر نظام توزیع در بخش سوخت حاکم کند.

    عضو کمیسیسون انرژی  دلیل دوم موافقان حفظ کارت سوخت را نقش ویژه و اجتناب‌­ناپذیر کارت سوخت در جلوگیری از قاچاق سازمان یافته سوخت دانست و ادامه داد: به عبارتی در نبود زیرساخت‌­های کارت سوخت دیگر هیچ گونه پایش و نظارتی بر روی مخازن سوخت جایگاه‌داران نخواهیم داشت که این عامل خود بستر مناسبی برای اقدام مفسدانه است.

    نماینده نهاوند درمجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به نابرابری نرخ سوخت در کشورهای همسایه که برخی از آنها 5 برابر نرخ سوخت داخلی است، احتمال مفاسد اقتصادی و قاچاق نیز افزایش خواهد یافت.

    بهرام‌نیا دلیل سوم موافقان را مطرح کردن کارت سوخت به عنوان ابزاری برای خروج از بحران‌های احتمالی درآینده دانست و گفت: با توجه به کارکردها و دستاوردهای محسوس کارت سوخت، نباید زیر ساخت‌های آن را از بین برد؛ چراکه کشور ما یک کشور بحران زاست که اگر کارت سوخت نباشد نمی­‌توانیم در بحران‌­ها نحوه توزیع سوخت را در کشور مدیریت کنیم.

    وی دلایل مهم دیگری را که از سوی موافقان طرح حفظ کارت سوخت بیان شده است، اینگونه بیان کرد: کنترل مصرف سوخت، استفاده از اطلاعات روزآمد وسایل نقلیه، کاهش آلایندگی هوا همگی از جمله موارد مهم در برنامه‌ریزی مدیریت شهری است.  

    این نماینده مجلس درباره نظرات مخالفان حفظ کارت سوخت گفت: نماینده دولت به عنوان مخالف این طرح معتقد بود که در این یک سال و اندی پس تک نرخی شدن قیمت بنزین که مصرف سوخت اکثرا با  کارت­‌های جایگاه داران توزیع می­شود، هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است؛ البته مقداری افزایش مصرف وجود دارد که با توجه به افزایش تولید خودرو امری طبیعی است.

    عضو کمیسیون انرژی در پایان نظرات مخالفان این طرح را فاقد منطق و مستندات کارشناسی دانست وگفت: به احتمال زیاد تا یک ماه آینده طرح حفظ کارت سوخت در صحن علنی مطرح خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنم با توجه به تصویب آن با اکثریت آرا در کمیسیون انرژی و همچنین امضا بیش از 120 نماینده ذیل طرح حفظ کارت سوخت، در صحن نیز تصویب خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو