فونیکسریمکسبهتام

کیا در پاکستان خودرو می‌سازد

عصر خودرو- کیا موتور مونتاژ خودروهایش در پاکستان را شروع خواهد کرد.

کیا در پاکستان خودرو می‌سازد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از رویترز، یکی از شرکای کیا در پاکستان که برای سرمایه گذاری 115 میلیون دلاری و احداث یک کارخانه و تولید خودروهای کیا در این کشور برنامه ریزی می‌کند، اعلام کرد، خودروساز کره ای به زودی مونتاژ خودرو در پاکستان شروع خواهد کرد.

    شرکت سیمان لاکی مستقر در کراچی که جزوی از گروه بزرگ "برادران یونس" است، در بیانیه ای اعلام کرد برای احداث یک کارخانه جدید به منظور شروع تولید و مونتاژ خودروهای کیا برنامه ریزی کرده است.

    مشخص نیست که کیا موتور خودش چه مقدار در این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد. نمایندگان شرکت کره ای همچنین درباره این موضوع اظهارنظر نکرده اند.

    خودروهای کیا در گذشته در پاکستان مونتاژ می‌شدند اما فروش ناامیدکننده آنها با توقف تولید این شرکت در پاکستان منجر شد.

    شرکت سیمان لاکی افزود: این سرمایه گذاری جدید علاوه بر واردات و صادرات تمام مدلهای کیا، قطعات و لوازم جانبی به بازاریابی و فروش آنها خواهد پرداخت. 

    ورود مجدد کیا به بازار پاکستان به تلاش‌های دولت این کشور را برای تکان دادن به بازاری که با خودروهای ژاپنی پر شده و همچنین کاهش سلطه تویوتا، هوندا و سوزوکی که با همکاری شرکای داخلی خودرو مونتاژ می‌کنند، کمک خواهد کرد.

    ماه گذشته شرکت خودروسازی فرانسوی رنو با سرمایه گذاری در یک کارخانه جدید در پاکستان موافقت کرد و مقامات پاکستانی می‌گویند در حال گفتگو با چندین خودروساز دیگر هستند.

    دولت پاکستان معتقد است رقابت بیشتر باعث کاهش قیمت بالای خودرو در پاکستان خواهد شد. دولت پاکستان در ماه مارس یک سیاست جدید خودرویی را وضع کرد که با ارائه معافیت های سخاوتمندانه به واردکنندگان به نفع تازه واردان به بازار خودرو این کشور است.

    این مشوق ها باعث عصبانیت بازیگران قدیمی بازار خودرو پاکستان شده و برخی از آنها خواستار دریافت شرایط مشابه شده اند.

    پاکستان با جمعیت 200 میلیونی یک بازار بزرگ دارای پتانسیل برای خودروسازان است ولی در سال مالی 2014/2015 تنها 180 هزار دستگاه خودرو در این کشور فروخته شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم