فونیکسریمکسبهتام

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

فعلا خبری از بنزین یورو ۵ نیست

عصر خودرو- معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، با بیان اینکه بالاترین درجه کیفی بنزین در جهان یورو۵ است، گفت: به دلیل قیمت بالاتر بنزین یورو ۵ نسبت به بنزین یورو ۴ و تکلیف قانونی مبنی بر تکمیل و توزیع بنزین یورو ۴ در سطح کشور، هدف و اولویت اصلی عرضه بنزین یورو۴ است.

فعلا خبری از بنزین یورو ۵ نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، شاهرخ خسروانی اظهار کرد:  در سطح جهان بنزینی باکیفیت یورو 6 وجود ندارد، لفظ یا معیار یورو 6 در حقیقت استاندارد گازهای خروجی از اگزوز خودرو بوده و این در حالی است که در سطح جهان بالاترین کیفیت بنزین، استاندارد یورو 5 است.

    وی در رابطه باکیفیت بنزین باکیفیت یورو 5 که در سطح اروپا توزیع می‌شود، بیان کرد: بنزین یورو 5 دارای سطح گوگرد10ppm  و تنها تفاوت بنزین یورو 4 و یورو 5 در مقدار گوگرد آن است که در بنزین یورو 4 سطح گوگرد در حدود 50ppm است.

    معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به این سؤال که چرا در حال حاضر سطح کیفیت مورد نظر بنزین در ایران بنزین یورو 4 در نظر گرفته ‌شده است، تأکید کرد: بر اساس تکلیف قانونی، توزیع و تکمیل سراسری بنزین یورو 4 در سطح کشور در دستور کار است.

    وی تصریح کرد: قیمت بنزین یورو 5 نسبت به بنزین یورو 4 به دلیل کیفیت آن گران‌تر است و در کنار آن به دلیل تکلیف قانونی مبنی بر تکمیل توزیع گسترده یورو 4 در کشور، هدف و اولویت اصلی در توزیع بنزین، عرضه بنزین یورو 4 است.

    خسروانی اظهارات برخی از واردکنندگان مبنی بر تأثیر سوء کیفیت بنزین یورو 4 بر خودرو باکیفیت آلایندگی و بنزین یورو 6 را رد کرد و گفت: خودرویی باکیفیت بنزین یورو 6 در کشور وجود ندارد و خودروهای اروپایی که باکیفیت یورو 6 تولید و به کشورهای دیگر همچون ایران صادر می‌شوند، دارای استاندارد بنزین یورو 5 است و تنها کیفیت خروجی گاز با استاندارد یورو 6 برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

    وی با اشاره به اینکه واردات و توزیع بنزین یورو 5 در کشور در حال حاضر موضوعیتی ندارد، گفت: تکلیف شرکت توزیع بنزین یورو 4 است و به‌ صورت رفته‌رفته بنزین یورو 4 در کل کشور توزیع خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو