فونیکسریمکسبهتام

رنو آلپاین؛ خودرویی با موتور ۱.۸ لیتری و شتاب ۴.۵ ثانیه

عصر خودرو:رنو اعلام کرد که خودروی جدید اسپرت خود با برند آلپاین این شرکت سال آینده در اروپا روانه بازار خواهد شد.

رنو آلپاین؛ خودرویی با موتور ۱.۸ لیتری و شتاب ۴.۵ ثانیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از اتواکسپرس ، آلپاین، برند خودروهای اسپرت رنو، ثبت سفارش برای خودروی جدید اسپرت خود را آغاز کرده و تاکنون 1955 سفارش برای این مدل ثبت شده است. این اطلاعات در وبسایت شرکت آلپاین منتشر شده است.
همچنین تصاویر جدید و یک ویدئو از این خودرو که گفته می‌شود آلپاین A120 نام دارد، منتشر شده است. البته کاورها و استتار آلپاین جدید هنوز به‌طور کامل برداشته نشده است. سه مدل نمایش داده شده از این خودرو استتار کمی دارند ولی شکل و شمایل آلپاین جدید کاملا مشخص است.  
آلپاین استاندارد که قرار است سال آینده روانه بازار شود از یک موتور جدید بنزینی 1.8 لیتری توربو با توان 250 اسب بخار بهره می‌برد اما نسخه اسپرت تر که توسط رنو اسپرت تیونینگ شده می‌تواند 300 اسب بخار نیرو تولید کند. این خودرو از ساختار موتور وسط-دیفرانسیل عقب بهره می‌برد تا به این ترتیب ایده‌آل‌ترین نسبت وزن بر روی دیفرانسیل عقب و جلو را داشته باشد و این مسئله باعث بهبود هندلینگ آن می‌شود.
اگرچه این توان چندان زیاد به نظر نمی‌رسد اما رنو می‌گوید، تمرکز در این خودرو روی سبکی بوده و عملکردی همچون خودروهای لوتوس دارد. رنو عدد 4.5 ثانیه برای شتاب صفر تا 100 این خودرو را تایید کرده است و این خودرو در فرانسه بین 55 تا 60 هزار یورو فروخته خواهند شد. جزئیات کامل این خودرو در سال 2017 منتشر خواهد شد.
ثبت‌نام تعداد 1955 دستگاه از این خودرو در مرحله به سال 1955 میلادی(سال تاسیس این برند) اشاره دارد. برای این خودرو سه رنگ آبی، مشکی و سفید تایید شده و ثبت‌نام‌ها محدود به کشورهای اروپایی و ژاپن است. تحویل این خودروها از اواخر 2017 انجام خواهد شد ولی ژاپن و انگلیس باید تا سال 2018 برای دریافت این خودرو صبر کنند.
برای بسیاری نام آلپاین با تصاویر خودروی افسانه‌ای A110 عجین است کارلوس گون مدیرعامل رنو در فستیوال گودوود 2016 مربوط به خودروهای سرعت رنو، گفت: من آلپاین را برمی‌گردانم. ما آلپاین را یک حرکت استراتژیک برای گروه رنو می‌دانیم.
گون افزود، نسخه تولیدی کانسپت ویژن فرصتی برای استفاده از عملکرد و تخصصمان در پیست در یک خودروی اسپرت مدرن و سبک است.
در آلپاین جدید اگزوز دوتایی در نسخه قبلی برای سبک شدن خودرو جای خود را به یک اگزوز در وسط سپر عقب داده‌اند.
طراحان خودرو از مجموعه‌ای از چرم، پارچه، آلومینیوم و فیبر کربن استفاده کرده‌اند تا حس مدرن بودن را به خودرو بدهند. پیش روی راننده یک پنل کاربری متشکل از یک نمایشگر قابل شخصی‌سازی قرار دارد که با فیبر کربن که حس اسپرت بودن را تداعی می‌کند، احاطه شده است. فرمان خودرو به یک چرم مشکی قطور مزین شده و دکمه تعویض دنده نیز روی آن تعبیه شده است. یک نور چشم‌نواز زیر این دکمه‌ها و دریچه‌های ورود هوا در آلپاین آبی روشن می‌شود که هنگام شب جلوه خاصی را به آن می‌بخشد. میشل فاندر ساند، مدیرعامل شرکت آلپاین می‌گوید، اولویت اصلی ساخت یک خودروی برجسته است.
انتظار می‌رود نسخه رنواسپورت آلپاین اواخر 2017 و پس از عرضه آلپاین استاندارد روانه بازار شود. احتمالا قیمت نسخه رنواسپورت این خودرو 55 هزار پوند خواهد بود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم