سختگیرترین کشورها در صدور گواهینامه رانندگی

عصر خودرو-شاید فکر کنید آزمون رانندگی در کشور ما دشوار است و «دنگ و فنگ» زیادی دارد. اما لیست‌های مختلفی از کشورهای سختگیر در صدور گواهینامه رانندگی وجود دارد و لازم است بدانید در هیچ‌یک از آنها ایران جایی ندارد.

دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

سختگیرترین کشورها در صدور گواهینامه رانندگی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از هفته نامه تجارت ،  مایوس‌کننده‌ترین جمله‌ای که داوطلب دریافت گواهینامه رانندگی در انتهای آزمون عملی می‌تواند بشنود این است: پیاده شو، ردی! و البته این جمله یا معادل آن در زبان‌های مختلف در برخی کشورها به نسبت برخی دیگر بیشتر شنیده می‌شود.

شاید فکر کنید آزمون رانندگی در کشور ما دشوار است و «دنگ و فنگ» زیادی دارد. اما لیست‌های مختلفی از کشورهای سختگیر در صدور گواهینامه رانندگی وجود دارد و لازم است بدانید در هیچ‌یک از آنها ایران جایی ندارد. اسمی که صدر تمامی این لیست‌ها را به خود اختصاص داده، فنلاند است. این کشور شما را برای گواهینامه از هفت‌خوان رستم رد می‌کند. در فنلاند باید امتحان بدهید، تا برای امتحانات بعدی آماده شوید.

برای اکثر مردم جهان نیز به همین ترتیب است و دریافت گواهینامه رانندگی یک فرآیند ترکیبی است. باید از قوانین جاده‌ای اطلاع پیدا کنید، کلاس رانندگی بروید و امتحان دهید و اگر با موفقیت امتحانات را سپری کردید، گواهینامه می‌گیرید. برای مثال در ایران با قبول شدن در آزمون آیین‌نامه و آزمون عملی کار متقاضی تمام می‌شود اما در برخی کشورها این فرآیند به مراتب پیچیده‌تر است و نه‌تنها ماه‌ها، بلکه ممکن است سال‌ها به طول انجامد.


فنلاند

این کشور شمالی ایمن‌ترین راننده‌های روی کره زمین را پرورش می‌دهد اما این موفقیت بی‌دلیل نبوده؛ رانندگان فنلاندی آموزش رانندگی بسیار پیچیده‌ای می‌گیرند. فنلاندی‌ها باید حداقل 18 ساعت کلاس آموزش عملی در خیابان ببینند (که البته در یک جلسه نیست). اما آنها فقط می‌توانند رانندگی را از خانواده یا اقوام یاد بگیرند، مشروط به آنکه ماشین‌شان دارای پدال ترمز تعبیه‌شده زیر پای شاگرد راننده باشد.

آموزش رانندگی باید شامل تمرین رانندگی در جاده لغزنده نیز بشود. متقاضیان فنلاندی باید 19 ساعت درس تئوری بگذارند و وقتی تمام این فرآیند به پایان رسید، در آزمون تئوری کامپیوتری شرکت کرده و آزمون عم لی را که حداقل 30 دقیقه طول می‌کشد پشت سر بگذارند. پس از آنکه تمامی این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتند، گواهینامه «اولیه» به آنها داده می‌شود!

مدت اعتبار این گواهینامه دو سال است که طی این دو سال راننده نمی‌تواند بیش از دو تخلف رانندگی داشته باشد، در غیر این صورت گواهینامه اولیه را از دست می‌دهند. برای کسب «گواهینامه کامل»، باید کلاس‌های بیشتر تئوری و عملی را پشت سر بگذارند تا برای امتحان‌های نهایی آماده شوند. هیچ‌کس در فنلاند نتوانسته در دوره کوتاه‌تر از دو سال، گواهینامه کامل دریافت کند.

استرالیا

«سرزمین آفتاب سوخته» هم شرایط زیادی بر سر راه متقاضیان گواهینامه رانندگی قرار داده است. سنجش بینایی در همان محلی انجام می‌شود که شما هزینه گواهینامه یادگیرنده را می‌پردازید و در وهله بعدی آزمایش پزشکی قرار دارد که تنها در صورتی لزوم می‌یابد که شرایط جسمانی خاصی دارید یا به خاطر بیماری خاصی که روی رانندگی تاثیر دارد، دارو مصرف می‌کنید.

سپس نوبت به آزمون تئوری می‌رسد که شامل 30 سوال چهار جوابی است و برای قبول شدن در آن باید حداقل به 24 سوال پاسخ درست بدهید. در مرحله بعد باید 25 ساعت آموزش عملی پیشین را پشت سر بگذارید، که این آموزش مهارت‌های رانندگی باید توسط فردی با‌صلاحیت انجام گیرد. سپس مهارت‌های اولیه شما به مدت 35 دقیقه ارزیابی می‌شود تا نوبت به 25 ساعت آموزش مهارت‌های پسین برسد.

سختگیرترین کشورها در صدور گواهینامه رانندگی

اگر از آزمون دوم نیز با موفقیت عبور کنید باید شش ماه صبر کنید، طی این مدت باید 50 ساعت در حضور ناظر رانندگی کنید تا به شما اجازه شرکت در آزمون ادراک خطر داده شود. در این آزمون 28 کلیپ ویدئویی، هرکدام به طور 30 ثانیه، به شما نشان داده می‌شود که باید با استفاده از «موس» کامپیوتر سرعت را کم کنید، سبقت بگیرید، دور بزنید یا حرکت کنید. برای قبولی در این آزمون نیاز به 54 درصد واکنش درست دارید.

البته هنوز کار تمام نشده و وقتی از این امتحان گذشتید پلاک (P) قرمز می‌گیرید که نشان می‌دهد مجوز موقت رانندگی دارید و شش ماه باید با آن عبور و مرور کنید، بعد از آن پلاک (P) سبز می‌گیرید که تا پایان دوره دوساله امتحانی معتبر است. همان‌طور که از مراحل فوق بر‌می‌آید، استرالیا هم یکی از سختگیرترین‌ها در ارائه گواهینامه رانندگی است.

کانادا (اونتاریو)

مراحل گرفتن گواهینامه در کانادا به شرح زیر است: ارائه درخواست گواهینامه رانندگی: برای این درخواست باید در سنجش بینایی و آزمون کتبی علائم راهنمایی و رانندگی بزرگراه‌ها قبول شوید تا بتوانید گواهی سطح 1 (G1) بگیرید. آزمون جاده‌ای G1: پس از 12 ماه از گواهی G1 که با محدودیت‌هایی نظیر صفر درصد الکل در خون و رانندگی همواره در حضور ناظر، می‌توانید در آزمون شرکت کنید که چنانچه موفق شوید به شما گواهینامه سطح 2 (G2) تعلق می‌گیرد. با گذشت 12 ماه دیگر، نوبت به آزمون G2 می‌رسد که به مراتب دشوارتر است و مهارت‌های پیشرفته رانندگی را محک می‌زند. با موفقیت در این آزمون می‌توانید گواهینامه کامل رانندگی دریافت کنید. در اونتاریوی کانادا، در بهترین حالت برای کسب گواهینامه باید دو سال صبر کنید.

سختگیرترین کشورها در صدور گواهینامه رانندگی

نیوزیلند

در کشور کیوی‌ها (پرنده کیوی نماد ملی نیوزیلند است) سه مرحله عمده برای اخذ گواهینامه وجود دارد. مرحله اول البته کسب گواهینامه «یادگیرنده» است: چنانچه بینایی مناسب و مطابق با استانداردها را داشته باشید، می‌توانید در آزمون تئوری شرکت کنید که با درست جواب دادن به حداقل 32 سوال از 35 سوال کل، می‌توانید در آزمون موفق شوید. شما باید شش ماه را با گواهینامه «یادگیرنده» سپری کنید تا در قدم بعدی بتوانید در آزمون عملی یک‌ساعته محدود شرکت کنید.

پس از موفقیت در این آزمون می‌توانید بین پنج صبح تا 10 شب رانندگی کنید اما نمی‌توانید در ماشین سرنشین جابه‌جا کنید، البته به استثنای همسر، فرزند یا افرادی که تحت تکفل شما هستند. رانندگان جوانی که زیر 25 سال سن دارند، قبل از شرکت در آزمون دریافت گواهینامه کامل، باید حداقل 18 ماه با گواهینامه «یادگیرنده» رانندگی کرده باشند؛ در حالی که متقاضیان با سن بالای 25 سال تنها لازم است شش ماه صبر کنند.

سوئد

چندان بعید به نظر نمی‌رسد که کشور فوق قانونمند سوئد در این لیست جای گیرد. اگر می‌خواهید در سوئد رانندگی کنید، باید اقدامات زیر را انجام دهید: درخواست گواهی «یادگیرنده» که در صورتی به شما داده می‌شود که از سنجش بینایی عبور کنید و در کلاس‌های آموزشی داروهای اجباری و مواد مخدر شرکت کنید. در این کلاس‌ها درباره تاثیر مواد مخدر و داروهای نسخه‌ای به شما آموزش داده می‌شود.

مرحله بعد آزمون جاده لغزنده است: این کلاس چهارساعته شامل رانندگی با سرعت بالای 100 کیلومتر و حفظ کنترل ماشین است. سپس نوبت به آزمون تئوری می‌رسد که شامل 70 سوال است؛ اما پنج سوال اول در نمره پایانی تاثیری ندارد. بنابراین شما باید به 52 سوال از 65 سوال باقی‌مانده پاسخ صحیح دهید. مرحله نهایی شرکت و موفقیت در آزمون 45‌دقیقه‌ای عملی است که در آن باید صلاحیت خود را در رانندگی ایمن ثابت کنید. بعد از اخذ این گواهی، وارد دوره دوساله امتحانی می‌شوید.

کاستاریکا

این کشور آمریکای مرکزی هم با رانندگان تازه‌کار سرسختی می‌کند. برای گرفتن گواهینامه در کاستاریکا باید سه آزمون جداگانه را با موفقیت پشت سر بگذارید. در قدم اول باید آزمون تئوری بدهید، قدم دوم آزمون عملی است. این تست عملی با شبیه‌ساز انجام می‌شود و با خیابان‌های واقعی کشور کاری ندارد. وقتی از دو آزمون تئوری و شبیه‌سازی بگذریم، نوبت به آزمایش پزشکی می‌رسد. فشار خون و بینایی تنها دو جزء از موارد آزمایش‌شده هستند. در کاستاریکا تنها زمانی می‌توانید گواهینامه بگیرید که علاوه بر آزمون‌های عملی و تئوری، از آزمایش پزشکی نیز سربلند بیرون بیایید.

برزیل

میزبان جام‌جهانی و المپیک اخیر نیز در گواهینامه دادن به اقشار مختلف جامعه‌اش چندان دست و دلباز نیست. در ادامه خواهیم گفت شهروندان برزیل برای رانندگی باید از چه مراحلی عبور کنند. در برزیل افرادی هستند که به آنها گواهینامه رانندگی داده نمی‌شود، برای مثال افراد بی‌سواد و کودکان. در این کشور به عنوان متقاضی، قبل از آنکه برای گواهینامه رانندگی درخواست کنید باید آزمایش‌های فیزیکی و روانی را با موفقیت بگذرانید.

با گذراندن این آزمون‌ها، کلاس‌های تئوری 45‌ساعته شروع می‌شود که در انتهای آن باید در امتحان تئوری شرکت کنید. مرحله بعدی آن کلاس‌های 20 ساعته آموزش عملی رانندگی است. در این کشور تنها معلم‌های رانندگی تایید‌شده می‌توانند آموزش رانندگی دهند. وقتی آمادگی کامل پیدا کردید، نوبت به آزمون عملی می‌رسد. تنها زمانی که این آزمون و آزمون‌های پیش از آن را با موفقیت سپری کنید، صلاحیت دریافت گواهینامه رانندگی در برزیل را خواهید داشت.

برچسب ها

صدور گواهینامهگواهینامه رانندگی
مطالب مرتبط بیشتر
دارندگان گواهینامه طلایی امتیازات ویژه دریافت خواهند کرد اجرای شماره‌گذاری خودرو از درب منزل در تهران سامانه صدور گواهینامه تا ۲ هفته آینده عملیاتی می‌شود طرح اعطای گواهینامه یک روزه در ۱۵ استان اجرایی شد آیا تصادف بدون گواهینامه قتل عمد است؟ آیا برخی موتورسیکلت‌ها بی‌نیاز به گواهینامه هستند؟ فراوانی دریافت گواهینامه در خانم‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ سال نداشتن گواهینامه چه تبعاتی دارد؟ صدور گواهی‌نامه بین‌المللی نیم‌بها برای زوج‌های جوان همه چیز درباره دریافت یک روزه گواهینامه موتورسیکلت ‎آیا تردد "موتورسیکلت‌های پاکشتی" قانونی است و نیاز به گواهینامه و پلاک دارند؟ صدور "گواهینامه آسان موتورسیکلت" طرح جدید پلیس برای موتورسواران یا بازگشت به رویه سابق صدور گواهینامه؟! نداشتن گواهینامه برای متقاضیان مادر محدودیت ثبت‌نام ایجاد نمی‌کند صدور نیم بهای گواهی نامه رانندگی ویژه دختران در دهه کرامت پیشنهاد پلیس برای رنگبندی گواهینامه‌های رانندگی تجمیع گواهینامه‌های رانندگی در یک کارت موارد ضبط گواهینامه رانندگی چیست؟ رانندگان حادثه‌ساز با ۲ نمره منفی مراقب ابطال گواهینامه خود باشند! لزوم اخذ گواهینامه برای رانندگان موتورسیکلت‌های سبک و برقی آموزش و آزمون گواهینامه رانندگی تغییر می‌کند آموزش و آزمون گواهینامه رانندگی الکترونیکی می‌شود رنگبندی گواهینامه‌های رانندگی در ۳ رنگ ضرورت توجه به سلامت روان در صدور یا تمدید گواهینامه گواهینامه رانندگی حداکثر ظرف ۷۲ ساعت تحویل می‌شود عدم تناسب گواهینامه با خودرو و استرداد دیه پرداختی به شرکت بیمه‌ مراقب جاعلین گواهینامه‌های رانندگی باشید موتورسیکلت‌های برقی هم گواهینامه می‌خواهد دارندگان گواهینامه ایرانی می‌توانند در ۷۸ کشور رانندگی کنند ساعات کار دفتر صدور اسناد و مدارک بین المللی رانندگی و خودرو تا پایان سال هر روز تا ساعت ۱۸ شرط دریافت گواهینامه برای اتباع خارجی چیست؟ محدودیت های گواهینامه پایه سوم در سال اول صدور اعلام شد گواهینامه کدام کشور‌ها در ایران معتبر است؟ تصادف منجر به فوت بدون گواهینامه قتل عمد است؟ صدور ۴۶ هزار گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در ۸ ماه گواهینامه بین المللی: لذت رانندگی در جاده‌های دنیا کتاب آیین نامه چیست؟ + معرفی و دانلود رایگان ۵۰ درصد موتورسواران در کشور فاقد گواهینامه هستند موتورسواری بانوان خلاف قانون است شرط صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان راه شناسایی گواهینامه رانندگی جعلی آیا آموزش رانندگی در ایران استاندارد است؟ بررسی صدور «گواهینامه موتورسیکلت» برای زنان اگر در تصادف راننده گواهینامه نداشته باشد بیمه خسارت پرداخت می کند؟ رانندگانی که اعتبار گواهینامه‌شان تمام شده جریمه نمی‌شوند بانوان مجاز به گرفتن گواهینامه موتورسیکلت نیستند موزه پلیس راهورپایتخت افتتاح شد چه زمانی گواهینامه توقیف می‌شود؟ روند صدور گواهینامه رانندگی به رانندگان بدون گواهینامه بیمه خسارت و دیه تعلق نمی‌گیرد اعمال محدودیت‌های گروه ۳ مشاغل در آموزشگاه‌های رانندگی صدور گواهینامه موتورسیکلت به صورت مجازی گواهینامه‌های ایرانی در ۱۷۵ کشور دارای اعتبار است آغاز صدور گواهینامه رانندگی دیجیتال در کره جنوبی شرایط اخذ گواهینامه موتورسیکلت رانندگی بدون گواهینامه چه مجازاتی دارد؟ فردا پایان مهلت نداشتن معاینه فنی و گواهینامه معتبر فرصت رانندگی با گواهینامه منقضی رو به اتمام است ارائه طرح دریافت گواهینامه آسان برای موتورسیکلت سواران گواهینامه ۱۲ هزار نفر در آستانه ابطال است در مورد صدور گواهینامه موتورسواری بانوان تابع قانون هستیم گواهینامه رانندگی ایران در کدام کشورها اعتبار دارد؟ تمدید فرصت دریافت معاینه فنی خودروها و گواهینامه‌های منقضی شده صدور ۶ میلیون گواهینامه در سال گذشته در خانه بمانید و گواهی‌نامه رانندگی خود را بین‌المللی کنید رانندگی بدون گواهینامه چه مجازاتی به دنبال دارد؟ تمدید گواهینامه‌های فاقد اعتبار تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ کاهش ۱۰ درصدی متقاضیان گواهینامه رانندگی در ایلام معترضان به جرایم صادر شده به مرکز اجراییات مراجعه کنند علت تأخیر یا نرسیدن «گواهینامه رانندگی» چیست؟ کدام «خالکوبی‌» مانع دریافت گواهینامه می‌شود؟ گواهینامه رانندگی در چه صورتی ضبط می‌شود؟ صلاحیت روانی رانندگان حیوان‌آزار بررسی می‌شود منعی برای صدورگواهینامه رانندگی موتور سیکلت برای بانوان وجود ندارد صدور گواهینامه موتور برای غیر مردان حرام نیست خالکوبی مشهود مانع صدور گواهینامه می‌شود صدور ۱۰ هزار گواهینامه جدید رانندگی در کرمانشاه رای دیوان درباره الزام صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان، غیرقطعی است سایه خالکوبی بر روی گواهینامه رانندگی گواهینامه رانندگی به فرد دارای خالکوبی داده می‌شود؟ ضرورت تببین راهکارهای تمدید گواهینامه رانندگی سالمندان اعلام آمار موتورسیکلت سواران بدون گواهینامه مشکل صدور گواهینامه و کارت خودرو حل شد محدودیت های گواهینامه پایه سه شرایط رانندگی برای افراد بدون گواهینامه آیا اتباع افغانستانی در زمان دریافت گواهینامه رانندگی باید متأهل باشند؟ مشکل صدور کارت خودرو برطرف شد هفته آینده روند صدور «گواهینامه» و «کارت خودرو» تسریع می‌شود فروش و جابه‌جایی سؤالات امتحان آیین‌نامه جرم است نظارت بر تولید و شماره‌گذاری وسایل نقلیه تشدید شد ۳۰ درصد رانندگان جاده‌های کشور و ۶ درصد گواهینامه بگیران معتاد هستند ترخیص خودروهای توقیفی فاقد حکم قضایی در هفته ناجا رانندگی بدون گواهی نامه تخلف اول نوجوانان پلیس شایعه «کمبود کارت خام» برای صدور گواهینامه رانندگی را تکذیب کرد توقف صدور گواهینامه رانندگی صحت دارد؟ ۵۰ درصد ظرفیت اسمی آموزشگاه‌های رانندگی موتورسیکلت پر می‌شود جدید ترین و پر تکرار ترین نمونه سوالات گواهینامه رانندگی تابلوهای تزئینی با نام «راننده جدید» ارائه گواهینامه رانندگی دیجیتال روی تلفن همراه دریافت «گواهینامه‌رانندگی» به شرط سوادآموزی درانتظار تعیین تکلیف مجلس کلاهبرداری با وعده صفرکردن خلافی و اعطای گواهینامه هشدار پلیس به بیش از ۲میلیون نوگواهینامه در نوروز در کارگاه آموزش‌رانندگی به زنان عربستانی، چه می‌گذرد؟ رشد ۳۲ درصدی صدور گواهینامه در سال ۹۶ افزایش صدورگواهینامه پس از حذف شرط تعیین تکلیف سربازی صدور بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار شماره پلاک جدید گواهینامه در فنلاند منسوخ می شود صدور ۱۳ هزار جلد گواهینامه جدید در اردبیل اختصاص ۱۰ درصد درآمد ناجا از گذرنامه و گواهینامه به شهرداری‌ها ۵۰ درصدافراد باسابقه اختلال روانشناسی نمی توانند گواهینامه بگیرند لزوم بررسی سلامت روانشناختی رانندگان قبل از صدور گواهینامه گواهینامه ۴۱۰۰ راننده متخلف در ۷ ماه گذشته ضبط شد صدور گواهینامه رانندگی بدون‌کارت پایان خدمت از امروز بیش از ٣ هزار و ۵۰۰ جلد گواهینامه در ٦ ماه گذشته ضبط شده است دریافت گواهینامه رانندگی بدون پایان خدمت اجرایی شد چگونه گواهینامه رانندگی بدون پایان خدمت بگیریم؟ اولین گواهینامه ایران را ببینید +عکس طرح سوال یک نماینده از وزیرکشور درباره ضرورت صدور گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت به زودی جزئیات چگونگی دریافت گواهینامه رانندگی توسط مشمولان غایب اعلام می شود یک‌ نفر از هر ‌۴ موتورسوار تهرانی‌ گواهینامه دارد درخواست ابطال گواهینامه و پلاک خودرو در صورت تاخیر ۴ ماهه در پرداخت جرایم رانندگی شرط سربازی برای اخذ گواهینامه حذف شد شرایط گرفتن گواهینامه باید سخت‌تر شود شرط حذف الزام رانندگی با عینک از گواهینامه ضوابط اخذ گواهینامه برای متقاضیان قانون جریمه مشمولان غایب حکم جالب قاضی گنبدی برای یک راننده بدون گواهینامه مذاکره لاریجانی با سرلشکر باقری درباره «اخذ گواهینامه بدون ارائه کارت پایان خدمت» راحت‌ترین و سخت‌ترین کشورها برای گرفتن گواهینامه رانندگی! مهلت یک هفته‌ای برای اجرای قانون گواهینامه بدون سربازی توقیف گواهینامه ۲۶۰ هزار راننده بدهکار جریمه تأخیر در تمدید گواهینامه رانندگی چقدر است تعارضی در کار نیست؛ غایبان و فراریان خدمت باید تعیین تکلیف کنند صدور گواهینامه رانندگی برای سربازان غایب در انتظار اعلام نظر پلیس قانون را ابلاغ کنند، بدون پایان خدمت گواهی نامه صادر می کنیم مشمولان خدمت‌سربازی نمی‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند اعمال محدودیت برای نو گواهینامه‌ها از ابتدای ماه آینده جریمه تأخیر در تمدید گواهینامه رانندگی چقدر است؟ ۳میلیون مشمول غایب سربازی در انتظار دریافت گواهینامه قانون دریافت گواهینامه برای مشمولان، بلاتکلیف است داشتن گواهینامه رانندگی روسی برای رانندگان خارجی در روسیه اجباری شد شروط صدور گواهینامه‌های جدید رانندگی شیوه اخذ گواهینامه‌های رانندگی تغییر می‌کند خانه تکانی گرفتن تصدیق رانندگی توقیف ۵ هزار و ۲۰۰ جلد گواهینامه در سال ۹۵ تعیین تکلیف ابهامات قانونی دریافت گواهینامه بدون سربازی تا پایان خرداد ماه جزئیات رانندگی نو گواهینامه‌ها قانون گواهینامه بدون سربازی ابهام دارد اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان‌خدمت برای کاهش تصادفات گواهینامه رانندگی ایران در چند کشور اعتبار دارد؟ آخرین وضعیت دریافت «گواهینامه بدون تعیین تکلیف سربازی» سهم بالای صدور آسان گواهینامه در وقوع سوانح رانندگی دارندگان گواهینامه باید دوره مهارت رانندگی ببینند اجرای محدودیت‌های جدید برای نوگواهینامه‌ها اخذ گواهینامه رانندگی نیازی به کارت پایان خدمت ندارد دریافت گواهینامه رانندگی بدون سربازی ۶ هزار گواهینامه سال گذشته در ایلام صادر شد ابطال گواهینامه رانندگان متخلف به مدت ۲ سال برای تمدید گواهینامه چه مدارکی نیاز است؟ شرایط دریافت گواهینامه رانندگی از سوی مشمولان غایب سربازی تعیین شد اخذ گواهینامه نیازمند داشتن کارت پایان خدمت و معافیت سربازی نیست وضعیت صدور گواهینامه رانندگی برای مشمولان غایب افزایش محدودیت برای نوگواهینامه‌ها از ابتدای سال ۹۶ یک زن می‌تواند بدون اجازه شوهرش شغل رانندگی تاکسی داشته باشد؟ توضیحات پلیس درباره حذف شرط سربازی از گواهینامه؛ «دام‌گستری» نمی‌کنیم صدور ۴۰۰۰ گواهینامه رانندگی در ایلام شرط پلیس برای دادن مجوز خروج و گواهینامه به مشمولان جریمه ریالی شرایط جدید صدور گواهینامه رانندگی شرایط صدور گواهینامه رانندگی را سخت می‌کنیم آزمون گواهینامه رانندگی سخت تر می شود جدیدترین خبر از دریافت گواهینامه بدون تعیین تکلیف سربازی یک بام و دو هوای حذف شرط سربازی از گواهینامه رانندگی شیوه جدید اخذ گواهینامه در کاهش حوادث رانندگی تاثیر داشته است رانندگی محشر مرد بدون دست +تصاویر سپردن خودرو به فرد بدون گواهینامه رانندگی جرم است سختگیری در صدور گواهینامه رانندگی افزایش دستگیری متخلفان رانندگی در آمریکا معرفی موتورسواران بدون گواهینامه به دادسرا مجازات‌های جدید در انتظار رانندگان فاقد گواهینامه گواهینامه جعلی راننده بنز صدور گواهینامه در کشور کاهش پیدا کرده است آمریکا مقررات راهنمایی خودروهای خودران را اعلام می کند صدور ۱میلیون و ۵۸۰ هزار گواهینامه جدید رانندگی عوارض تاخیر در تمدید اعتبار گواهینامه ۵ هزار تومان است فقط ۲ آموزشگاه‌ راهنمای و رانندگی ویژه معلولان در پایتخت وجود دارد ۵۲ مجروح در ۲ حادثه واژگونی اتوبوس گواهینامه‌های رانندگی ایران در کره جنوبی اعتبار پیدا کرد در ارائه گواهینامه رانندگی سلامت روان افراد لحاظ شود گواهینامه‌های کدام کشورهای جهان اعتبار بیشتری دارد؟ شماره گذاری یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو توقیف ۶۰۰۰ گواهینامه بخاطر نمره منفی معلولان استفاده کننده از وسایل چهار چرخ موتور برقی گواهینامه می گیرند تاثیر نوع گواهینامه بر میزان تصادفات گردش مالی ۸۵۰ میلیاردی آموزشگاه‌های رانندگی ! اخذ گواهینامه به شرط کارت پایان خدمت تبعات جبران ناپذیری به بار آورد اخذ گواهینامه بدون کارت پایان‌ خدمت مغایرتی با قانون اساسی ندارد مخالفت سردار کمالی با قانون جدید مجلس درخصوص گواهینامه رانندگی بدون کارت پایان خدمت گواهینامه بگیرید اگر گواهینامه تان را گم کرده‌اید بخوانید صدور گواهینامه رانندگی آسان شده است رانندگی بدون گواهینامه، تقبل مهریه بالا و صدور چک بلامحل، جلوه‌های فقر فرهنگی روی بیمه‌ها نمی‌توان حساب کرد مرکز صدور گواهینامه پلدختر ایجاد شود گواهینامه رانندگی سال ۱۳۰۸ توقف صدور گواهینامه رانندگی بی‌سوادان از ابتدای ۹۵ هشدار به صادرکنندگان غیرقانونی گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی آموزش رانندگی در ایران استاندارد نیست امتحان گواهینامه از سال ۹۵ الکترونیکی می‌شود‌ پلدختر مرکز صدور گواهینامه ندارد جریمه رانندگانی که یک سال از اعتبار گواهینامه آنها گذشته باشد گواهینامه رانندگی بیش از ۳۷۰۰ راننده در آستانه ضبط صدور ۳۳.۵ میلیون گواهینامه رانندگی رکورد دار گواهینامه در کشور: تاکنون جریمه نشدم صدور و تمدید گواهینامه رانندگی برای افراد بیسواد از سال ۹۵ ممنوع می‌شود امکان حذف شرط سربازی برای گواهینامه وجود ندارد بررسی برداشتن شرط خدمت سربازی برای اخذ گواهینامه نحوه استعلام نمره منفی گواهینامه
برگشت به بالا