فونیکسریمکسبهتام

تصویب برنامه منطقه‌ای حمل و نقل پایدار در آسیا و اقیانوسیه

عصر خودرو- سومین کنفرانس وزرای حمل و نقل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مسکو برگزار شد.

تصویب برنامه منطقه‌ای حمل و نقل پایدار در آسیا و اقیانوسیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت و نقش کلیدی حمل و نقل پایدار برای توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی و در ارتباطات بین‌المللی سومین کنفرانس وزرای حمل و نقل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه(ESCAP) با حضور وزرا و مقامات عالیرتبه کشورهای عضو، نمایندگان نهادها و سازمان‌های اقتصادی، مالی و حمل و نقل منطقه‌ای و بین‌المللی، در دو سطح کارشناسان ارشد و وزرا 19-15 آذر در مسکو-روسیه برگزار شد.
    از جمهوری اسلامی ایران هیئتی از کارشناسان ارشد وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه ذیربط به ریاست داود کشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این رویداد بین‌المللی حضوری فعال داشتند وبا توجه به موقعیت ممتاز کشورمان و نقش محوری و باارزش آن در اتصالات و ارتباطات بین‌المللی و منطقه‌ای و کریدورهای حمل و نقلی و ترانزیتی، به عنوان یکی از کشورهای تأثیرگذار در این حوزه از ظرفیت‌ به وجود آمده به عنوان فرصتی برای تبادل نظر و اعلام مواضع بهره‌برداری شد.
    آرمان‌های توسعه پایدار (SDGs) و حمل و نقل، زیرساخت ارتباطات حمل و نقل منطقه‌ای، عملیاتی کردن ارتباطات حمل و نقل منطقه‌ای، تقویت ارتباطات حمل و نقل بین آسیا و اروپا، توجه به ارتباطات حمل و نقل برای کشورها با شرایط خاص(کمتر توسعه یافته،محصوردرخشکی و...)، اتصال روستاها به شبکه وسیع‌تر، حمل و نقل پایدار شهری و بهبود ایمنی جاده‌ای از مهم ترین موضوع های این کنفرانس بوده است.
    این کنفرانس پس از 5 روز مذاکرات حساس در دوسطح کارشناسی و عالی، با تصویب برنامه اقدام منطقه‌ای برای ارتباطات حمل و نقل پایدار در آسیا و اقیانوسیه (فاز اول 2021-2017) و همچنین انتشار بیانیه سومین کنفرانس وزرا در 19 آذرماه 1395به کار خود پایان داد.
    برنامه اقدام منطقه‌ای نقشه راه و چارچوب فعالیت و همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تحت نهاد بین‌المللی اسکاپ در حوزه حمل و نقل را طی پنج سال آتی ترسیم می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو