فونیکسریمکسبهتام

واردات به شرط تولید، داخلی‌سازی و صادرات

عصر خودرو- در حالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال «دستورالعمل و ضوابط واردات خودرو و نحوه همکاری با شرکت‌های خودروساز خارجی» به هیات دولت قصد دارد واردات خودرو را مشروط به تولید داخل کند که مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد، علاوه‌بر شرط تولید، واردکنندگان در طرح جدید باید داخلی‌سازی و صادرات محصولات را نیز تضمین کنند.

واردات به شرط تولید، داخلی‌سازی و صادرات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد ، آن‌گونه که امیرحسین قناتی می‌گوید: در صورت اجرایی شدن این دستورالعمل، واردکنندگان همچون روال سابق می‌توانند به واردات خودروهای خارجی بپردازند، اما به شرط آنکه تولید داخل را نیز مدنظر قرار دهند. به گفته مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت با اجرای این طرح، واردات با محدودیت روبه‌رو نخواهد شد، اما واردکنندگان باید در شراکت با شرکت‌های مادر، تولید خودرو را در دستور کار قرار دهند.

    وی ادامه داد که تولید محصولات باید منجر به صادرات نیز شود. یکی دیگر از موضوعاتی که وزارت صنعت در طرح جدید خود مدنظر قرار داده است صدور قطعات تولید داخل با حمایت وارد‌کنندگان است؛ به‌طوری‌که قناتی عنوان می‌کند خودروسازان خارجی که از بازار کشور ما بهره می‌برند باید بتوانند با صدور قطعات از کشور به تولیدکنندگان داخلی کمک کنند.

    هیات دولت در حالی به بررسی دستورالعمل و ضوابط جدید واردات خودرو به شرط تولید داخل می‌پردازد که واردکنندگان خودرو نسبت به بندهای در نظر گرفته شده در این طرح گلایه دارند و معتقدند وزارتخانه باید با نظرخواهی از فعالان بخش خصوصی به طرح سیاست‌های جدید می‌پرداخت.

    با وجود این امیر حسین قناتی معتقد است که بعد از تصویب کلیات این طرح، نظر واردکنندگان خودرو نیز در نظر گرفته خواهد شد و می‌گوید: این دستورالعمل به‌صورت کلان تهیه شده و جزئیات آن در حال تدوین است. بعد از تکمیل جزئیات بندهای این دستورالعمل با واردکنندگان خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو