فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۲۱ آذر ۹۵

تداوم فضای هیجانی خودرو این بار در جهت منفی

عصر خودرو- امروز دماسنج خودرویی ها در بازار سرمایه حدود ۱۶۶واحد افت کرد و در تراز ۱۹ هزار و ۱۱ واحدی قرار گرفت، به این ترتیب بازدهی خودرویی ها در بازار سهام از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۸ درصد افت کرده است.

تداوم فضای هیجانی خودرو این بار در جهت منفی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، خودرویی ها امروز نیز با فشار فروش و معاملاتی منفی مواجه بودند، با بسته شدن بازار هیچ نماد مثبتی برای این گروه باقی نماند و همگی در حاشیه های منفی و متعادل به کار خود پایان دادند، از طرفی امروز هیچ سهمی صف خرید یا فروش تشکیل نداد و تعداد نمادهای فعال گروه مثل چند روز گذشته 20 تا باقی ماند، که از این بین نماد خودرو سهم پیشتاز گروه امروز هم منفی بود و با افت 1.8 درصدی در قیمت پایانی 2,776 ریال به کار خود خاتمه داد.
    سهام ایران خودرو با حجم  14.5 میلیون سهم و ارزش معاملاتی 4میلیارد تومان صدر نشین حجم و ارزش معاملاتی امروز این گروه بود، نکته قابل توجه کد به کدهای حقوقی در نماد خودرو بود که مانع رشد قیمتی سهم می شد، نهایتا حقوقی ها امروز 5.5 میلیون معادل 37 درصد خریدار و 4.7 میلیون معادل 32 درصد فروشنده بودند.
    خگستر نیز که شایعه تکراری فروش بلوک پارسیان ارج و قرب چند روزه ای به سهم داده بود امروز هم با 3 درصد کاهش اصلاح کرد و در قیمت پایانی 3,897 ریال امروز را به پایان رساند.
    از طرفی خاذین با کاهش 2 درصدی و  قیمت پایانی امروز 936 ریال ارزانترین سهام خودرویی محسوب می شود، ورنا نیز به عنوان تنها شرکت سرمایه گذاری واقع در گروه خودرویی، علی رغم تمایل بیشتر حقوقی به خرید 2 درصد افت قیمتی تجربه کرد.
    در این روز، ارزش معاملات گروه خودرویی به رقم 9 میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 39.4 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 4.7 هزار نوبت دادوستد بود.
    اخبار خودرویی حاکی از اجرایی شدن پروژه1000میلیاردتومانی قطعه سازی خودرو در ملارد است طبق گفته معاون برنامه ریزی،اداری و مالی فرمانداری ملارد سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در عرصه قطعه سازی خودرو در آینده عملیاتی خواهد شد.
    در حوزه کدال نیز خلنت توضیح داده باتوجه به اینکه در سالهای قبل اکثر فروش شرکت در فصل زمستان محقق شده برای امسال نیز 45 درصد معادل 54 میلیارد ریال از فروش در این فصل پیش بینی شده، از طرفی این قطعه ساز قراردادی با راه آهن منعقد کرده که 11 میلیارد ریال معادل 50 درصد آن طی 4 ماه آخر سال محقق خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو