تقاطع غیرهمسطح گلشهر زنجان نماد معماری-شهرسازی می شود

عصر خودرو- معاون شهردار زنجان گفت: تقاطع غیرهمسطح گلشهر زنجان یک نماد معماری-شهرسازی می شود.

شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

تقاطع غیرهمسطح گلشهر زنجان نماد معماری-شهرسازی می شود

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، مهرداد سلطانی در زنجان با بیان اینکه مسابقه طراحی این تقاطع برگزار شده است، اظهار داشت: این مسابقه با حضور کارشناسان و صاحب نظران برگزار و نفرات برگزیده آن مشخص شده است.

وی به اهمیت و ضرورت اجرای این تقاطع و طراحی برای آن اشاره کرد و افزود: تقاطع گلشهر کاظمیه به دلیل اتصال به اتوبان 22 بهمن، بلوار شهید شهریاری و ارتباط مهم بین شهرک های منطقه دارای اهمیت بود و ضرورت ایجاد یک تقاطع غیرهمسطح در آن وجود داشت.

معاون معماری-شهرسازی شهرداری زنجان به ایجاد گره های ترافیکی در ورودی گلشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در این منطقه شاهد بروز مشکلات زیادی برای تردد خودروها و ایجاد گره های ترافیکی بودیم که مدیریت شهری زنجان بر حسب ضرورت تصمیم بر عملیاتی شدن تقاطع غیرهمسطح گرفته است.

سلطانی  با بیان اینکه این تصمیم در شورای ترافیک نیز مصوب شده است، افزود: بعد از مصوب شدن اجرای تقاطع غیرهمسطح با تصمیم جمعی مسئولان مدیریت شهری و مدیران استانی مسابقه معماری برای طراحی این تقاطع برگزار شده است.

سلطانی کارکردی دو منظوره برای این تقاطع شهری برشمرد و تاکید کرد: تصمیم مدیریت شهری زنجان بر تسهیل ترافیکی در منطقه و ایجاد یک نماد معماری مناسب در آن نقطه بوده است.

معاون معماری-شهرسازی شهرداری زنجان با تعریف ورودی دوم شهر زنجان از سمت تهران اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسیر ورودی گلشهر در آینده تبدیل به اتصال مهم ورودی شهر به داخل شهر خواهد شد ضرورت ایجاد یک المان معماری برای آن لحاظ شده است.

سلطانی  با بیان اینکه خواسته هایی برای طراحی این پل تدوین شد، افزود: پیرو این اقدام مسابقه معماری پل برگزار و ملزومات اجرایی و ایده های معماری از طرف کارفرما به شرکت کنندگان ارائه شد. وجوه مختلف معماری، سازه و کارکرد ترافیکی از جمله خواست های کارفرما بوده است.

سلطانی از برگزاری مرحله نخست مسابقه طراحی خبر داد و تاکید کرد: در مرحله نخست چهار اثر به عنوان اثرات برگزیده مشخص شدند. این اثرات بر حسب نظر هیئت داوران دارای ضعف ها و کمبودهایی بودند که در مرحله دوم فرصت دوباره ای برای تکمیل به آن ها داده شد.

معاون معماری-شهرسازی شهرداری زنجان  با بیان اینکه در مرحله دوم نواقصات برطرف شد، افزود: هیئت داوران مطابق معیارها و شاخصه های خود طرح های برگزیده را معرفی کرده است.

سلطانی  در خصوص طرح برگزیده نیز گفت: این طرح برای باند رفت و برگشت خود از دو سطح جداگانه بهره برده است و به دلیل عبور تاسیسات مختلف از زیرسطح تصمیم بر عدم ورود به سطح منفی در این تقاطع گرفته شده است.

وی  ادامه داد: طرح برگزیده دارای سازه خاص و با طراحی معماری ویژه است که پاسخ مناسبی به کارکرد ترافیکی و کانسپت خواسته شده می دهد. این پل دارای ویژگی های نمادین معماری در شهر خواهد بود.

    Facebook
    Twitter
    Google+
    اشتراک

برچسب ها

تقاطع غیرهمسطح
مطالب مرتبط بیشتر
بازگشایی تقاطع خیابان‌های یوسفی – شهید بهشتی در مرکز پایتخت تقاطع غیرهم‌سطح ولی‌عصر (عج) دی ماه به اتمام می رسد تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی با محور ۴۵ متری شهید باقری، در آستانه بهره‌برداری پروژه تقاطع غیرهمسطح قرآن سنندج پاییز امسال به بهره برداری می رسد پیشرفت ۵۷درصدی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک احداث تقاطع‌های غیرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه‌های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی به مرز ۸۰ درصد رسید افتتاح تقاطع غیرهمسطح سه راه تقی‌آباد افتتاح تقاطع غیرهمسطح سه راه تقی آباد افتتاح ۵ تقاطع فرامنطقه‌ای در دو سال پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه خرازی با باقری افتتاح تقاطع غیرهمسطح آیت الله خاتمی یزد به مناسبت دهه فجر پیشرفت اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح در مسیر پروژه احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم ۳ پروژه عمرانی پایتخت امروز به بهره‌برداری می‌رسد احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید چمران تجهیز کارگاه شد بهره برداری از پل‌های تقاطع غیرهمسطح کاروانسرا سنگی ۲ تا پایان آذر پیشرفت پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم بهره‌برداری از تقاطع‌ غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی در سال جاری اتمام عملیات سازه‌ای پل تقاطع سه‌راه تقی‌آباد بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید خرازی احداث تقاطع غیرهمسطح دم دستی‌ترین پاسخ به مسئله ترافیک کرج بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح شهید «خرازی» و «اردستانی» تا ۳هفته آینده پروژه نیمه تمام تقاطع کوسه هجیج سنندج تاپایان مهرماه تکمیل می شود افتتاح فاز اول تقاطع سه سطحی معلم با استقبال مردم شیراز مواجه شد بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح فتح-ایران خودرو تا پایان شهریور تکمیل پل تقاطع بزرگراه شهید بروجردی با رودخانه کن، تابستان امسال احداث تقاطع‌های غیرهمسطح کرج مانع توسعه حمل‌ونقل عمومی نشود تقاطع غیرهم‌سطح ولی‌عصر دی‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد تقاطع خلیج فارس ۶۰ روز دیگر در قزوین افتتاح می شود افتتاح تقاطع قدس در قزوین موجب کاهش مصرف سوخت و آلودگی می شود پروژه تقاطع غیر همسطح صیاد شیرازی تردد مردم را تسهیل می کند بهره‌برداری ازیکی از تقاطع‌های بزرگراه شهید خرازی بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه فتح - ایران خودرو در آبان ماه عملیات اجرایی ۵ تقاطع غیر همسطح در کرمانشاه به زودی آغاز می شود از تونل صیاد شیرازی تا ایجاد تقاطع زیرسطحی جهان کودک تقاطع های غیرهمسطح نیازمند مطالعات است
برگشت به بالا