توصیه های پلیس به مسافران تابستانی

عصر خودرو- رئیس پلیس مبارزه با سرقت آگاهی نیروی انتظامی همزمان با آغاز سفرهای نوروزی به مسافران تابستانی هشدار داد به هنگام مسافرت حتی الامکان اثاثیه خود را داخل صندوق اتومبیل قرار داده و از قرار دادن آنها بر روی بار بند اجتناب نمایند.

يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

توصیه های پلیس به مسافران تابستانی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا موذن با بیان اینکه مسافران به جای وجه نقد مورد نیاز در مسافرت، از کارت های عابر بانک استفاده کنند، افزود: مسافران از قرار دادن اشیاء قیمتی در داخل خودرو و در معرض دید خودداری کنند.
رئیس پلیس مبارزه با سرقت اضافه کرد: در صورتی که مسافران قصد برپایی چادر و اقامت در فضای باز را دارند، در محل های مشخص و تعیین شده که معمولا در کنار آنها ایستگاه ­های امدادی و پلیس مستقر است، اسکان یابند.
سرهنگ موذن تاکید کرد: هم وطنان از برپایی چادر به صورت انفرادی در اماکن خلوت اجتناب و از تخلیه کامل و ترک چادر حتی الامکان خودداری کنند.
وی اضافه کرد: از قرار دادن اشیاء قیمتی و با ارزش در پشت دیواره های چادر که امکان برش چادر و سرقت وجود دارد نیز باید خودداری شود.
موذن ادامه داد: هم وطنان عزیز در هر ساعتی از شبانه روز به محض دیدن افراد مشکوک در کنار یا داخل محل های اسکان مراتب را فورا به ایستگاه­های پلیس یا پلیس 110 اطلاع دهید و از قبول مواد غذایی و نوشیدنی از افراد ناشناس اجتناب کنید.
این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه مسئولان محلی نسبت به ساماندهی و متمرکز کردن اسکان مسافران ،برپایی چادرهای مسافرتی و ارائه خدمات مناسب با استفاده از امکانات موجود با هماهنگی پلیس اقدام نمایند، یاد آور شد: مسافران خودروهای خود را در محل­های قابل دید و جاهای مطمئن پارک کرده و از تجهیزات ایمنی و تأخیری همانند قفل پدال و فرمان استفاده کنند.
وی تاکید کرد : فراهم کردن زمینه برای استفاده از نگهبان محله در محل برپایی چادرهای مسافرتی لازم است.
رئیس پلیس مبارزه با سرقت خطاب به پدران و مادران توصیه کرد: اطفال خود را به زیور آلات گرانقیمت مزین نکنید و آدرس و مشخصات خود و مرتبطین را به کودکان بسپارید و هم چنین از رها نمودن‌ کودکان در معابر و بوستان‌ها ،اماکن عمومی و مذهبی اجتناب کنید.
وی با تاکید بر اینکه مسافران عزیز وجوهات نقدی خود را یکجا حمل ننمائید.ادامه داد : وسایل، اشیاء و دارایی خود را به اطلاع دیگران نرسانید و از به نمایش در آوردن آنها پرهیز کنید.
سرهنگ موذن اضافه کرد: از رها کردن اتومبیل به حالت روشن و یا در حالتی که سوئیچ روی خودرو می­باشد حتی برای مدت کوتاه نیز خودداری شود.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ساک و کیف دستی خانم­ها بیشترین هدف سارقان می باشد ، گفت: در رستوران کیفتان را پشت صندلی آویزان نکنید ، چنانچه در جاده و یا در سطح شهر ( به ویژه بزرگراه ها ) افرادی با خودرو ، لباس شخصی و یا حتی تحت عنوان مامور شما را متوقف کردند به هیچ وجه تا موقعی که از مامور بودن آنها اطمینان حاصل نکرده اید تسلیم نشوید . از آنها در خواست ارائه کارت شناسایی نموده و در صورت برطرف نشدن ظن شما از صحت هویت آنها با پلیس 110 تماس بگیرید.
وی خطاب به هم وطنان اشاره کرد: حین گردش و تفریح اتومبیل خود را در مکانی امن و حتی‌المقدور در پارکینگ‌های عمومی و مطمئن پارک و اگر اتومبیل را به علت نقص فنی هل می‌دهید اجازه ندهید افراد غریبه و ناشناس پشت فرمان بنشینند.
 

برچسب ها

پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا