فونیکسریمکسبهتام

واکنش ساجدی نیا به ترافیک پایتخت:

فعلاً برنامه‌ای برای افزایش محدوده طرح زوج و فرد وجود ندارد

عصر خودرو- فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس فعلاً برنامه‌ای برای افزایش محدوده طرح زوج و فرد وجود ندارد.

فعلاً برنامه‌ای برای افزایش محدوده طرح زوج و فرد وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشستی خبری درباره ترافیک گفت: تا پایان آذرماه ترافیک در تهران وجود دارد، تغییر زمان هم در آن دخیل است زیرا بعضی از صنوف با هم تداخل کاری دارند. همچنین بحث نمایشگاه را داریم، سردی هوا و بارندگی هم سیستم حمل و نقل عمومی را مختل می‌کند؛ نه همه تاکسی‌ها اما اغلب آنها به خصوص در ساعت‌های پیک کمتر فعالیت می‌کنند و این موضوع با بارندگی تشدید می‌شود.

    وی ادامه داد: عمده بحث ما تعامل و همکاری مردم است و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها وضع خوبی داشته باشیم. در ترافیک‌های کیلومتری گذشته، خود من و پلیس راهور در صحنه حضور داشتیم. در طول 15 روز گذشته همه نیروهای ما در آماده‌باش بودند، وضعیت ترافیک در طول 48 ساعت گذشته بسیار بهتر شده است و امیدواریم که این همکاری ادامه داشته باشد.

    فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در مسیرهای ما میزان خودروها کمتر است، روزانه 1000 دستگاه موتورسیکلت و ماشین به تهران وارد می‌شود. همچنین تعداد زیادی خودرو در خارج از طرح ایستاده و خواهان ورود به محدوده طرح اصلی و یا زوج و فرد هستند.

    مجتمع‌های تجاری باید از محدوده طرح اصلی خارج شوند

    ساجدی‌نیا در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر گفت: برای قفل شدن بزرگراه‌ها طرحی که می‌شود مطرح کرد این است که مجتمع‌های تجاری باید از محدوده طرح اصلی خارج شوند. بازار تهران و مراکز تجاری در قلب طرح اصلی هستند، فقط هم تهرانی‌ها نیستند، بین 3 و نیم تا 5 میلیون نفر از خارج از تهران به تهران وارد می‌شوند؛ اینها حجم ترافیک را بالا می‌برد. اجرای این طرح خیلی طول می‌کشد و مجوزهای تجاری در خیابان‌های تنگ و باریک و فاقد پارکینگ صادر نمی‌شود؛ مگر پلیس چقدر نیرو دارد تا با همه این خلاف‌ها برخورد کند؟ پلیس بخشی از چرخه ترافیک است و نمی‌تواند مُدام از اهرم اعمال قانون استفاده کند. جدا از آن خانواده‌هایی که چند ماشین دارند، برای ما معضل هستند، پلیس نمی‌تواند بگوید که مردم ماشین نداشته باشند؛ باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

    فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: دو سال پیش تحولی در کلانتری ایجاد شد؛ بهسازی و زیباسازی کلانتری‌ها در دستور کار قرار گرفت. بحث دوم ارائه خدمات در پایگاه‌های راهور و کلانتری ها بود. اگر الان مراجعه کنید ضمن خوشایندسازی، منشور حقوق شهروندان هم رعایت می‌شود. اکثر خدمات ما زیر یک ساعت انجام می‌شود. خوشبختانه میزان رضایت‌مندی در کلانتری‌ها افزایش یافته است.

    وی گفت: 197 به صورت فوریتی تبدیل شده است و زودی کار انجام می دهد اگر قصوری از طرف سربازان و ماموران باشد سریع برخورد می شود. قصد داریم انتقادات و شکایت مردم از ماموران باشیم سعی و تلاشمان بر لین است که در همه کلانتری ها تحولات خوبی صورت بگیرد فکر می کنم تا پایان سال در همه حوزه ها شاهد تحولات باشیم.

    ساجدی‌نیا خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادات رئیس پلیس راهور این بود که طرح زوج و فرد افزایش پیدا کند. فعلاً پلیس برای انجام آن برنامه‌ای ندارد، در حد طرحی بوده که مطرح شده است؛ اگر ترافیک به همین منوال پیش برود، انجام می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو