فاکتور فروش خودرو شفاف می‌شود

عصر خودرو- براساس یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم شدند جزئیات قیمتی خودروی عرضه شده را در فاکتور فروش آن قید کنند.

جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

فاکتور فروش خودرو شفاف می‌شود

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل ازایسنا، در شرایطی که کارشناسان در فضای پسا برجام خواستار کاهش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی هستند، براساس یک قانون جدید فاکتور فروش خودروها نیز باید شفاف شود.

در این زمینه در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو تاکید شده که عرضه‌کنندگان خودرو باید جزئیات قیمت تمام شده و فروش محصولات خود را برای آگاهی خریداران، اعلام کنند.

در ماده 10 این قانون در این رابطه قید شده است:" عرضه‌کننده خودرو موظف است سند فروش و صورتحساب فروش همراه با درج تفکیکی اقلام تشکیل دهنده بهای خودرو شامل بهای خالص، هزینه‌های شماره‌گذاری، بیمه، عوارض، مالیات و سایر موارد مربوطه را در زمان تحویل خودرو به مصرف‌کننده ارائه کند".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکتهای تولید و واردکننده خودرو ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.

 

 

برچسب ها

قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودروواردکنندگانفاکتور فروش خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
سازمان حمایت در حال بررسی قیمت‌های جدید خودرو است نظارت بر عرضه تایرهای وارداتی افزایش می یابد واردکنندگان مشمول پرداخت مابه‌التفاوت ارزی معرفی شوند "تاخیر در تحویل" داد مشتریان خودرو را درآورد! کسب بالاترین انطباق با الزمات قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو توسط سایپایدک عدالت در "نیما" رعایت نمی شود فشار حمایت از خودرو داخلی بر دوش مصرف کنندگان است نامه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در زمینه «افزایش قیمت خودرو» استرداد ۱۵۰۰ خودرو در یک سال واردکنندگان با ثبت سفارش خود از ارز ۴۲۰۰ تومانی بهرمند می‌شوند هشدار سازمان حمایت به خریداران خودرو افزایش نرخ حمل و نقل تا پایان فروردین ماه سال آینده ممنوع است پیش فروش خودرو صرفاً پس از اخذ مجوز از وزارت صمت مجاز است مردم از خودروسازان چه می‌خواهند!؟ ماموت خودرو، بهمن موتور و کارمانیا به لیست شرکت های دارای مجوز پیش فروش اضافه شدند ۱۳ شرکت مجوز واردات و پیش فروش خودرو گرفتند+ اسامی سانسور جزئیات آمار واردات و صادرات سال ۹۵ توسط گمرک+ عکس شمارش معکوس برای کاهش نرخ سود خودروسازان آغاز شد قانونی که عرضه‌کنندگان خودرو رعایت نمی‌کنند! عرضه‌کنندگان خودرو به قانون تمکین نمی‌کنند! واردات خودرو متوقف نشده رضایت مصرف‌کنندگان از خدمات خودرو افزایش می‌یابد!؟ سایپایدک گواهینامه طلایی حمایت از مصرف کننده را کسب کرد پژو ۲۰۰۸ مشمول الزام پیش‌پرداخت ۵۰ درصدی قانون حمایت مصرف‌کنندگان خودرو نمی‌شود پرداخت سود مشارکت در پیش‌فروش خودرو الزامیست هشدار سازمان حمایت به متقاضیان پیش‌خرید خودرو تعمیر خودرو در دوره گارانتی رایگان است آیین نامه جدید حمایت از مصرف کنندگان رضایت مشتری خودرو را افزایش داد ۲ راه حل برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو سرانجام شکایت از خودروسازان خدمات پس از فروش خودرو با "بالگرد" الزام وزارت صنعت به حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو حضور شرکت‌های خارجی در ایران به شرط داشتن نمایندگی و خدمات پس از فروش پلتفرم برخی خودروهای قدیمی کنار گذاشته می شود حداکثر زمان رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان خودرو چند روز است؟ قبل از پیش‌خرید خودرو استعلام کنید! درج آگهی پیش‌فروش خودرو بدون مجوز وزارت صنعت ممنوع شد فروشنده خودرو حق دریافت بیش از ۵۰ درصد پیش پرداخت را ندارد نهادینه شدن شعار حق با مشتری در ایران حقوق مصرف‌کنندگان خودرو حفظ می‌شود!؟ چگونگی پرداخت سود انصراف از خرید خودرو موتورسیکلت مشمول خسارت توقف در تعمیرگاه شد اقدام دولت برای تامین حقوق مصرف‌کنندگان خودرو داخلی‌سازی به کاهش کیفیت خودرو منجر نشود کمیته خودرو ویژه حمایت از حقوق مصرف کننده در اصفهان فعالیت خود آغاز کرد عهد خودروسازان ۱۰ ساله شد طرح "تعویض خودرو" اجرایی نشد! تفسیری واحد از حقوق مصرف‌کنندگان رضایت از فرایند فروش خودرو در ایران کاهش یافت خسارت "توقف" سواری‌ها تعیین شد اصلاحیه‌ای بر اصلاحیه حالا حق با مشتری خودرو می‌شود؟ الزام به پذیرش فوری خودرو در تعمیرگاه‌ها واردکنندگان غیررسمی خودرو اجازه واردات ندارند بیشترین شکایت مصرف کنندگان اقلام پرمصرف در حوزه خودرو است خدمات خودرو مشمول گارانتی شد آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو ابلاغ شد گارانتی کیسه هوای خودرو ۱۰ ساله شد جریمه تاخیر در تحویل خودرو اجرایی شد شرایط اعلام قیمت خودرو در قانون جدید
برگشت به بالا