فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران:

به دنبال ایجاد تسهیلات ویژه برای حذف موتورهای کابراتوری هستیم

عصر خودرو- معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حذف موتورهای کابراتوری باید به شکل همه جانبه از سوی دستگاه های مرتبط دنبال شود ،گفت :به دنبال ایجاد به دنبال ایجاد تسهیلات وِیژه برای حذف موتورهای کابراتوری از سطح شهر تهران هستیم.

به دنبال ایجاد تسهیلات ویژه برای حذف موتورهای کابراتوری هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مازیار حسینی با اشاره به نقش موتورهای کاربراتوری در آلودگی هوای تهران گفت : از ابتدای مهرماه مقرر شد که موتورهای کاربراتوری پلاک نشوند اما به کارگیری راهکارهای دیگری نیز لازم است تا معضل تردد موتورهای کابراتوری که یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای تهران است ،حل شوند.

    وی با تاکید بر برنامه ریزی های مشخص برای حل این معضل گفت : باید در بازه زمانی کوتاه تسهیلاتی را ایجاد کنیم که صاحبان موتورها وسیله خود را تحویل داده و با دریافت تسهیلات مناسب صاحب موتور استاندارد شوند اما هنوز از لحاظ قانونی الزاماتی برای این ماجرا تعریف نشده است.

    حسینی با اشاره به اینکه پگیری های قانونی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است، گفت: گام اول برای حذف موتورهای کاربراتوری عدم پلاک کردن آنها بود.

    به گفته حسینی، باید در قالب برنامه های مدون دیگر موتورهای کابراتوری را وارد سیکل معاینه فنی کنیم و موتورهایی که در معاینه فنی مردود می شوند ، نباید اجازه تردد داشته باشند و فک پلاک شوند تا موتورهای استاندارد جایگزین آن ها شود.

    براساس گزارش سایت پلیس، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: همان طور که برنامه ریزی برای حذف خودورهایی فرسوده به یک اولویت تبدیل شده است حذف موتورهای کابراتوری باید در قالب یک پروسه حساب شده انجام بگیرد به گونه ای که با حذف یک موتور کاربراتوری یک موتور استاندارد به سرعت جایگزین آن شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط